2021-03-10, 07:01
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
mhm, var väl ett dåligt barn.

Skrev i går att det kan ha varit en rysk unge och det har DN bekräftat. Det var populärt bland vänstervridna hipsters att ta hit handikappade barn från Ryssland. Vet en kommunist som efter år som enuck, blev snärjd av en äldre kvinna som ville ha en ryssunge och så blev det.

Då blev det väl för mycket för dem om ungen var enbent harmynt och hade låg panna samt hade multiresistent TBC. Och för Sveriges del, va fan Ryssland dumpar sin oönskade på oss, dumma, dumma korkade Sverige.
Citera
2021-03-10, 07:13
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Skrev i går att det kan ha varit en rysk unge och det har DN bekräftat. Det var populärt bland vänstervridna hipsters att ta hit handikappade barn från Ryssland. Vet en kommunist som efter år som enuck, blev snärjd av en äldre kvinna som ville ha en ryssunge och så blev det.

Då blev det väl för mycket för dem om ungen var enbent harmynt och hade låg panna samt hade multiresistent TBC. Och för Sveriges del, va fan Ryssland dumpar sin oönskade på oss, dumma, dumma korkade Sverige.

Ja det är ju superviktigt att premiera allt som är negativt och bakåtsträvande, gör man det ironiskt så kan man framställa sig själv som godhjärtad.
Citera
2021-03-10, 07:47
Medlem
Peppermills avatar
Skulle inte förvåna mig om paret är inom de curlade-generationerna och även av samma kön.
Citera
2021-03-10, 08:03
Medlem
Det är inte ”Jonny och Titti” som är adoptivföräldrar. Det är en adoption med familjeanknytning som godkänts av kommunen (dvs kontroll kan vara hur kass som helst). Tveksamt om adoptivföräldrarna är svenska medborgare och därmed förmodar jag att barnet per automatik inte behöver vara det.

Mycket olycklig situation för barnet.
Citera
2021-03-10, 08:11
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbhead
Det är inte ”Jonny och Titti” som är adoptivföräldrar. Det är en adoption med familjeanknytning som godkänts av kommunen (dvs kontroll kan vara hur kass som helst). Tveksamt om adoptivföräldrarna är svenska medborgare och därmed förmodar jag att barnet per automatik inte behöver vara det.

Mycket olycklig situation för barnet.

Låter troligt. Annars hade det inte kunnat gå till så här.
Citera
2021-03-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är adoptionen genomförd så borde väl barnet fått svenskt medborgarskap oavsett vilket land det adopterats från?

Vissa länder har svag adoption betyder att det får inte sitt medborgarskap förens alla papper är färdiga i ursprungslandet. Det kan ta 1-2 år.
Idiotierna hann väl ändra sig då!
Citera
2021-03-10, 08:27
Medlem
Jag vet ett par vänstermuppar som bor i ett helsvenskt villaområde som bestämde sig för att skaffa ett fosterbarn. Tanken var att eventuellt adoptera barnet senare. Eftersom dom starkt förespråkar mångkultur så ville dom ha ett exotiskt fosterbarn. Så dom tog in en 12-årig somalisk pojke. Pojken var tydligen ett ankarbarn men resten av familjen hade inte kunnat ta sig till Sverige. Efter ca 4 månader fick pojken lämna familjen. Han slogs och bråkade dagligen med dom andra barnen i området så familjen var hatad av alla grannar. Han gjorde opassande närmanden mot parets 9-åriga dotter. Han vägrade lyssna på vad mamman i familjen sa eftersom hon var en "svensk hora". Jag å andra sidan skrattar fortfarande gott åt händelsen eftersom när det kom till kritan så var inte mångkultur så spännande och givande som paret trodde hahaha!
Citera
2021-03-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andys
Läs på innan du litar på källor som DN, det finns inga adoptioner från Ryssland till Sverige!

Enligt SCB statistiken adopterades 11 barn från Ryssland 2019. Så visst görs det Rysslandsadoptioner.
Citera
2021-03-10, 08:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Du verkar veta mycket kring hur det ligger till både vad det gäller adoptionsprocess samt hur dessa barn har det och vilka liv dom haft. Kan tala om för dig att du ska börja läsa på, och framförallt framföra rätt information.

Jaså, vad är det som inte stämmer?

https://kurera.se/den-positiva-bilde...-stammer-inte/

”...självmordsrisken är fyra gånger högre hos utlandsadopterade barn. De har också har en högre risk att drabbas av andra typer av psykiska problem”.

https://www.altinget.se/artikel/2299...and-adopterade

”Det är en effekt av många uppbrott från vårdnadshavare, separationer och skadad anknytning”.

https://www.diva-portal.org/smash/ge...FULLTEXT01.pdf

”I internationell forskning finns det stöd för att adoptivbarn löper större risk än andra barn att utveckla beteendeproblem som t. ex. våldsamhet, kriminalitet, aggressivitet och uppförandestörningar”.

Jag förstår att du tar detta personligt men det tycker jag inte du ska göra. Faktum är dock att barn som blir bortadopterade ofta har biologiska föräldrar med drogproblem. Och det påverkar såklart barnet.
Citera
2021-03-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssan
Enligt SCB statistiken adopterades 11 barn från Ryssland 2019. Så visst görs det Rysslandsadoptioner.

Ja där ser man, jag fick för mig att det inte hade några direkta avtal med Ryssland.
Är det adoptioner via någon förmedling eller privata? Kan man se det någonstans ?
Citera
2021-03-10, 08:43
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Blir så rädd för alla skeva tankar och hur alla tror det ligger till när det kommer till adoption. Läs på innan ni yttrar er, sen undrar jag en annan sak, hur kan man ens komma på tanken att säga att ”blod är tjockare än vatten” det är sånna stunder jag är glad att inte alla kan adoptera.
Vidriga kommenterar från sånna som varken är allmänbildade eller har några hjärnceller där upp till.

Blod är tjockare än vatten. Generna styr oss och vi föds med en färdig personlighet. Inget konstigt i det.
Citera
2021-03-10, 08:57
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här skulle man vilja ha mer detaljer. Hur gammalt var barnet? Om det var ett stort barn, som var i princip omöjligt att om-uppfostra, så kanske man inte ska döma adoptivföräldrarna..?

Jag känner själv ett par som adopterade ett par bröder från Bolivia (det här var länge sedan), pojkarna var 6 och 8 då om jag minns rätt. De var redan små macho-män, ville bonda med pappan men behandla mamman som något slags personal - beordra henne att hämta saker åt dem och sådant, och tala nedlåtande till och om henne. Och de visste dessutom för sin ålder alldeles för mycket om det sexuella, pratade öppet och grovt om detta överallt, och skämde ut familjen... Kanske hade de varit tvungna att sälja sex på gatan? Synd om pojkarna såklart, men även adoptivföräldrar är ju också människor, som måste få leva ett drägligt liv...

Även om man såklart måste tänka på sådana scenarior INNAN man fattar ett så stort beslut, som att adoptera ett barn. Och detta borde även ha tagits upp i den obligatoriska föräldrakursen, för folk som ansöker om medgivande till adoption från sina kommuner.

Så kallade "gatubarn" är oftast så pass skadade i huvudet att de inte går att få ordning på.
Det finns gatubarn som knullats fram av gatugängen där föräldraskapet kan vara "bror-syster" och olika andra inavelskombinationer. I Brasilien var dessa gatubarn en evig plåga för näringsidkarna då de stal och plundrade butiker och kunder. Under 80-talet bildades det grupper som helt enkelt sköt av dessa ungar och polisen såg mellan fingrarna med vad som hände.

Att som korkad västerlänning tro att det går att få ordning på sådana barn och göra produktiva medborgare av dem är enbart dumt. Samma sak med många av Afghanerna som nu finns i Sverige. Många har levt på gatorna i Iran och fängslats där och vid tillfälle gett sig av till Sverige där de fortsätter sin kriminella bana.

Adopterar man ett barn så förutsätter man att barnet har kapacitet att bli en vettig medborgare och inte tar föräldrarnas hela vakna tid till att ta hand om det. Att säga upp sig från två arbeten för att stanna hemma och ta hand om ett barn som det aldrig kan bli folk av är inget att importera in i landet.

Så var det "fel" på ungen så har den nog det bättre i sitt hemland där barnet känner igen sig och förstår språket och kulturen att som mentalt handikappad ta till sig allt nytt i ett främmande land är mer att betrakta som tortyr för barn även i mycket låg ålder. Det är jobbigt nog för barn att komma till ett så pass annorlunda land som Sverige. Dessutom har bidragen till adoptivföräldrar skurits ner ordentligt med åren och de får betala merparten för sina barns invänjning i samhället numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in