Citat:
Ursprungligen postat av
Snuttis73
Du saknar empatisk förmåga. Det betyder att du inte kan föreställa dig andra personers upplevelse av olika händelser och handlingar.
Kan vara bra för dig att ha denna störning eller oförmåga i åtanke.
Det vet inte du ett skit om. Att jag inte lägger mig ner på backen och storbölar likt en cartoon network figur över att en tjej har fått två fingrar i fittan och 75lakan på kontot gör inte mig till en oempatisk person.
Däremot så tycker jag att det är jävligt olustigt att kvinnor har denna oerhörda makt. Att kvinnor kan lägga sig på backen och grina likt en cartoon network figur och alla sluter upp bakom det beteendet utan att kolla om det faktiskt finns fog bakom.
Det leder till att kvinnor tillåts vara manipulativa och kan åsamka enorm skada mot andra människor för egen vinnings skull.
Exakt vart är din empati för dessa människor? Dom oskyldiga som åker dit.
Jag blir oerhört förbannad bara jag tänker på det där fallet som klassas som ett av Sveriges värsta kriminalfall inom våldtäkt, där dom har grupp våldtagit en svensk tjej och sedan går gärningsmännen fria för dom kan inte avgöra i vilken ordning dom har sprutat sperma på henne. Och en sådan historia går stick i stäv med att tjejer kan peka ut någon och på helt egen utsago få någon fälld. Jävligt rättsosäkert med andra ord.
Så när det kommer till dessa lätta patetiska fall så fnissar jag bara. Jag kan tänka mig att det är någon dumsnut till tjej som vill hänga med dom "häftiga" grabbarna och känna att hon är lite "inne" och sen får hon två fingrar i fittan och börjar storböla likt en cartoon network figur. Det saknar jag sympati för helt och hållet.
Jag är en stor anhängare av frihet under ansvar. Och kan du inte ta ansvaret då ska du inte ha friheten heller. Men när det kommer till kvinnor så ska dom bara ha frihet och inget ansvar alls. Det har dom automatiskt skjutit över på omgivningen, varenda en utav dom.
Detta är väldigt tydligt och något jag har sett enda sedan barnsben. Det är en enormt stor skillnad på kvinnor och män och synnerligen när det kommer till sådana här falanger. Även om det syns inom andra områden också. Typ näringslivet.
Nu är väl detta lite offtopic då det inte rör Göran Lambertz direkt, men indirekt skulle jag vilja påstå att det gör det. Hade det funnits en backlash som gör att om du anmäler någon för våldtäkt och sedan framkommer det att det helt och hållet har varit lögn, det finns alltså inte en unst av sanningshalt i det hela. Då tycker jag att straffet skall ändra riktning och vändas emot den som gjort våldtäktsanklagelsen och denna får sitta den tid som den utpekade skall ha fått suttit. Lite ansvar över ens handlingar. Man ska inte kunna göra vad som helst och sedan komma undan med det.
Ett exempel: Hade det gällt en man som hade gått på en stor och stark man och slagit denna man på käften så hade alla tyckt att den mindre mannen får skylla sig själv om han åker på rejält med stryk.
Om principen hade gällt precis det, att det inte finns något extra ytterligare att tillägga i den beskrivningen.
Är du en man med stora muskler eller besitter kunskaper inom kampsport eller boxning så ska du inte gå runt och använda denna kraft som ett vapen och maktmedel emot andra.
När det kommer till kvinnor så har dom verktyg i sin arsenal att använda som maktmedel, som t.ex fittan och krokodiltårar.
Tyvärr gäller detsamma inte för kvinnor. Dom har tydligen en egen liten gräddfil att åka på.