2021-03-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
I domen mot DU spelar hon in hela kvällen med mobilen. Det är bevisat utifrån ljudfilen att hon frivilligt deltog periodvis i de sexuella aktiviteterna. Hon levererar avsnitt från ljudfilen som är till hennes fördel. Dagen innan hon ska lämna in mobilen till polisen för teknisk analys fabriksåterställer hon mobilen för att den "krånglar". Hon har bevisligen tagit kokain och alkohol vid tiden för den påstådda våldtäkten.

Nu har hon alltså spelat in en ny ljudfil med GL. Spelar hon alltid in samtal som hon har med andra?

Vet ej om samtal, men SAMLAG tycks hon spela in.

Undrar om hon frågade om lov av sin sexpartner för att göra detta?
Citera
2021-03-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hahaha! Mysgubbe som tror sig aldrig göra fel?!!
Han har under 4-5 år nu obehindrat kunnat torgföra förtal mot den f.d. inlåste Sture Bergvall. Ang. att SB nog alltjämt är skyldig till div. mordfall.
En sådan M.O. går ju an, i de finare salongerna, i detta rike!
MEN ändå! Då han som JK började granska fallet med seriemördare Qvick, så råkade han ju ut för ett gäng med storljugare, inom eller nära det sv. rättsväsendet. Dvs sådana personer som GL trodde att han kunde lita på. Allt därefter, i just Qvickfallet, är nu enbart historia.
Bad luck, för GL.

Ja, jag är väl antagligen naiv.
Jag förstår inte hur en så högt uppsatt jurist tror att han kan passera moraliska gränser för sitt yrke. En polis eller jurist ska aldrig döma oskyldiga eller friade. Eller en sjuksköterska eller läkare ska aldrig som skvallrar om sina patienter på stan med namn. Det är en del av yrkeshedern. Som om alla regler som gäller alla andra inte gäller just honom.

Jag har ingen aning om hur den här soppan kommer utfalla. Däremot så känns det inte självklart för mig en person som passerar den typen av gränser inte passerar fler.
Citera
2021-03-17, 20:19
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror snarare som så att tidigare kunde man avfärda exempelvis "lösa kvinnor" som icke trovärdiga i rätten. Sen har pendeln svängt så att ALLA kvinnor SKA betraktas som trovärdiga, eftersom det är det enda PK som råder.

Jag önskar att man istället hade pungkulor nog att konstatera när kvinnan uppenbarligen ljuger och hittar på och inte kalla henne som "trovärdig".

Om man inte tror på hennes story då är ju hon inte trovärdig. Om det hon påstår inte är genomförbart i den tidsramen hon själv presenterar t o m med sitt eget bevismaterial - då har hon ju ljugit ihop ngt istället för att pratat sanning.
För den som inte varit i domstol, särskilt brott. Eftersom alla ljuger hela tiden så går en rättegång ut på att hitta fel, ologiska saker, sådant som inte kan ha inträffat, lägen där man säger emot sig själv osv. Att Vara Trovärdig hör ihop med detta. Domstolen är expert på att hitta små små felaktigheter, och har man inte gjort några sådana så verkar man Trovärdig. Jag tror inte det har med hur man uttrycker sig, ser ut, vilket kön eller ålder man har.
Citera
2021-03-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Själv så har jag roat mig med att titta på Lambertz roll i Quickskandalen... Jag börjar ställa mig mer och mer frågande om det är så självklart att han är oskyldig.
Människan verkar vara den typen som aldrig kan göra fel. Han kan stå med all fakta på bordet och ändå inte erkänna att han har gjort fel. Och bryta mot god juristsed, att aldrig säga att någon som inte är dömd eller är friad är skyldig. Det känns som han tror att han är totalt oövervinnlig över andra människor rent intellektuellt; https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY
Kanske off topic, men det säger ändå en del.

Dessutom, om nu denne man skulle vara en mysgubbe - skulle han inte vara totalt förstörd över att bli oskyldigt anklagad för ett så allvarligt brott? Har man inte ens stulit en Daim på ICA och varit moralens väktare hela skulle man visst sitta och gråta i sin häktescellen. inte studera systemet inifrån, som han hävdar.

Ja vilken soppa. Kommer man någonsin få veta vem som talar sanning?

Nu är ju inte juridik en exakt sanning. Trots allt är det människor som dömer. Det är inte som med matte där du kan knappa in 1+1 och få svaret 2. GL ståndpunkt, hans sanning, är att domarna på 90 talet avseende Quick var korrekta utifrån den fakta och de omständigheter som då var kända. Varför ska GL erkänna att han gjort fel om han inte tycker att han har fel? Han har rätt till sin ståndpunkt precis som GW som har en annan ståndpunkt.

Hur vet du att GL inte har stulit Daim?

Löjligt att döma en person som våldtäktsmän för att han vägrar ge upp sin åsikt.
Citera
2021-03-17, 20:21
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man måste förstå att ordet våld i våldtäkt inte lägre har betydelse efter alla ändrade lagar de senaste åren. Så det klart man kan smyga iväg och sätta på mobilen under våldet och sedan gå tillbaka och fortsätta där man höll på. Det kan ändå vara våldtäkt.

Oddsen att man INNAN våldtäkten sätter på inspelning, och sedan skedde verkligen en våldtäkt, är naturligtvis noll. Det är snarare bevis mot inspelaren. Så vanligt är ändå inte brottet. Det är som om man ständigt skulle ha på inspelning på sin mobil för att spela in ett eventuellt rån.

Ja min tanke också. Någon håller strypgrepp och då lyckas man hitta appen för ljudinspelning och startar den istället för att ropa på kompisen i rummet bredvid
Citera
2021-03-17, 20:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det här ställer det mesta på ända! Det visar att EA är en förslagen eskortkvinna som tydligen satt i system att fejka våldtäkter och spela in "bevis". Det här verkar vara exakt samma upplägg som GL råkat ut för.

Några frågor uppkommer: Vem är den andra kvinnan i detta fall, vittnet? Hur agerar hennes nuvarande hyresvärd jugoslaven? Kör han henne till hennes kunder och sitter och väntar ute i bilen som backup?

En annan intressant frågeställning är hur omfattande är denna verksamhet? Söker EA kontakt med äldre, förmögna män på internet och vill ha "hjälp" med några frågor. I början fungerar allt bra, EA låtsas att tycke uppstår och någon form sex kanske förekommer (handarbete, blow-job?). Men efter ett tag är det dags för nästa steg, "våldtäkten". Den går till på nu känt manér. EA låtsas spela full och ser till att allt spelas in på hennes mobil.

Efteråt kontaktas offret av en "rödgråten" EA. Förmodligen vill en del rika män köpa sig fri från henne och betalar rundligt. Skall vi gissa på 100 000:- eller 200 000:- kronor för hennes tystnad och diskretion som plåster på såren. Nu har EA så det räcker till "näspuder" i ett tag.

Detta upplägg är förmodligen mer lönsamt än att ligga på rygg med nya gubbarna över sig varje kväll och låtsas vara lycklig eskortkvinna fast både "ettan" och "tvåan" skaver!

Men GL valde den rättsliga vägen. Han förstod inte eller ville inte höra pikarna om pengar. EA har nu tänkt görs sin livs teaterföreställning i domstolen, komma ditt väldigt vackert klädd och proper men med tårar i ögonen. Alltefter förhandlingar pågår och speciellt när GL försvarsadvokat förhör henne kommer hon att brista ut i ett Niagarafall av tårar. Nämndemännen och juristen kommer att titta medlidande på henne och GL är körd. Tre år på anstalt och skadestånd samt rättegångskostnader får han stå för. Han tvingas sälja sin villa.

Personligen fattar jag inte att den ansvarige åklagaren lyckats hitta ovanstående dom från Hovrätten själv. Naturligtvis skall hon släppa fri GL direkt och styra om polisens arbete så de knäcker denna utpressarliga. Eller är hon så förblindad av me-too-aktivism och feminism att hon inte tror att kvinnor ljuger? Vad är det för utredande hästsvanspoliser? Har polisen helt tagits över av lesbiska me-too mähän?

I ett normalt demokratiskt västland, som Frankrike hade detta blivit en stor politisk skandal. En före detta justitiekansler och domare i högsta domstolen har häktats av en me-too-aktivist i åklageriet. Åklagaren hade i Frankrike sparkats, poliserna tvingats tillbaks till P-vaktbyrån och justitieministern hade tvingats till offentlig avbön och avgång under förnedrande former.

Men inte i Sverige. Här ljuger inte kvinnor. Här är män djur!

Precis min tanke också. Undrar om det är samma "väninna" denna gång. Denna Al¤na An¤erberg (e, d) har ett bolag med en person skriven i Nyköping, CALL PROMOTION Aktiebolag.

Mycket märkligt.....
Citera
2021-03-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Hur stor är sannolikheten att en 30-åring frivilligt vill ha sex med en gubbe på över 70 år? Nä det låter inte sannolikt, jag tror Lambertz har våldtagit henne .
Hur sannolikt som helst om hon ska pressa honom på pengar. Det skulle inte vara första eller sista gången i världshistorien. Att kvinnor gör konstiga saker för pengar hör inte till ovanligheten.
Citera
2021-03-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För den som inte varit i domstol, särskilt brott. Eftersom alla ljuger hela tiden så går en rättegång ut på att hitta fel, ologiska saker, sådant som inte kan ha inträffat, lägen där man säger emot sig själv osv. Att Vara Trovärdig hör ihop med detta. Domstolen är expert på att hitta små små felaktigheter, och har man inte gjort några sådana så verkar man Trovärdig. Jag tror inte det har med hur man uttrycker sig, ser ut, vilket kön eller ålder man har.

Men damen ifråga hade ju STORA fel i sin presentation. Det var inga småfel som hittades utan manipulerat bevismaterial, tidsram som inte gick ihop med verkligheten, vittnen som inte hade sett ngt trots att hon befann sig i samma rum med när våldtäkten genomfördes..
Citera
2021-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Du är ett däggdjur i övre medelåldern som inte tycker att det är olämpligt att jurister ligger med adepter som står i beroendeförhållande till dem. Det är avslöjande. Knullar du med elever också?
Jag känner äldre herrar som inte delar din inställning.

Men vi får enas om att tycka att varandra är hjärndöda, och ignorera varandra.

Men kära hjärtanes, hur kan du detta till ett beroendeförhållande? GL har inte varit EAs juridiska ombud eller liknande.
Citera
2021-03-17, 20:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK jag ser bara en massa incels och smygrasister som väl i princip anser att våldtäkt på fyllan borde vara tillåtet och att den jobbiga tjejen borde spärras in för att hon inte fattar det.

Men här har ju kvinnan ljugit och manipulerat kring små detaljer, vilket framgår om du läser domen mot U.H. Det handlar om tidsaspekter, påståenden om drogning och manipulerade ljudfiler. Minns man inte alla detaljer så är det alltid bäst att man då säger att man inte vet, man ska aldrig ljuga i en rättsprocess, oavsett om man i grunden har rätt eller om det är små detaljer man ljuger om.

GL och UH är bägge jurister, dom vet exakt hur man ska göra i en sådan här situation. En naiv och okunnig person som blir anklagad för våldtäkt kan mycket väl instinktivt säga att man inte haft sex överhuvudtaget, för att svära sig helt fria och hävda sin oskuld. UH och GL vet dock själva att man ska vara korrekt, kortfattat och sanningsenlig. UH bekräftade uppgifterna om att de hade sex men att båda var med på det.

Det är inte våldtäkt att ha sex på fyllan och ångra sig dagen därpå.

Slutligen, håll dina substanslösa personpåhopp ifrån denna tråd, tack.
Citera
2021-03-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är kanske inte fler än så som ifrågasätts men hur många som ljuger vet vi inte. Vi ser ju här att kvinnor kan anmäla våldtäkt efter våldtäkt utan att dömas för sina falska anmälningar. De borde förstås buras in i fängelse i minst lika lång tid som mannen kunnat dömas till om de trott på kvinnan.

Precis vad jag tidigare förespråkat. Samma straff som den anklagade skulle fått om det hänt. Detta är ett jätteproblem i samhället som kräver enorma resurser och kronor för skattebetalarna.
Tyvärr är det så att när lögnen är avslöjad vill ingen kränka kvinnan ytterligare och då ligger det på den enskilde utpekade att driva målet själv. Och den kostnad och det jobb det innebär orkar få som varit anklagade och kanske t.o.m. som jag själv häktad i 6 veckor. Man har nog med att förklara sig för de vänner som tvivlat och ge dem sanningen. Tyvärr tar det år att komma på banan efteråt och de småslantar man får för häktestiden känns närmast som ett hån efter anklagelserna.

Men förutom lidande för den anklagade så är det faktiskt mest synd om de kvinnor som verkligen drabbats, att få förklara sig och att de får känna sig som att ingen tror dem, när det verkligen hänt.
Dom som falsk anmäler önskar jag en riktigt grov gruppvåldtäkt.
Citera
2021-03-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis min tanke också. Undrar om det är samma "väninna" denna gång. Denna Al¤na An¤erberg (e, d) har ett bolag med en person skriven i Nyköping, CALL PROMOTION Aktiebolag.

Mycket märkligt.....

Troligtvis båda två knarkare som har kommit på detta sätt för att kamma hem knarkpengar åt båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in