2021-04-11, 23:13
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja. Det står klart för alla som kan ta till sig fakta utan genus- eller annan bias.
Hur menar du?
Användandet av det pejorativa uttrycket "borderlinehäxa" om MÄ är ju per se ett uttryck för bias när det används i tråden. Det är kul att du missar det

Edit:
Kan inte du berätta vilka fakta du grundar din slutsats på?
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-11 kl. 23:35.
Citera
2021-04-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Föreslår att du tar ett djupt andetag och lugnar ned dig en smula. Om du läst hela mitt inlägg och läst artikeln jag länkade till och andra artiklar om sexuellt ofredande hade du sett att polisen och media konsekvent använder "tafsa" som synonym till sexuellt ofredande. För den som just blivit släppt ur häktet och anklagats för sexualbrott är det givet att vederbörande undviker ett uttryck som denne vet betecknar en brottslig handling i polisens språkbruk när han berättar om den aktuella kvällen.
Märkligt att det ska vara så svårt att förstå.

När man anmäler ett brott behöver man bara berätta vad som hänt och svara på frågor. Man behöver inte känna till brottsbalken eller ens om det man råkar ut för är brottsligt eller inte. Så du behöver inte oroa dig
Så ? När GL var frisläppt efter ett par veckor så behövde han i sin anmälan bara hävda att åklagaren underlåtit följa RB och FUK, vid sina tvångsåtgärder mot honom (dvs mot GL)?
Citera
2021-04-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
https://bulletin.nu/enligt-radikalfeminismen-maste-goran-lambertz-offras

Bra krönika om hur jävla korkade och radikala kvinnor och feminister är idag.
Utmärkt krönika, jag har alltid gillat Ann-Charlott Altstadt och hon är lika bra och effektiv här som vanligt.

Det är tragiskt att feminister och woke-aktivister ganska öppet trampar på principen om likhet inför lagen och regeln "oskyldig till dess motsatsen har bevisats bortom rimligt tvivel". Isobel Hadley-Kamptz, som i hög grad talar för den mediefeministiska lobbyn och som har en långvarig fixering vid "män som hatar kvinnor", skrev i en rant för några dar sen på twitter att det måste bli mer tillåtet att offentligt ropa att "X är ju skyldig till våldtäkt!" osv, om man har lyckats övertyga sig själv om att det är så (och hon underförstår: att få gehör för sådana skampålar). Och även utan rättegång eller efter ett frikännande.

Undrar om hon ens har tänkt på hur detta öppnar dörren för motsvarande påståenden som "det måste bli tillåtet och moraliskt/ publicistiskt accepterat att kunna ropa: "de stal valsegern från Trump!"", "massivt valfusk - vi VET att det är så!", "Bilderberggruppen styr världen - fattar ni inte?" osv?

Adlai Stevenson sade en gång: "ett frihetligt samhälle är ett samhälle där det inte i sig är farligt att vara en impopulär person" (så länge man inte begår brott kopplade till sina åsikter osv, vill säga). Jag håller med, men denna hållning förutsätter att blinda mediala lynchmobbar inte accepteras och att likheten inför lagen upprätthålls. Isobel, Maria Sveland, Mymlan m fl säljer ut normen om likhet inför lagen.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-04-11 kl. 23:24.
Citera
2021-04-11, 23:33
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så ? När GL var frisläppt efter ett par veckor så behövde han i sin anmälan bara hävda att åklagaren underlåtit följa RB och FUK, vid sina tvångsåtgärder mot honom (dvs mot GL)?
På vilket sätt har det att göra med att Lambertz använde "kladd" och inte "tafs" på sin presskonferens menar du?
Citera
2021-04-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Det är troligen så att vi alla har varierande bedömning om ordens innebörd. Både kladda och tafsa är för mig beröring som inte är önskvärd - där kladdet är den lägre nivån.
Sedan är det varje individ som avgör vad som är önskvärd - acceptabel - icke önskvärd, och det beror också på "avlämnaren".
Själv tycker jag att vänkretsens fruar/flickvänner är kladdiga eftersom de alltid (före corona) ville kramas som hälsning när vi träffades - krama, det gör jag med fru/barn och min mor, sedan får det vara bra. Men.... som du förstår har jag en ganska låg acceptans.
Översatt från Lambertz så skulle jag tippa att han "la armen om", lät "handen ligga på hennes arm", "snuddade vid höften" (citationstecknen är inte taget från något han sagt) och hade jag varit tjej så hade det inte varit ok.
(ang min fetning i din text)
Nej, du hade reagerat som flertalet kvinnor hade gjort i den situationen, dvs känt ett visst obehag över att din integritetssfär hade invaderats av ovälkommenhet i form av tafsande/kladdande.

Kontot Sandkaka försökte tidigare idag sjösätta nån slags rågångsresonemang mellan å ena sidan "tafsa" (som hos arbetande poliser skulle beteckna en brottslig handling, 'sexuellt ofredande') och "kladda" som då tydligen inte skulle vara 'sexuellt ofredande' i lagens mening och att det skulle vara orsaken till GL:s val av ord.

Jag noterade nyss att kontot Sandkaka helt sonika undvek att svara på det jag undrade över, nämligen detta jag riktade till henne:

"Eller försöker du göra antagligt att om en kvinna kommer in på en polisstation och vill anmäla att en för henne vilt främmande man kladdat på henne, polispersonen bakom disken skulle informera henne att om hon blivit tafsad på -ja, då hade det varit en helt annan sak, då hade det varit anmälningsbart, dvs brottsligt.
Är det kanske så du menar?
Citera
2021-04-12, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, du hade reagerat som flertalet kvinnor hade gjort i den situationen, dvs känt ett visst obehag över att din integritetssfär hade invaderats av ovälkommenhet i form av tafsande/kladdande.

Kontot Sandkaka försökte tidigare idag sjösätta nån slags rågångsresonemang mellan å ena sidan "tafsa" (som hos arbetande poliser skulle beteckna en brottslig handling, 'sexuellt ofredande') och "kladda" som då tydligen inte skulle vara 'sexuellt ofredande' i lagens mening och att det skulle vara orsaken till GL:s val av ord.

Jag noterade nyss att kontot Sandkaka helt sonika undvek att svara på det jag undrade över, nämligen detta jag riktade till henne:

"Eller försöker du göra antagligt att om en kvinna kommer in på en polisstation och vill anmäla att en för henne vilt främmande man kladdat på henne, polispersonen bakom disken skulle informera henne att om hon blivit tafsad på -ja, då hade det varit en helt annan sak, då hade det varit anmälningsbart, dvs brottsligt.

Snöar ni inte in lite väl på ord nu.
Om någon tafsar mig på kuken så är det precis detsamma som om någon kladdar på min kuk.
Blir min kuk kladdig så var det säkert välkommet, men det är ju en helt annan sak.
Kladda o tafsa, skit sak samma.
Tar någon finnig pojk min dotter på rattarna utan hennes tillåtelse så skiter ju jag i om han kladdade eller tafsade, straffet blir det samma.
Citera
2021-04-12, 02:03
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Raringen, torka tårarna. Jag svarade ju på din fråga. Se det fetade nedan.

Nä, jag skrev det där inlägget för några dagar sedan. Då fick jag märkligt nog medhåll.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Kul att ingen kollar länken förresten

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Föreslår att du tar ett djupt andetag och lugnar ned dig en smula. Om du läst hela mitt inlägg och läst artikeln jag länkade till och andra artiklar om sexuellt ofredande hade du sett att polisen och media konsekvent använder "tafsa" som synonym till sexuellt ofredande. För den som just blivit släppt ur häktet och anklagats för sexualbrott är det givet att vederbörande undviker ett uttryck som denne vet betecknar en brottslig handling i polisens språkbruk när han berättar om den aktuella kvällen.
Märkligt att det ska vara så svårt att förstå.

När man anmäler ett brott behöver man bara berätta vad som hänt och svara på frågor. Man behöver inte känna till brottsbalken eller ens om det man råkar ut för är brottsligt eller inte. Så du behöver inte oroa dig
Citera
2021-04-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Intressant. Här skulle man kunna tro att "Inte våldtäkt i juridisk mening" skulle ligga högt, istället är det andra orsaker.

Jag redovisade följande BRÅ statistik:
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Formellt felaktig anmälning 49 - 7
Har sannolikt inte hänt 79 - 11
Inte utredningsbart 81 - 11
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 - 6
Utredningen väcker tvivel 150 - 20
Målsäganden hoppar av 80 - 11
Misstänkt inte lokaliserad 31 - 4
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 - 31

Våldtäktsanmälningar som kodas till kategorin - "Inte våldtäkt i juridisk mening" - finns även inom andra kategorier.

Exemeplvis inom kategorin - "Har sannolikt inte hänt"
"Var tionde nedlagd anmälan avser en våldtäkt som sannolikt inte ägt rum."

"Har sannolikt inte hänt", underkategorier:
* Uppenbart påhittade anmälningar vid psykisk sjukdom (6 procent av alla anmälningar)
* Målsäganden minns inget men befarar att hon våldtagits (2 procent av alla anmälningar)
* Anmälare som felaktigt tror att en våldtäkt ägt rum (3 procent av alla anmälningar)
Ett exempel rör en 15-årig flicka vars mamma gör anmälan. Flickan har berättat för mamman att när hon klev av bussen hade fyra utländska, okända män tagit med henne upp i skogen där en av dem hade våldtagit henne. Ett par dagar senare erkänner flickan för sin mamma att hon hittat på historien. Hon hade varit på en fest och haft sex med en kille utan att riktigt ha velat och skämdes för det som hänt.
Våldtäktsanmälan ovan är kodat till att inrymmas i kategorin "Anmälare som felaktigt tror att en våldtäkt ägt rum"

Våldtäkt från anmälan till dom (2019) - BRÅ
https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-12 kl. 04:37.
Citera
2021-04-12, 04:34
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utmärkt krönika, jag har alltid gillat Ann-Charlott Altstadt och hon är lika bra och effektiv här som vanligt.

Det är tragiskt att feminister och woke-aktivister ganska öppet trampar på principen om likhet inför lagen och regeln "oskyldig till dess motsatsen har bevisats bortom rimligt tvivel". Isobel Hadley-Kamptz, som i hög grad talar för den mediefeministiska lobbyn och som har en långvarig fixering vid "män som hatar kvinnor", skrev i en rant för några dar sen på twitter att det måste bli mer tillåtet att offentligt ropa att "X är ju skyldig till våldtäkt!" osv, om man har lyckats övertyga sig själv om att det är så (och hon underförstår: att få gehör för sådana skampålar). Och även utan rättegång eller efter ett frikännande.

Undrar om hon ens har tänkt på hur detta öppnar dörren för motsvarande påståenden som "det måste bli tillåtet och moraliskt/ publicistiskt accepterat att kunna ropa: "de stal valsegern från Trump!"", "massivt valfusk - vi VET att det är så!", "Bilderberggruppen styr världen - fattar ni inte?" osv?

Adlai Stevenson sade en gång: "ett frihetligt samhälle är ett samhälle där det inte i sig är farligt att vara en impopulär person" (så länge man inte begår brott kopplade till sina åsikter osv, vill säga). Jag håller med, men denna hållning förutsätter att blinda mediala lynchmobbar inte accepteras och att likheten inför lagen upprätthålls. Isobel, Maria Sveland, Mymlan m fl säljer ut normen om likhet inför lagen.

Håller med. Det är en ren fröjd att läsa Altstadt, hon är alltid vass och välformulerad.
Citera
2021-04-12, 09:23
Medlem
I min tidigare post skall följande mening utgå:
Våldtäktsanmälningar som kodas till kategorin - "Inte våldtäkt i juridisk mening" - finns även inom andra kategorier.
Ovan text skall ersättas med:
"Våldtäktsanmälningar som sannolikt inte är "våldtäkt i juridisk mening" - finns bokförda i andra kategorier och räknas inom dessa."

Tidigare post - (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citera
2021-04-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Snöar ni inte in lite väl på ord nu.
Om någon tafsar mig på kuken så är det precis detsamma som om någon kladdar på min kuk.
Blir min kuk kladdig så var det säkert välkommet, men det är ju en helt annan sak.
Kladda o tafsa, skit sak samma.
Tar någon finnig pojk min dotter på rattarna utan hennes tillåtelse så skiter ju jag i om han kladdade eller tafsade, straffet blir det samma.
Visst gör vi det, absolut!
Skälet till att orden öht diskuteras är ju för att msm var så raska med att hugga direkt på GL:s debila snack om att han "kladdar när han dricker" (ungefärligt citat) och med hjälp av det, raskt flytta fokus från det han hade råkat ut för, nämligen en "lögnerska och bedragerska", dvs att han hade råkat ut för en falskanklagande kvinna, en som ljög om en våldtäkt!

Eftersom en stor del av Sveriges befolkning lever i illusionen om att en kvinna aldrig nånsin skulle ljuga om en våldtäkt och på det viset skulle falskanmäla en man, så är GL:s offentliga påstående (läs: avslöjande!) om vad han råkat ut på Julafton 2020 som en bomb placerad under trovärdigheten för svensk feminism. Det kom att skapa svallvågor.

Här står nu, f n lite i skymundan, en av Sveriges främsta jurister, GL, och snickrar på den barrikad från vilken han inom kort förväntas proklamera krig mot samtliga Sveriges falskanmälande kvinnor.
Det är klart att det oroar.
Citera
2021-04-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är ju en halmgubbe och ett uselt argument från första början, men..

Tjejer som suger kuk med glädje vill alltid ha den i fittan också, av min erfarenhet.

Vill snarare säga att det är vanligare att vissa brudar helst bara suger sin pojkvän, och sällan vid ONS eller random date. Betydligt vanligare än en tjej som bara suger iaf.

Även bland män är det vida känt att en tjej som suger på första dejten, eller första gången man ses - är en slyna.

Skulle också säga att tjejer som "älskar att suga" tillhör ovanligheterna. Även om de existerar.

Kan därmed säga att det är högst sannolikt att EA även ville ha den i fittan av både DU och GL.
Men, nu är det ju inte ens det som skett. EA har planerat att bli "våldtagen" och snärja männen för att få ut pengar.

Tror även att EA har ett annat motiv än pengar, någon form av sjuk sadism och narcissism, att EA kan lyckas snärja männen och ev. komma undan med hennes brott.

Det kan även vara kombinerat med att EA blivit våldtagen på riktigt i sin ungdom, och hatar nu alla män och vill hämnas.

Så inte ens din halmgubbe till argument håller. Din nolla.

Förväntar mig nu en attack på min manlighet om liten kuk, att jag aldrig får ligga osv. Kör hårt amatoll!

Din kukstorlek har jag aldrig kommenterat, ej heller kommer jag att göra det, det är ju så att jag sedan länge konstaterat att du har en fitta mellan benen. Att du aldrig får ligga bryr jag mig inte heller om då det är off topic så jag förstår inte varför du tar upp dessa saker.

Däremot vidhåller jag att kvinnor vanligtvis älskar att suga, därför anser jag att det är vad EA kan ha kommenterat till DU när hon sa "Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är". Därefter då han ville övergå till att penetrera henne vaginalt kan hon ha sagt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in