Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Jag spekulerar/spinner lite vidare.
Om vi antar att dom tre damerna helt och hållet hittat på anklagelxerna som riktades mot PA.
Om det upptäcktes under förundersökningen 2017 att det var så och att det kunde bevisas att det var så, borde då inte dom tre damerna åtalats för falsk tillvitelse? Om det nu inte finns någon slags "riktlinje" att man inte får åtala den som falskeligen anmäler en våldtäkt för falsk tillvitelse? Det borde det inte göra.
Min gissning är att det inte är så svart-vitt. Jag tror att PA har lockat med löften som han inte avsåg att infria. Han har nog burit sig illa åt, kanske t.o.m. riktigt svinaktigt. Ändå har det som skett inte varit våldtäkt och därför friades han.
Sedan kan man undra hur EA kom på idén att skriva om anklagelserna, som resulterat i en nedlagd förundersökning, på Facebook? Inte särskilt väl genomtänkt.
Nu är ett åtal om grovt förtal på god väg att komma med på EAs utdrag från belastningsregistret.
–
Det fetade, längst ned:
Om -säger OM!- det nånsin blir så att EA lyckas avlägga en jur kand, kommer pricken i belastningsregistret ligga henne i fatet, den saken är klar! Ingen bra start på en karriär inom juridikens värld.
Kan knappast tänka mig att hon få jobb på en byrå, inte med mindre än att hon lyckas förföra nån av byråns mer seniora jurister och genom hans
post coitum-godkännande kan börja jobba där..
Fast med tanke på EA:s låga tempo under sina juridikstudier lär det ju inte vara omöjligt att pricken i belastningsregistret redan hunnit försvinna när EA är klar med sina juridikstudier. Efter tio år är hon till det yttre helt blank i registret.
Skulle vara intressant att veta vad den här trådens egna lilla volontärjurist, hon som bl a undervisat oss i ärendet med 'personutredning' (se gårdagen) har att säga om EA:s studietakt.
Jag tror jag gör ett försök.
@Sandkaka
Hur ser du på den takt som den nu 29-åriga EA bedriver sina juridikstudier i?
Det har i tråden presenterats uppgifter om att hon inte lyckats få ihop nog med poäng ens för att uppbära studiemedel.
Tror du det är möjligt att EA nånsin avlägger en examen?
Vore intressant att få dina synpunkter på ovanstående så tack på förhand!