Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Ja, vad vet man längre i uppochnedvända världen där vi har hundra kön men två lag. Jag hade säkert också fortfarande varit vänster - om jag hade haft råd.
Fler frågor...
Det är fortfarande en hel del frågor som jag vill ha svar på. Både exakt on topic och i utkanten. Här kommer några. Först en något kuriös fråga...
– Hur många miljoner eller hundratals miljoner ska man vara värd innan man inte längre tillhör
"laget som våldtar", som enligt CW utgörs av (nästan?) alla män, om jag inte förstått det helt fel. Jag utgår från att hennes man (värd ett par hundra miljoner) "platsar" utanför laget...
Rättegången mot EA
Detaljer om dagens rättegång om grovt förtal mot EA har viss betydelse för tre trådar på Flashback.
– Den om nöjesprofilen (
PA för tre våldtäkter)
– Den om åtalet mot EA för förtal (
Förtalsmålet mot EA)
– Den här, där EA var MÄ när GL greps och häktades för våldtäkt.
Det som jag tycker är intressant i den här tråden är att förstå vad som ledde till att GL greps och häktades. Då ingår, IMO, EAs historia om PA, reaktionen på berättelsen på Facebook, PAs berättelse och hans advokats uttalande.
Jag har för avsikt att återkomma med kommentarer om FUP för förtalsåtalet, men har en fråga som jag vill ha svar på innan.
– Är det någon som vet exakt vad som friade PA när han var misstänkt för våldtäkt av tre (varav en var EA). Jag har ett vagt minne av att det var bilder som friade PA. Stämmer det? Är det någon som vet något mer om vilka bilder och vad dom visade?
Om det finns "hårda bevis" för att EA ljugit när hon tillsammans med två andra unga damer anmälde PA för våldtäkt och påstod att han torterat och våldtagit dom tre under åtta timmar, så påverkar det trovärdigheten när EA senare är målsägare i ytterligare två fall av våldtäkt.
Fotografen
I FUP om förtalsåtalet kallas PA av flera för "fotografen". Det väcker några tankar hos mig. Kanske delvis baserade på fördomar? Någon annan som har tankar om detta?
– Hur vanligt är det att modeller eller wannabes överskrider gränser för att komma med på bilder som en fotograf ska publicera?
– Hur vanligt är det att fotografer utnyttjar detta för att "få till det" med en modell eller wannabe?
–