2021-03-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men Lambertz hade ju tankat henne rejält med sprit innan så hon var nästan helt väck innan han fullbordade sexet med henne.

Fast det vet du ingenting om. Det är vad hon PÅSTÅR - inte vad som har bevisats vara sant.

1) Lambertz kanske tog fram en flaska vin, erbjöd henne ett glas - och hon hällde i sig resten av flaskan utan att blinka och utan att ens fråga om lov. Vad skulle han göra? Förbjuda henne att dricka mer än ett glas?

2) De tog ett glas vin till maten. That´s all. När hon sen åkte hem dagen därpå hällde hon i sig en massa för att SEN ta blodprovet på sjukhuset.

Det är lite "manipulativt" att påstå att 71åringen HÄLLER i sprit i 30åringen. Jag skulle förstå om det handlade om en tonåring, men en vuxen människa kan AVSTÅ ifall hon inte vill dricka mer.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Fjärde anmälningen på fyra år, det gör att sannolikheten är skyhög för att hon falskanmäler. Bortom rimligt tvivel så det är lugnt att påstå att hon är kriminell och en fara för samhället.

10 års fängelse + att hon får betala allt som dessa rättsprocesser har kostat samhället vore rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fullständigt trams. Du har ingenting som styrker detta.

Det finns 3 eller 4 män som samtliga påstår att hon ljuger och i vart att det inte har skett något brottsligt. Det kallar jag styrkande bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men damen ifråga hade ju STORA fel i sin presentation. Det var inga småfel som hittades utan manipulerat bevismaterial, tidsram som inte gick ihop med verkligheten, vittnen som inte hade sett ngt trots att hon befann sig i samma rum med när våldtäkten genomfördes..

Exakt. Hovrätten anser också att hon överdrivit rejält vilket är ett kännetecken för folk som ljuger. Kryddar på lögnen i tron att det skall ge gehör, oftast i en stegvis upptrappning under processen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Samma artikel alltså DN. Något av vikt verkar det ändå vara.
"...som tog initiativet till sex"
Citera
2021-03-17, 20:39
Medlem
Citat:
Enligt åklagaren
Precis. Du fattar va? Åklagaren berättar såklart hennes version av det som hände.
Citera
2021-03-17, 20:41
Medlem
Citat:
KÄND KROGPROFIL INDRAGEN I LAMBERTZ SEXHÄRVA
Det börjar bli en riktig soppa.
En känd krogprofil i Stockholm dras nu in i sexhärvan kring Göran Lambertz.
Kvinnan som våldtäktsanmält toppjuristen är själv åtalad gör grovt förtal av en framgångsrik restaurangman.
https://stoppapressarna.se/svenskt/kand-krogprofil-indragen-i-goran-lambertz-sexharva

Ja nu är det väl inget tvivel längre om vem målsägande är.
Citera
2021-03-17, 20:42
Medlem
Ksenia74s avatar
MÄ är väl juridikstuderande? Varför skulle hon anklaga den högste juristen i landet för våldtäkt om det inte var sant? Frias Lambertz efter detta så har hon väl grävt sin grav gällande att kunna bli advokat?
Citera
2021-03-17, 20:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Troligtvis båda två knarkare som har kommit på detta sätt för att kamma hem knarkpengar åt båda.

Mja, denna An¤erberg (n) är lärare i SO-ämnen......

Men jag börjar tro på en omfattande eskortverksamhet.

Och jag tror att det finns fler manliga offer, som betalat för att slippa dras inför skranket.

Undrar om PA (nöjesprofilen) genomskådade detta och att våldtäktsanklagelsen mot honom var ren hämd?
Citera
2021-03-17, 20:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men Lambertz hade ju tankat henne rejält med sprit innan så hon var nästan helt väck innan han fullbordade sexet med henne.

Och det vet du för att den kvinnan som ljugit så många gånger tidigare påstår det?
Har kvinnor inget eget ansvar för hur mycket de dricker förövrigt, borde de omyndigförklaras?
Citera
2021-03-17, 20:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
MÄ är väl juridikstuderande? Varför skulle hon anklaga den högste juristen i landet för våldtäkt om det inte var sant? Frias Lambertz efter detta så har hon väl grävt sin grav gällande att kunna bli advokat?
De där studierna tror jag inte man skall dra för stora växlar på. Hon verkar inte ha skrivit några uppsatser eller liknande.
Citera
2021-03-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Du vet att det förekommit en våldtäkt? Du var på plats och såg och hörde?
Det är inte jag som försöker slingra mig eller dra fantasifulla slutsatser som går ut på att skuldbelägga våldtäktsoffret. Jag utgår bara från rubriceringen: Lambertz är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt.
Citera
2021-03-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Precis. Du fattar va? Åklagaren berättar såklart hennes version av det som hände.

Åklagaren leder ju även utredningen så objektivitetsprincipen blir sällan vad den borde vara. Speciellt i sexulbrottsmål.
Citera
2021-03-17, 20:47
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Man kan absolut ta till baks en anmälan.
NEJ man kan inte ”ta tillbaka (ett ord) en anmälan”, man kan ändra sin story men det hindrar inte åklagaren att försöka köra på ursprunglig story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in