Citat:
Ursprungligen postat av
tvarodalappar
Ingenting, men.
Hon har därmed förlorat sin rätt att bli trodd, hon har förlorat sin rätt att ses som ett offer. Hon får helt enkelt stå sitt kast som offer.
Likadant med dem som ljuger om assistans bidrag. Har dom sagt att dom är handikappade och inte kan torka sig i röven utan hjälp och det bara är bluff, avlönat vänner och släkt mm, så förtjänar dom ingen hjälp/stöd om dom sen blir ett kolli och släkt vänner behövs för att ta sig ur sin trappuppgång. Dom har även dom förlorat sin rätt att bli trodda och därmed förlorat sin rätt till stöd och hjälp. Dom har ju oftast kvar sin tidigare avlönade släkt.
jo det förstår ja absolut att man kan tycka och jag har också väldigt svårt att tro på henne men om man vill ha reda på sanningen tänker iallafall jag inte så mycket främst på vad någon förtjänar utan åtminstone tänka möjligheten att vederbörande kanske den här gången talade sanningen just en sån grej hon ljugit om tidigare
osannolikt absolut men går det att utesluta
det var det jag menade
och OM hade han verkligen våldtagit henne vilket jag tvivlar starkt och det hade gått att bevisa på annat sätt så spelar det ju ingen roll vad hon förtjänar då hade han blivit dömd
men tänk vad hemskt för henne om det var sant den här gången och inte bli trodd men visst man får också stå sitt kast om man själv förstört sin trovärdighet
och hemskt för honom om det är han som talar sanningen och inte bli trodd också såklart för det är nog de som tror att han egentligen gjorde det det måste också vara fruktansvärt som oskyldig och dessutom en person som han försökte hjälpa och ta hand om vad det verkar