2021-03-17, 09:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon borde inte få verka någonstans utom i fängelset. Hennes straff borde bli lika högt som den totala strafftiden som alla hennes offer tillsammans har riskerat pga hennes falskanmälningar, dvs. ca 6-10 år.
Detta har länge varit min linje .Vid falskanmälningar bör man utdela samma straff som den oskyldige riskerade att dömas till.
Citera
2021-03-17, 09:29
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om hon är en Eskorttjej finns ju det en liten förklaring till att hon säger sej blivit våldtagen ett antal gånger senaste åren, stämmer då juridikstuderande, tveksamt, men dessa lite finare Eskorttjejerna har ju ofta ett "normalt" liv vid sidan om.

Ja precis, eskort är ju ett sätt att tjäna pengar för en del. Även om man kanske behöver ha viss historia för att välja den vägen, utsatthet, psykisk ohälsa etc. Kanske inte vanligt, men det sker
Citera
2021-03-17, 09:29
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
MÄ är 29 år. Fyller 30 om några veckor. Hyr nog ut sin lgh. Är inte sambo med den man som är skriven på samma adress.

MrKoll:
"E***** flyttade till sin nuvarande lägenhet för 1 år sedan (den 29 augusti 2019). Här bor hon tillsammans med H****, men E***** har inte alltid bott här tillsammans med H****. När E***** flyttade in hade nämligen H**** redan bott här i 9 år."
Citera
2021-03-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
Den här mannen är skriven på samma adress. Men han är inte hennes snubbe.

https://www.hitta.se/hasan+shahriar/huddinge/person/iVddWCCCC-

Är det EA?

Om det är den person jag får upp via FB kan jag förstå om GL gav vika för köttsliga lustar.
Citera
2021-03-17, 09:33
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sen hoppas jag i paritet med Oisin att Högsta domstolen ändrar sig:

"Ett fall påminnande om detta var uppe i Högsta domstolen för fem år sedan. Justitieråden på Riddarhustorget ansåg den gången inte att falsk tillvitelse ska betraktas som artbrott."
En "lustighet" i sammanhanget: ett av dessa justitieråd som satt i HD vid det tillfället (2015) var Göran Lambertz..
Citera
2021-03-17, 09:34
Medlem
goofers avatar
Namnet EA har droppat i tråden för länge sedan.
Varför är hon trolig som MÄ?

Studerar hon juridik? Stämd för förtal?

Vad finns det på henne?
Citera
2021-03-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
MrKoll:
"E***** flyttade till sin nuvarande lägenhet för 1 år sedan (den 29 augusti 2019). Här bor hon tillsammans med H****, men E***** har inte alltid bott här tillsammans med H****. När E***** flyttade in hade nämligen H**** redan bott här i 9 år."

Då är det hans lgh då! Hennes tidigare address på Roslagsbacken har dykt upp tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Nähä. Men för en kvinna som hör en man prata nedlåtande om kvinnor är det svårt att skilja på vad som är kvinnohat generellt och vad som riktas enbart mot s k tokfeminister. Lätt att tro att ni hatar alla kvinnor, precis som ni tror att vissa kvinnor hatar alla män när det bara handlar om FB-idioter

Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Nä inte problem för mig, jag undviker i vanliga fall såna som du. Inte för att jag är tokfeminist utan för att jag inte har något utbyte av lågintellektuella, elaka och fula män som alltid tror att de har rätt.

Men lilla stumpan. Kan du inte förstå skillnaden så är det ju du som är lågintellektuell.

Sen kan vi ju konstatera att utbytet av vad du har tillfört tråden inte är värt ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Att Lambertz först nu häktats för en anmälan som lämnats in vid årsskiftet tyder möjligen på att ljudfilen i sig inte är extremt skadlig för Lambertz.

Ja, vi får väl avvakta och se vad det är. Som du är inne på är det sannolikt inget av större bevisvärde. Möjligt att hon eller någon väninna har försökt få Lambertz att be om ursäkt eller på annat sätt känna sig ångerfull. Något han mycket väl kan ha varit, inte för att han har våldtagit henne utan för att det var ett dumt val att ha sex med henne.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Ang. MÄs historik:
Jag har tidigare uppfattat det som att MÄ anmält 2
män för våldtäkt, varav ett fall lett till en åtal mot henne själv för förtal.

Men i TV4 var LGWP mycket tydlig med att det var tre tidigare fall.
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13327880
Om detta stämmer är ju hela historien åtskilliga % än mer osannolik: kände GL till detta när han åtog sig att hjälpa henne med förtalsmålet? Och när han bjöd henne på jul-lunch med brännvin?

Sedan har vi åklagaren: vad har hon för stödbevisning som gör att hon häktar ett f.d. justitieråd som i så fall är nr. 4 listan av MÄs påstådda GM?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Ja precis, eskort är ju ett sätt att tjäna pengar för en del. Även om man kanske behöver ha viss historia för att välja den vägen, utsatthet, psykisk ohälsa etc. Kanske inte vanligt, men det sker
Kan ju vara en extra inkomst under en studietid, lite mer sofistikerat än att "sälja sex på gatan".
Vet ivf att i Sthlm finns en hel del av dessa studenterskor som "jobbar" extra i fina miljöer med män från det högre samhällsskiktet, ser och hör det i mitt jobb.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-17 kl. 09:45.
Citera
2021-03-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
En "lustighet" i sammanhanget: ett av dessa justitieråd som satt i HD vid det tillfället (2015) var Göran Lambertz..

Oj. Han får äta upp sin egen soppa..

Karma..
Citera
2021-03-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Är det EA?

Om det är den person jag får upp via FB kan jag förstå om GL gav vika för köttsliga lustar.

Stämmer.
Studerar juridik. Modell. Trassliga relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in