2021-03-17, 09:38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Nä inte problem för mig, jag undviker i vanliga fall såna som du. Inte för att jag är tokfeminist utan för att jag inte har något utbyte av lågintellektuella, elaka och fula män som alltid tror att de har rätt.
"fula"?...
Citera
2021-03-17, 09:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
"fula"?...
Då får man väl vara synsk för att kunna veta hur folk här ser ut.
Citera
2021-03-17, 09:41
Medlem
wedonthavetimes avatar
Jag förstår inte hur gubbarna lyckas.

Jag har legat med hundratals tjejer och aldrig blivit anklagad för våldtäkt.

Men så fort dessa gubbar får till det med 1 st tjej så anklagas dom för våldtäkt.

Självklart så har Lambertz våldtagit tjejen annars skulle hon aldrig anmält honom.
Citera
2021-03-17, 09:42
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ang. MÄs historik:
Jag har tidigare uppfattat det som att MÄ anmält 2
män för våldtäkt, varav ett fall lett till en åtal mot henne själv för förtal.

Men i TV4 var LGWP mycket tydlig med att det var tre tidigare fall.
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13327880
Om detta stämmer är ju hela historien åtskilliga % än mer osannolik: kände GL till detta när han åtog sig att hjälpa henne med förtalsmålet? Och när han bjöd henne på jul-lunch med brännvin?

Sedan har vi åklagaren: vad har hon för stödbevisning som gör att hon häktar ett f.d. justitieråd som i så fall är nr. 4 listan av MÄs påstådda GM?

Det är nog troligen så att GL inte kände till något mer fall än det som medfört att hon åtalats för förtal.
Annars är ju han helt korkad om han hade sex med henne även om det var helt på hennes initiativ.

Stödbevisning, behövs ju inte mycket bevis alls för häktning även om åklagaren i det här fallet så här lång tid efter inte hade begärt en person som GL häktad om det inte fanns någon s k stödbevisning. Den är väl det vanliga, hon har berättat om övergreppet i närtid för en kompis, ev. något läkarintyg som visar på skador eller märken och tydligen någon ljudfil.
Citera
2021-03-17, 09:42
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kan ju vara en extra inkomst under en studietid, lite mer sofistikerat än att "sälja sex på gatan".
Vet ivf att i Sthlm finns en hel del av dessa studenterskor som "jobbar" extra i fina miljöer med med män från det högre samhällsskiktet, ser och hör det i mitt jobb.

Samma här, det dyker upp i min värld också
Citera
2021-03-17, 09:43
Medlem
Det är till 100% E.A. Målnr B 4666-19, Stockholms tr
Citera
2021-03-17, 09:43
Avslutad
En fundering, iom att Åklagaren häktar GL på sannolika skäl trots MÄs historia måste ju tyda på att hon har på fötterna, om Åklagaren bara vore galen skulle ju inte tingsrätten häktat honom?
Citera
2021-03-17, 09:44
Medlem
Motherships avatar
Är det bekräftat?
Citera
2021-03-17, 09:44
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
I början av den här rapporteringen nämndes att det varit en rätt lång tid mellan anmälan (runt nyår) och gripande (8 mars) och det skulle tala för att MÄ kanske inte riktigt velat medverka fullt ut utan att det är en kompis som varit drivande. Det blir intressant att se om det stämmer med bilden som kommit senaste dygnet om nån som varit med om det här förut.
Det är ju annars klassiskt i fall som detta. Genom ideliga samtal med kompisar eller på nätet så kan man efter ett tag komma fram till att något hemskt hänt, fast det inte kändes så vid tidpunkten. Det finns många fall där ordet "våldtäkt" uppkommit 1-2 år senare t.ex Virtanen-fallet och de flesta metoo-fallen. Kvinnors ideliga bekräftande av varandras historier, kombinerat med den rådande samhällsstämningen att "män är djur" kan åstadkomma underverk i minnet. Notera den milsvida skillnaden i "han slog ner mig med knytnäven" eller "vi gruffades", som båda kan beskriva samma händelse, men bara den ena går upp i domstol.
Citera
2021-03-17, 09:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då får man väl vara synsk för att kunna veta hur folk här ser ut.
Eller drivas av fördomar. Eller demonisera motståndaren. Eller allt på en gång om man är riktigt förvirrad.
Citera
2021-03-17, 09:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag förstår inte hur gubbarna lyckas.

Jag har legat med hundratals tjejer och aldrig blivit anklagad för våldtäkt.

Men så fort dessa gubbar får till det med 1 st tjej så anklagas dom för våldtäkt.

Självklart så har Lambertz våldtagit tjejen annars skulle hon aldrig anmält honom.
Finns det fler brottstyper där du tycker man kan avskaffa rättslig prövning & direkt döma på en anklagelse?
Citera
2021-03-17, 09:47
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det är till 100% E.A. Målnr B 4666-19, Stockholms tr

Inflyttad till Stockholm?

Typ från Västergötland, ungefär...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera