2021-03-17, 20:31
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Hur sannolikt som helst om hon ska pressa honom på pengar. Det skulle inte vara första eller sista gången i världshistorien. Att kvinnor gör konstiga saker för pengar hör inte till ovanligheten.

Men Lambertz hade ju tankat henne rejält med sprit innan så hon var nästan helt väck innan han fullbordade sexet med henne.
Citera
2021-03-17, 20:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men damen ifråga hade ju STORA fel i sin presentation. Det var inga småfel som hittades utan manipulerat bevismaterial, tidsram som inte gick ihop med verkligheten, vittnen som inte hade sett ngt trots att hon befann sig i samma rum med när våldtäkten genomfördes..
Jo, tingsrättsdomen var extremt dålig, nästan en rättsskandal. Mannen måste blivit chockad.
Citera
2021-03-17, 20:32
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Hur sannolikt som helst om hon ska pressa honom på pengar. Det skulle inte vara första eller sista gången i världshistorien. Att kvinnor gör konstiga saker för pengar hör inte till ovanligheten.

Precis, hon var ju nära att roffa åt sig hundratusen av U.H men som tur va så ogillade hovrätten tingsrättens beslut.
Citera
2021-03-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Nu är ju inte juridik en exakt sanning. Trots allt är det människor som dömer. Det är inte som med matte där du kan knappa in 1+1 och få svaret 2. GL ståndpunkt, hans sanning, är att domarna på 90 talet avseende Quick var korrekta utifrån den fakta och de omständigheter som då var kända. Varför ska GL erkänna att han gjort fel om han inte tycker att han har fel? Han har rätt till sin ståndpunkt precis som GW som har en annan ståndpunkt.

Hur vet du att GL inte har stulit Daim?

Löjligt att döma en person som våldtäktsmän för att han vägrar ge upp sin åsikt.

Absolut kunde man döma annorlunda på 90-talet. Men det är som med allt, tider ändras och man får uppdatera sig.

Men det är hela attityden. Jag har inte fel, jag kan inte göra fel. Jag kan skriva böcker fast jag är jävig och bästis med personer i fallet.

Vem som är sann med sina anklagelser har jag dock inte en aaning om.
Citera
2021-03-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men Lambertz hade ju tankat henne rejält med sprit innan så hon var nästan helt väck innan han fullbordade sexet med henne.
Enligt vemdå?
Citera
2021-03-17, 20:33
Medlem
Citat:
I en inlaga till hovrätten hävdar han nu att förhörsledaren har tolkat honom fel – och är orolig för att det kan påverka hans trovärdighet.

I skrivelsen menar Lambertz att förhörsledaren tolkat något han sagt fel och att han är bekymrad över att detta ska ha påverkat hans trovärdighet hos åklagaren och tingsrätten. Stora delar av inlagan är sekretessbelagd men Lambertz skriver: ”Detta kan väl tolkas på både det ena och det andra sättet.... Som jag sa vid häktningsförhandlingen är jag till 90% säker på att det var hon”.

https://www.dn.se/sverige/goran-lambertz-havdar-att-han-blivit-feltolkad/

En inlaga inlämnad av Lambertz då han är orolig för att ha feltolkats.
Citera
2021-03-17, 20:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.dn.se/sverige/goran-lambertz-havdar-att-han-blivit-feltolkad/

En inlaga inlämnad av Lambertz då han är orolig för att ha feltolkats.
"Som jag sa vid häktningsförhandlingen är jag till 90% säker på att det var hon”, den är lite skum
Citera
2021-03-17, 20:35
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Enligt vemdå?

Enligt åklagaren
Citera
Medlem
Citat:
Tvingade han verkligen i henne alkohol eller drack hon frivilligt? Hur vet vi ens att hon var redlöst berusad?
Citera
Medlem
Citat:

Jaså? Det vet du? Hur vet du att hon inte tankade sig själv full? Hur vet du att de ens var fulla?

Hur vet du att det varit fullbordat sex?
Citera
2021-03-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Som jag sa vid häktningsförhandlingen är jag till 90% säker på att det var hon”, den är lite skum

Citat:
Ola Salomonsson vill inte kommentera inlagan.

– Den delen tillhör en viktig del av utredningen, det finns en omständighet som har blivit omdiskuterad, säger han.

Samma artikel alltså DN. Något av vikt verkar det ändå vara.
Citera
2021-03-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Absolut kunde man döma annorlunda på 90-talet. Men det är som med allt, tider ändras och man får uppdatera sig.

Men det är hela attityden. Jag har inte fel, jag kan inte göra fel. Jag kan skriva böcker fast jag är jävig och bästis med personer i fallet.

Vem som är sann med sina anklagelser har jag dock inte en aaning om.

Har du samma åsikt om Leif GW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in