2021-03-12, 23:35
Medlem
Van Nostrands avatar
GL kommer ha två vägar att gå när han så småningom får tillgång till sociala medier: antingen hålla jävla tyst och lägga ner sin blogg "söndagsbetraktelser". Eller: köra stenhårt kampanj angående den förvridna tillämpningen av vår våldtäcktslagstiftningen.
Citera
2021-03-12, 23:39
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Ytterligare ett förklätt högerspöke utpekad som våldtäktsman. Kristerssons påläggskalv till justitieminister Lambertzon får kasta in handduken. Relativt säkra källor (min syster aktiv i M) inom partiet pekar ut våldtäktslambertz som ev påtänkt justitieminister.
Riktigt fint regeringsbygge🤣🤣

Att kalla en 71-åring påläggskalv var dagens skämt och att det skulle finnas nåt intresse från moderaterna för Lambertz, som fö har ett förflutet i SSU tror jag inte alls på. Din syster måste blanda ihop Lamberz med någon annsn.
Citera
2021-03-12, 23:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Shit varför är ni så kåta på den här gamla äckelfarbrorn?

Han har en unik karriär och säkerligen mycket intressant att berätta och han är dessutom intellektuell. Att han också trampade rejält snett och inte kunde backa när han insåg detta angående TQ förändrar inte intresset att prata med honom, snarare tvärtom. För en juridik-student borde rimligen intresset vara ännu högre och många kvinnor attraheras säkerligen av honom eftersom han har mycket som gör en man till alfa-hanne. Verbal, intellektuell, van att stå i centrum, kvinnorna blir våta i trosan då.
Citera
2021-03-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
210.
75 000 kronor
En kvinna utsattes för våldtäkt av en man. Hon låg och sov bredvid honom när han stack in två fingrar i hennes underliv. Han drog fingrarna fram och tillbaka några gånger innan kvinnan vaknade och sa åt honom att sluta. Han avbröt då direkt sitt handlande. Hovrätten bedömde brottet som mindre grovt och bestämde skadeståndet för kränkning till 75 000 kronor. Brottsoffermyndigheten betalade ut ersättning med samma belopp. Ärende 10277/2019
Ber inte specifikt dig om ett svar, men nog ser det där lite underligt ut i mina ögon.
Hur kan kvinnan ifråga veta vad mannen gjorde med sina fingrar innan hon vaknade?!
Citera
2021-03-12, 23:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ber inte specifikt dig om ett svar, men nog ser det där lite underligt ut i mina ögon.
Hur kan kvinnan ifråga veta vad mannen gjorde med sina fingrar innan hon vaknade?!

Mannen i fråga kanske berättade
Citera
2021-03-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Intressant!
Kan det du skriver absolut garantera att jävighet inte föreligger?

Förstår inte riktigt frågan? Vill du utveckla? :-)
Sedan måste jag pudla och säga att han slutade på HD 2017. Det var visst som justitiekansler (JK) han slutade 2009...
Citera
2021-03-12, 23:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Visserligen bad du inte mig presentera ett "dyrt" fall och jag har inte läst färdigt tråden, men vill du ha namn och belopp, så kan du finna ett tydligt exempel här:
(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

"Först våldtog den kände fotbollspelaren mig, sedan gick vi ut på balkongen och rökte, sedan gick vi in igen och lade oss ihop och jag startade ljudinspelning på min mobil, sedan våldtog den kände fotbollsspelaren mig en gång till och sedan dömdes han till tre års fängelse och jag fick mer än en kvarts miljon i skadestånd trots att jag inte skadades, tvärtom. Vilken tur att jag hade mobilen på inspelning.."

Ovanstående är naturligtvis inte ett exakt återgivande, men så var händelseförloppet och så högt var beloppet.
Är du nöjd nu, Nulb?

Det handlade väl om två fall våldtäkter?
Citera
2021-03-12, 23:56
Medlem
solstrålars avatar
Vi kan vara 100% säkra på att det är våldtäkt eftersom ingen respektabel människa skulle frivilligt gå till sängs med Göran Lambertz. Det MÅSTE vara våldtäkt, med undantag för prostitution.
Citera
2021-03-12, 23:58
Medlem
Då är det bekräftat att ingen mer än G.L och BO var i bostaden under den aktuella kvällen.

-Ingen utöver Göran Lambertz och den unga studentskan, som är 40 år yngre än det tidigare justitierådet, var i bostaden under julafton, enligt Clea Sangborn.

https://stoppapressarna.se/svenskt/unga-kvinnans-egna-ord-om-natten-med-goran-lambertz
Citera
2021-03-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det handlade väl om två fall våldtäkter?
Ja, just precis. Två (2) fall av våldtäkter. Fast i ett och samma ärende!
Precis just precis det jag skrev alldeles precis!

Hur vore det om du läste inlägget innan du frågar?

Edit (bäst att vara tydlig och hjälpsam):
"Först blev jag våldtagen. Sedan blev jag röksugen. Gick ut med våldtäktsmannen på balkongen och rökte och pratade med honom. Sedan gick vi in från balkongen och så blev jag våldtagen en gång till. Det blir två väldtäkter när jag räknar ihop antalet våldtäkter. När jag räknar ihop alla pengarna från skadeståndet blir det >250 kkr."
Senast redigerad av Carinah78 2021-03-13 kl. 00:18.
Citera
2021-03-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tycker dom ser ut som ett passande par. Hon är definitivt attraktiv på fotot. Men som sagt, att det är hon som aktuell, vet vi inget om. Och kanske opassande att spekulera om.

Nej. Precis som du säger, hon är ingen student, hon är fullfjädrad advokat. Men hon har ett "förhållande" med GL i så måtto att han har varit hennes mentor. Står klart och tydligt på nätet.

Men det kan ju hypotetiskt ha varit hon som anmält. Det kan ju vara så att hon är "mentor" till en yngre student.

För övrigt så så tycker jag att hon är skitsnygg.
Citera
2021-03-13, 00:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vi kan vara 100% säkra på att det är våldtäkt eftersom ingen respektabel människa skulle frivilligt gå till sängs med Göran Lambertz. Det MÅSTE vara våldtäkt, med undantag för prostitution.

Du vet inte ens om det har förekommit något sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in