2021-03-19, 14:47
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ har väl hämtat ut pengar efter skilsmässan?
Citera
2021-03-19, 14:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuuuudent
Varför väljer man som 70 åringen att ha sex med en 30 åring?? Borde han inte veta vad som är rätt eller fel?
Det är inte åldern i sig som är problemet utan det faktum att MÄ sökt upp GL för att få hjälp. Att detta sedan utvecklats till en jullunch för två följt av samlag, det kommer att bli svårt för GL att komma förbi oavsett rättsligt utfall.

Men de 40 åren hjälper inte till, eller det faktum att MÄ uppenbart är en ”skör”/rubbad/förslagen individ (välj själv).
Citera
2021-03-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är inte åldern i sig som är problemet utan det faktum att MÄ sökt upp GL för att få hjälp. Att detta sedan utvecklats till en jullunch för två följt av samlag, det kommer att bli svårt för GL att komma förbi oavsett rättsligt utfall.

Men de 40 åren hjälper inte till, eller det faktum att MÄ uppenbart är en ”skör”/rubbad/förslagen individ (välj själv).

Absolut, missade att ta med i frågan. Är bara intresserad hur folk tolkar hans val.
Citera
2021-03-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan man inte leta fram domen på EAs exman LS? Det ska vara ett upphovsrättsmål där EA vittnar för honom. De förlorar målet....

Undrar om det gäller bilder på numera kungliga S??

LS har ju gått ut med en offentlig ursäkt till kungliga S på någon blogg......det är väl ändå lite ovanligt, att ursäkta sig offentligt.
Var det verkligen kungliga S man såg på bilden i länken. Jag tyckte inte att hon var sig riktigt lik. Var ganska ljus och lite lockar i håret. Men det kan ju ha varit färgat.
Citera
2021-03-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Det blir en bedömningsfråga givetvis. Men givet rådande praxis så ser jag det som en rimlig åtgärd åtminstone vid krogragg, tinderligg och vad nu folk hittar på för att få tillfällig sex med främlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Det här är naturligtvis 100% orimligt att behöva spela in alla tillfälliga sex-handlingar.

Alltså är rådande praxis helt åt helvete fel.

Det är förstås fullkomligt sinnessjukt att ens vara i närheten av att behöva fundera i sådana här banor!
Varför det, ha inspelningsutrustning och kameror som obligatorium att granska så männen uppfört sig rätt under akten. Problemet löst men tyvärr avtändande så barnafödandet avstannar..
Citera
2021-03-19, 14:59
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Absolut, missade att ta med i frågan. Är bara intresserad hur folk tolkar hans val.
Som en privat angelägenhet mellan samtyckande vuxna. Alternativt våldtäkt mella två vuxna. I bägge fallen är åldersskillnanden irrelevant.
Citera
2021-03-19, 14:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
MÄ har väl hämtat ut pengar efter skilsmässan?

Jag vet inte alls, men jag tvivlar på att lektyrfotografen hade något att dela med sig av. Han och ungflickornas resor verkar inte ha varit sååå glamorösa (enligt bilderna), skruffiga små trånga hotellrum......

Men jag tjatar vidare om det upprättshovsmål som LS ska ha varit tilltalad i, och EA var vittne.

Jag förutsätter att det gällde fotografier, men på vem/vad, och vart har han då sålt/publicerat dem? Åkte han på att betala skadestånd själv?
Citera
2021-03-19, 15:00
Medlem
Citat:
Varför väljer man som 70 åringen att ha sex med en 30 åring?? Borde han inte veta vad som är rätt eller fel?
Det kan väl inte vara fel att det är lättare att få upp den då.
Senast redigerad av 90510 2021-03-19 kl. 15:07.
Citera
2021-03-19, 15:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Var det verkligen kungliga S man såg på bilden i länken. Jag tyckte inte att hon var sig riktigt lik. Var ganska ljus och lite lockar i håret. Men det kan ju ha varit färgat.

Han ger en skriftlig ursäkt till henne, med bild (en dåligt vald bild i mitt tycke), och joo, det är nog hon, men väldigt, väldigt ung. Jag tycker bilden är åt pedofilhållet faktiskt.
Citera
2021-03-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På vilket sätt är det fel för en 70-åring att ligga med en 30-åring?
Är du någon jävla moralpolis?
Han är i gott sällskap. En stor mängd Svenskar har en så komplicerad (för att inte säga massivt inskränkande) moraluppfattning att dom behöver äta antidepressiva för att orka med sig själva när dom förtryckt sina känslor som vägrar hålla sig inom de gränser dom inbillar sig är relevanta.
Citera
2021-03-19, 15:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
I Billy Butts våldtäktsdom stod det att han hade: -"Ett särpräglat utseende".

Undrar om Lambertz får ett liknande epitet... eller kanske att åldern gör att det knappast kan föreligga samtycke.

Nåväl, denna följetång vill man inte missa för några pengar på planeten.

Har också jämfört dessa båda i tråden, men för Lambertz del finns det ju en skådespelare i USA som är väldigt lik Lambertz, men minns inte vad han heter? Denne är väl i ungefär samma ålder.
Citera
2021-03-19, 15:06
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
GL kanske köper eskorter sedan en tid, eller så var detta möjligen första gången, och EA säljer eskortjänster rel regelbundet.

Funderade på en uppgift från tidigare fall, det där han sedan friades. MÄ sades ha fått ett utbrott när de lämnade taxin och ha sagt "jag vill inte ha dina jävla pengar" (eller liknande). Varför säger man så, om inte någon försöker ge en pengar? Och vad skulle pengarna varit till, han hade redan betalat taxin.

Det står inget mer i domen om detta har undersökts vidare. Jag kan tro att den tilltalade i det fallet inte var så sugen på att fördjupa sig i sitt eventuella sexköp, om det var det, och vid tillfället var han nog glad att få gratis det han annars skulle betalat för. Om det nu var så. Ren spekulation. Vad tror tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in