2021-03-11, 18:12
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Denna gången hade media för en gångs skull rätt när de använde ordet "toppjurist".

Men att det skulle röra sig om våldtäkt tror jag inte ett dugg på.

Det lär återigen handla om någon störd kvinna som sökte fördelar med ligget, men sedan ångrade sig.

Jag har inte mycket till övers för JL, jag tycker han ska löpa gatlopp för Quickaffären och det gläder mig om han råkar illa ut och får skämmas lite.

Men det ska fan vara rättvist och här ligger en hund begraven.

Två vuxna människor ska fira jul på tu man hand och dricka sprit, han bjuder in och hon tackar ja.
Det är ju vad man kallar "halva inne" på grabbspråk, eller åkte hon dit för att prata juridik på julafton?

Jag tror inte utgången här är så given som den låter på förhand och då tillhör jag inte GL fanskara.
Citera
2021-03-11, 18:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad har Hollywood med detta att göra? Det finns inga belägg för att kvinnlig jurist som utsatts för våldtäkt skulle få sin karriär förstörd.

För att det är så det ser ut. Samma sak. Därav just att det finns folk som inte anmäler. Gör man det hyllas man men man får inga större jobb därefter. Dels pga ingen vågar jobba med en som anmäler.

En stor anledning till varför gubbar som Lambertz ofta kommer undan med sitt knullande.
Citera
2021-03-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej.
Hon är sedan 2019 advokat, tog examen 2016.

Jag tycker gott vi kan låta MÄ vara anonym för allmänheten men det kan konstateras att det inte handlar om den kvinna som pekas ut i tråden.

Vadårå? MÄ är ju en konkurrerande jurist med Lambertz som hängts ut. Borde inte alla verksamma jurister veta vem kvinnan är så man kan undvika samma anklagelser och få sin karriär förstörd?

Borde inte kvinnor hängas ut som kör metoder att sex anklaga män för att boosta karriären? Får dom va anonyma?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast nu är ju inte dom flesta studerande doktorander. Förstår du verkligen inte att media vinklar saker och ting och att tankarna hos gemene man snarare går till en mycket yngre person än en vuxen kvinna i 30års åldern genom ordvalet "ung studerande" tror jag nog det är du som har dom största problemen med "fattningsförmågan".
Jag har redan svarat dig att jag är väl medveten om att media vinklar. Det gör även du genom att klippa i citatet... patetiskt
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att det är så det ser ut. Samma sak. Därav just att det finns folk som inte anmäler. Gör man det hyllas man men man får inga större jobb därefter. Dels pga ingen vågar jobba med en som anmäler.

En stor anledning till varför gubbar som Lambertz ofta kommer undan med sitt knullande.

Har du exempel eller statistik på det eller gissar du bara?
Citera
2021-03-11, 18:17
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, vi kan ju omöjligen veta innan ev rättegång.

Men misstänker påverkan av vän, otaliga vinkvällar med övertalning, dragning åt meetoo o lättförtjänta poäng o pengar ligger bakom. Samvete o ånger som mixas i en utmynning av anmälan.

Kan vara. Jag kan faktiskt inte ens spåna i vad det är, men något känns lite suspekt.

Tycker som sagt att det är konstigt att vederbörande vill synas i sammanhang med Lambertz när detta nu har inträffat?

Men jag är inget proffs alls vad det gäller psykologi hos ett ev våldtäktsoffer
Citera
2021-03-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Kvinnliga domare är mindre benägna än manliga att gå på målsägande kvinnans linje. Det krävs ofta en kvinna för att genomskåda en kvinna.

Så ser inte verkligheten ut i domstolarna tyvärr.
Citera
2021-03-11, 18:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du exempel eller statistik på det eller gissar du bara?

Har du exempel där det gått bra? Eliza Dushku bara som ett exempel anklagade. Inte ett ynka jobb efter.
Citera
2021-03-11, 18:19
Medlem
Är inte förtjust i Lambertz men det känns inte ok.Denna kvinna söker sig Lambertz.Firar jul med honom (har hon ingen familj?) Uppsala är väl tomt på loven!?.Personligen tror jag gubben råkade ut för en störd människa han trodde han kunde supa ner och.....
Citera
2021-03-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag har inte mycket till övers för JL, jag tycker han ska löpa gatlopp för Quickaffären och det gläder mig om han råkar illa ut och får skämmas lite.

Två vuxna människor ska fira jul på tu man hand och dricka sprit, han bjuder in och hon tackar ja.
Det är ju vad man kallar "halva inne" på grabbspråk, eller åkte hon dit för att prata juridik på julafton?

Jag tror inte utgången här är så given som den låter på förhand och då tillhör jag inte GL fanskara.

Nej hon åker inte hem till Göran Lambertz för att snacka juridik på julafton har du rätt i. Hon åker till han för att knulla eller rättare sagt sätta dit honom för våldtäkt.

Vad är annars syftet?
Citera
2021-03-11, 18:20
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Om det är så att Lambertz hade "halva inne" innan de två träffades på julafton blir frågan vad han gjorde för att försäkra sig om att det förelåg samtycke till de sexuella handlingarna. Att hon går hem till honom räcker inte som samtycke. Hon ska ha varit utslagen av berusning när han utförde de sexuella handlingarna. Hur gick det i så fall till när hon samtyckte?
Citera
2021-03-11, 18:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har du exempel där det gått bra? Eliza Dushku bara som ett exempel anklagade. Inte ett ynka jobb efter.

Nu var det du som påstod att kvinnliga jurister som utsatts för våldtäkt skulle få sina karriärer förstörda om det kommer ut men du hr inga som helst belägg för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in