2021-03-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Lambertz kan gott ha det som den galning han är. Dock är tjejen naturligtvis ute efter något när hon kontaktar honom.

Feministiskt tänk har jag aldrig blivit anklagad för. Där har nog du missat något.
Vad kan tjejen vara ute efter mer en råd och tips? Vilka dörrar öppnar Lambert rent karriärmässigt idag? SNubben ses som ett skämt i branchen efter Thomas Quick-härvan.
Citera
2021-03-11, 16:01
Medlem
Nu skall vi se om jag har fattat detta rätt ..har inte läst tråden
Är det samma Göran L som var Justitiekansler och hade ett Stalinistiskt förhållningssätt till Sanningsbegreppet
en Kungens man som Afzelius sjöng Riddaren som tog vad han ville
https://www.youtube.com/watch?v=owWRIPo07L0

Utan att veta mycket om hans " Kavaljer Beteende " så var han en Übermensch med legendariska TV reportage där alla andra hade fel och så småningom kommer alla att tycka som jag
Domarkåren höll på att göra No 2 i byxorna antagligen för att dom var rädda att nötet skulle snacka väck sig själv från Tronen och ngn som klarade jobbet tog över

--> https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvarA4/domare-riktar-skarp-kritik-mot-goran-lambertz

Så karln har i vissa avseenden ,,agerat som " Kungens man " i Afzelius sången

NU är han eller har varit häktad . I min bok skall det mycket till för att det skall ske
Se på Centerns Vikingasjukan Erlandsson + Telia Sonera .
Skulle förre JK Häktas utan solida bevis Det känns som en Högoddsare
Det är en karl GL som förutsättes kunna lagen : Det går ju inte utan grund stoppa ner honom i Källaren och få ngn i Domarkåren att svälja detta utan klara belägg ::Sedvanlig praxis
EN Fylle lunch ett par stänkare till Skinkan borde inte räcka gissar jag och sedan Rajtan Tajtan
Vem Jag När ..Hur skulle jag .. Det borde gå inte gå tycker jag Uppsåtet ?? Jag var FULL och Kvinnan Också typ ( ni märker jag är inte fackman )
Blåmärken ?? Sönderrivna kläder ?? Annat konkret

Men inom andra områden är det så att om man har med fackfolk att göra som GL ..
Då skärper man till sig kollar papperna ett varv till innan man stoppar in Statens / Partiets / Kungens Man ii källaren . Normalt sett Lyft frågan checkat med Chefen i detta då väl Riksåklagaren .
Som kanske förnekar det men så är praxis inom andra stora organisationer " Cleara detta med Chefen "

Gör man det på felaktiga grunder är Karriären över och det även för Chefen .
Fan stoppar ni ner killarna med de vita hattarna i källaren för..
det kan det mycket väl vara i alla fall men det är lättare att bli rättshaverist som Åklagare om man vet att man hade rätt.

Att GL får sitta kan tänka mig att Mexikanska Vågen går på mer än ett ställe " Bring it down a notch "

Frågar ni mig har han fortsatt sin Översittare mentalitet .och det har varit som det hette om "Folkhemskastreringen " ( som kanslern + JO missade den också ) Varierande grad av frivillighet

Man ser framför sig Expressens Löpsedel i klass med den DN s " vakna Ingo du vann "
" Hälsa Ali i Kumla Bunkern Göran och böj dig inte efter tvålen i Duschen "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Men det är mycket ovanligt att någon i den åldern går igång på 70-plussare. I sådana fall rör det sig om någon form av fetish. De spelar verkligen inte i samma liga åldersmässigt som du försökte få det till.

Vet inte om du läst alla min inlägg men jag har aldrig sagt att de är lika eller ens nära åldersmässigt.

Däremot finns det en rad faktorer som får kvinnor att bortse från åldersskillnad. Det finns olika sorters horor som horar för pengar, droger, karriär, social status, meetoo fame, instagramföljare, sola sig i stjärnglans mm. Sedan finns det de med mer psykiska specialiteter som dras till äldre mer mentalt vuxna, pappasyndrom, underkastelse, förnedring, Utöver det klassiska honeytraps som mycket väl kan rikta sig mot en högt uppsatt jurist.
Citera
Medlem
Citat:
Vad kan tjejen vara ute efter mer en råd och tips? Vilka dörrar öppnar Lambert rent karriärmässigt idag? SNubben ses som ett skämt i branchen efter Thomas Quick-härvan.

Han har nog fortfarande juridiska kompisar. Eller så ville kvinnan kanske göra en juridisk CW?
Citera
2021-03-11, 16:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Sedan några år tillbaka? Bestämmelser om sekretess som kan omfatta målsägandens identitet fanns i vart fall redan i 1980års sekretesslag... säkert tidigare än så också. Men du kanske är född på 1800-talet och har en annan tidsuppfattning än oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Sedan när, enligt dig?

Namnet på målsäganden var normalt sett inte censurerat långt fram i tiden, hur långt skulle jag också vilja veta, för det minns jag inte, och den politiskt motiverade censuren har skärpts stegvis, men man kunde få ut namnet i domstolshandlingar efter det jag blev moderator på Flashback 2009 i alla fall.

Att man skall kunna anklaga någon för ett brott utan att stå för anklagelsen offentligt är naturligtvis absurt, vidrigt och stridande mot alla principer om rättvisa. Sekretess kan vara motiverat om det rör sig om mindre barn och dylikt, och så var det också ursprungligen.

Att en trettioårig kvinna anonymt skall kunna anklaga Göran Lambertz för våldtäkt där ord står mot ord och det är en fråga om trovärdighet hos parterna saknar rim och reson. Sedan är han medskyldig till hur det ser ut, så det drabbar ingen oskyldig på det sättet.
Citera
2021-03-11, 16:04
Medlem
Rodjas avatar
"Intellektuell härdsmälta", Leif Silbersky om Göran Lambertz angående
Quick-fallet....04:00 in i visningen....

https://www.youtube.com/watch?v=azW8oYTjiJA
Citera
2021-03-11, 16:05
Medlem
Citat:

Något måste hon ju ha varit ute efter då hon tog kontakt med honom. Student? Gratis fylla? Något mer var det säkert. Pengar? MeeToo berömmelse är väl åtminstone en uppenbar grej hon är på väg att ordna.
Citera
2021-03-11, 16:06
Medlem
Inte har man studievägledning på tu man på självaste julafton om man inte är närmre bekanta med varandra. Som dessutom består av både middag och fest. Här har vi ytterligare en som ångrat sig efteråt men som säkert varit väldigt flirtig och inställsam tidigare. Vet tjejer ens hur de håller på med lite sprattelvatten i ådrorna?
Citera
2021-03-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Inga spermiebevis, inga skador, anmält två månader efteråt på uppmaning av vän. Luktar fiskburksfälla.

Det är flera här som upprepar lögnen att det tog två månader för anmälan att komma in. Vad är det ni försöker intala er själva?

Den misstänkta våldtäkten skedde på julafton och förundersökningen inleddes i slutet av januari.
Senast redigerad av Ville815 2021-03-11 kl. 16:11.
Citera
2021-03-11, 16:07
Medlem
Citat:
Något måste hon ju ha varit ute efter då hon tog kontakt med honom. Student? Gratis fylla? Något mer var det säkert. Pengar? MeeToo berömmelse är väl åtminstone en uppenbar grej hon är på väg att ordna.

Men du, lilla incel.

Det är väl klart att det är fördelaktigt att umgås med människor som har ett gediget kontaktnät inom den branschen du vill skaffa dig en karriär inom.
Men det betyder inte att du måste utså en halvseg gubb-kuk inuti dig.

haha.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Inga spermiebevis, inga skador, anmält två månader efteråt på uppmaning av vän. Luktar fiskburksfälla.
Och inget har skett mot målsägandes vilja, säger Ola Salomonsson. slut citat

Den väntade jag på, trasig jävla tablett o alkoholmissbrukande psykfalls student som ville knulla o nu ångrade sig.. Stackars göran.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag vet inte vad som egentligen är så märkligt med det; jag har själv varit "mentor"/handledare/whatever för yngre ambitiösa studenter (av båda könen). I en annan disciplin än Juridik iofs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in