2021-03-17, 09:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Varför skulle en 30 åring vilja ligga med en 71 årig gammal gubbe? Han måste tvingat sig på henne när han såg att hon hade däckat. Jag hoppas att han fälls för detta även om det är osannolikt att så kommer ske.

Tjejer har inte samma preferenser som killar, de går ofta efter en alpha-hanne med egenskaper som verbal, intellektuell, status, pengar, det är alltså inte konstigt.
Citera
2021-03-17, 09:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
MÄ är 29 år. Fyller 30 om några veckor. Hyr nog ut sin lgh. Är inte sambo med den man som är skriven på samma adress.

Ge mer detaljer, länk till ratsit eller mrkoll!
Citera
Avslutad
Citat:
Varför skulle en 30 åring vilja ligga med en 71 årig gammal gubbe? Han måste tvingat sig på henne när han såg att hon hade däckat. Jag hoppas att han fälls för detta även om det är osannolikt att så kommer ske.
Eskort skulle ju kunna förklara dels åldersskillnaden, dels att det sker på Julafton, även passa in rätt bra på krogprofilens fall med henne.

Ska inte "fb" kunna få fram hennes identitet snart, så pass mycket som det finns att gå på angående tidigare anklagelser.
Citera
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Även TV4 uppger nu på morgonen att de fått information att en ljudfil finns. Om vad kan man bara spekulera. En variant vore att kvinnan spelat in samtal med Lambertz efter händelsen, och att han där beklagat övergreppet eller erkänt att det var en våldtäkt. Låter dock osannolikt att han gått så långt som att ha erkänt våldtäkt, Lambertz är såpass skärpt att han skulle ha förstått att det skulle kunna användas som bevis mot honom.

Men möjligen något slags ”förlåt mig”-samtal där han beklagar det inträffade, vilket möjligen skulle kunna tänkas ses som ett slags erkännande av hennes version. Han skulle å andra sidan kunna hävda att det inte innebär att han tagit på sig att ha utfört en brottslig handling, utan mer ett beklagande över ett dåligt ”fyllesex”.

Att kvinnan spelat in en ljudfil under själva övergreppet låter inte sannolikt, eftersom den version som figurerat hittills av hennes version är att hon vaknar av att Lambertz våldtar henne.

Skulle också kunna vara att kvinnan spelat in samtal med en vän direkt efter övergreppet, där hon säger vad som inträffat. Eller att hon pratat in en ljudfil på sin telefon om vad som hänt i taxin på väg hem från Lambertz. Fast bevisvärdet för sådana ljudfiler borde vara rätt lågt.

Möjligen en ljudfil från direkt efter övergreppet kanske innan hon lämnade hans bostad där han uttrycker någon form av ånger för det som hänt. Hon kanske gick in på toa och slog igång inspelning direkt efter övergreppet och fick honom att säga saker som bekräftade vad som då hänt.
Citera
2021-03-17, 09:08
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man skulle önska att så vore fallet i detta case - bara för att få slut på eländet. Men i praktiken tror jag inte på en fängelsedom. Tyvärr.

Om sådana här damer får härja fritt belastar det rättsväsendet helt i onödan. Därtill förorsakar det ett stort lidande.

Och dessa damer slutar såklart inte om det inte blir kännbara konsekvenser för dem.

Sen kan man ju bara konstatera att detta case var det ultimata tillfället att bevisa hur korkad Lambertz är. Att ligga med ett psykfall som har som hobby att stämma folk för våldtäkt..
Det tror jag inte heller på. Mannen som anmält henne för förtal, i målet som ska upp nu i vår, har sagt att han efter det ska gå vidare med anmälan om falsk tillvitelse. Men det är ju väldigt sällan sådant leder till fängelsestraff. Har dock förekommit:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Qo020J/ratt-att-skarpa-straffet-for-kvinna-som-ljog-om-valdtakt
Citera
2021-03-17, 09:08
Medlem
Citat:

Varför vill yngre kvinnor ligga/gifta sig med äldre män? Pengar, status, daddy issues...

Den här kvinnan tycks ha andra sorts problem. Hon tycks vilja vinna över dessa män i rätten..

Kanske pga att de avvisar henne efter samlaget/samlagen? Kanske att de inte vill gå vidare med relationen så som hon hade hoppats på?

Sen stämmer hon dem som hämnd?
Citera
2021-03-17, 09:12
Medlem
ua571cs avatar
Citat:

Jag tycker du ska skriva "Varför skulle en PSYKISKT FRISK 30-åring vilja ligga med....."

Och då KAN din fråga vara berättigad.

---

Men om hon INTE är psykiskt frisk, då kan vad som helst förklaras...

---

Sedan är jag inihelvete less på alla som uttalar sig tvärsäkert i den här tråden - gärna sådana som inte läst tråden.

"Han måste tvingat sig på henne när han såg att hon hade däckat."

...eller...?

HUR FAN VET DU ATT HON HADE DÄCKAT?

För att hon har sagt det??????

Du vill ha honom dömd pga åldersskillnaden?

Stolpskott!
Citera
2021-03-17, 09:14
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
MÄ är 29 år. Fyller 30 om några veckor. Hyr nog ut sin lgh. Är inte sambo med den man som är skriven på samma adress.

Jaha då är vi inne på den 6e MÄ.

Har du något namnförslag /faceb?
Citera
2021-03-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det tror jag inte heller på. Mannen som anmält henne för förtal, i målet som ska upp nu i vår, har sagt att han efter det ska gå vidare med anmälan om falsk tillvitelse. Men det är ju väldigt sällan sådant leder till fängelsestraff. Har dock förekommit:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Qo020J/ratt-att-skarpa-straffet-for-kvinna-som-ljog-om-valdtakt

Mycket bra att han orkar dra det vidare. Jag håller tummarna för att det blir ett kännbart straff i den rättegången.

För det är ju som Oisin skriver: "Den som ljuger på detta sätt tar i onödan stora polisresurser i anspråk. Lögnerna kan dessutom leda till felaktiga domar och försämrad tillförlitlighet hos domstolarna.

Sen hoppas jag i paritet med Oisin att Högsta domstolen ändrar sig:

"Ett fall påminnande om detta var uppe i Högsta domstolen för fem år sedan. Justitieråden på Riddarhustorget ansåg den gången inte att falsk tillvitelse ska betraktas som artbrott."
Citera
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför vill yngre kvinnor ligga/gifta sig med äldre män? Pengar, status, daddy issues...

Den här kvinnan tycks ha andra sorts problem. Hon tycks vilja vinna över dessa män i rätten..

Kanske pga att de avvisar henne efter samlaget/samlagen? Kanske att de inte vill gå vidare med relationen så som hon hade hoppats på?

Sen stämmer hon dem som hämnd?
Varför förlägger du förklaringen till att vissa yngre kvinnor föredrar äldre män hos kvinnorna enbart? Det kan vara så enkelt som att äldre män, ibland, har kvaliteter som yngre saknar. Erfarenhet, hyfs (inte alla), ett bättre språkbruk och bättre på att dölja en rutten kvinnosyn. Det är därför alla killar på FB måste våldta för att få sex. Men det spelar ju ingen roll för er eftersom ni hatar kvinnor
Citera
Medlem
Citat:

Det finns verkligen gott om tjejer med Daddy-issues!
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Möjligen en ljudfil från direkt efter övergreppet kanske innan hon lämnade hans bostad där han uttrycker någon form av ånger för det som hänt. Hon kanske gick in på toa och slog igång inspelning direkt efter övergreppet och fick honom att säga saker som bekräftade vad som då hänt.
Ja, det är faktiskt också en möjlighet. Med tanke på kvinnans historik av mer eller mindre misslyckade våldtäktsanmälningar kan hon ha tänkt att denna gång är det viktigt med bra bevis, och sätter därför igång en ljudinspelarna direkt efteråt.

Låter ändå osannolikt att Lambertz där skulle erkänt kvinnans version, mer sannolikt en variant av ”förlåt mig”-snack för att trösta kvinnan. Undrar för övrigt hur stort värde ett sådant samtal har, att en man kryper för en kvinna efter hon anklagar honom för något dumt är inte så ovanligt (i vart fall om han fortfarande är intresserad av henne).

Att Lambertz först nu häktats för en anmälan som lämnats in vid årsskiftet tyder möjligen på att ljudfilen i sig inte är extremt skadlig för Lambertz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in