2021-04-04, 06:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Straff i detta sammnhang har väl generellt två syften?

1. Få individen att att inte begå liknande handing igen.
2. Avskräcka andra samhällsmedborgare att inte bryta mot lagen..

Wiki Brottsprevention
Individualprevention avser den verkan som främst bestraffningen har på brottslingens beteende.
[]
Allmänprevention är en övergripande straffrättsideologisk teori om hur allmänheten skall avskräckas från att begå brott i framtiden
https://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprevention

Ge oss fakta om hur väl psykiatrin lyckas med att "snickra om människors psyke"?
Jag är inte insatt i hur resultaten ser ut inom vården när det gäller kriminella. Jag frågade hypotetiskt. Om vård fungerar på vissa tycker jag att man bör prioritera det. Nej, det här blev nog lite OT.
Citera
2021-04-04, 06:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Göran försöker förklara sig och sitt ”kladda” i en ”Söndagsbetaktelse”.

Han avslutar sin naiva text med en uppmaning; ”Jag hoppas att vi kan göra det i en anda av samförstånd mellan män och kvinnor. I dag är klyftan onödigt stor, tror jag, mellan många män och många kvinnor. Vi män behöver respektera kvinnorna fullt ut, då tror jag att vi snart får nästan alla kvinnors respekt tillbaka.”.

Karln är en idiot. Ha förstår verkligen inte att vad han än säger eller skriver så är hans ord till lika stor hjälp för att ta sig ur den här situationen som en spade är för den som trillat ned i en djup grop.

För många rättshaveristiska feminister är han inte bara en symbol för patriarkatet, han är en del av det av kött och blod, och de kommer inte att ge sig innan det svaga köttet pryglats gång på gång och det blodet både spillts och frusit till is igen och igen - i offentligheten under lång tid framöver.

http://goranlambertz.se/5744-2/

Att man inte ska tafsa (sexuell beröring) är självklart. Men en man ska inte heller kladda (t.ex. lägga armen om axlarna, kramas för hårt eller för länge, lägga handen på handen, pussas på kinden eller i håret eller prata ”slirigt” utan att kvinnan säkert är med på det).
Jag har brutit mot den regeln kanske 30 gånger i mitt liv, 3 gånger de senaste 2 ½ åren. Jag lovar att aldrig mera göra det, och jag uppmanar alla mina bröder – av vilka jag tror att kanske 10 % kan vara benägna att kladda ibland – att också lägga av.

Vad är det han säger?!!
Dra inte in andra i ditt "kladdande", Göran.
Citera
2021-04-04, 07:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Göran försöker förklara sig och sitt ”kladda” i en ”Söndagsbetaktelse”.

Han avslutar sin naiva text med en uppmaning; ”Jag hoppas att vi kan göra det i en anda av samförstånd mellan män och kvinnor. I dag är klyftan onödigt stor, tror jag, mellan många män och många kvinnor. Vi män behöver respektera kvinnorna fullt ut, då tror jag att vi snart får nästan alla kvinnors respekt tillbaka.”.

Karln är en idiot. Han förstår verkligen inte att vad han än säger eller skriver så är hans ord till lika stor hjälp för att ta sig ur den här situationen som en spade är för den som trillat ned i en djup grop.

För många rättshaveristiska feminister är han inte bara en symbol för patriarkatet, han är en del av det av kött och blod, och de kommer inte att ge sig innan det svaga köttet pryglats gång på gång och det blodet både spillts och frusit till is igen och igen - i offentligheten - under lång tid framöver.

Varför skriver han så mycket om att han kladdat? Jag förstår inte. Han är fri att skriva vad han vill och han har suttit häktad nästan 15 dygn för misstänkt våldtäkt, men så väljer han att älta att han har kladdat. Folk skiter i om han har kladdat, det är helt ointressant. Feministerna som vill att han ska vara våldtäktsman, tro fan att de vill prata om kladd.
Citera
2021-04-04, 07:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Att man inte ska tafsa (sexuell beröring) är självklart. Men en man ska inte heller kladda (t.ex. lägga armen om axlarna, kramas för hårt eller för länge, lägga handen på handen, pussas på kinden eller i håret eller prata ”slirigt” utan att kvinnan säkert är med på det).
Jag har brutit mot den regeln kanske 30 gånger i mitt liv, 3 gånger de senaste 2 ½ åren. Jag lovar att aldrig mera göra det, och jag uppmanar alla mina bröder – av vilka jag tror att kanske 10 % kan vara benägna att kladda ibland – att också lägga av.

Vad är det han säger?!!
Dra inte in andra i ditt "kladdande", Göran.
10 % av alla män tror han kan vara benägna att typ vidröra en kvinna under ett samtal. Jag drar inte in dig i det här, men jag tror att siffran är betydligt högre. Det här är ju fan sjukt. Vilken människa som helst, kvinna som man, kan under vissa omständigheter vidröra en annan människa. Jag får psykbryt. Var är mina Sobril
Citera
2021-04-04, 07:48
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hon kommer nog få hjälp med skyddad identitet, namnbyten och socialtjänsten serverar en liten lägenhet + utbildning som hon kan gå i.

Hennes tid lär hon spendera med att röka cigg under spisfläkten, ta hem lite kompisar på laddfester sen knyta till sig nya kontakter för att kunna fortsätta manipulera sig fram i livet dels via sex.
Vad som är svårt med att förstå är om hennes huvudprioritering är status eller pengar... Vad det än är så försöker hon fuska sig fram till målet.

Det är som att hennes liv baseras på att man måste ses med de stora gossarna som har hög status och stora plånböcker för att komma någonstans.. Hon blir så trött på sig själv så hon måste försöka sätta dit dom.

EA om du läser detta så vill jag bara säga att det finns ett fint liv utanför statusjakt.
En fitta har en oerhörd potential när den används rätt, så även när den missbrukas. Det är fan riktigt obehagligt när man förstår vad kvinnor kan åstadkomma med sina fittor!

Förhandlingredskap varhelst hon vill ta sig fram livet. Det primära har varit familj och då utse man till avkomman.

Nu i feminismens tidevarv, i karriären, manipulera, skaffa sig status, uppmärksamhet, utpressning, sätta dit någon. Listan kan göras lång nuförtiden, speciellt när kvinnor förklarats oklandeliga och kvinnans ord väger tyngst i snart sagt alla sammanhang. Se bara inom media, politiken och samhällsdebatten där inflytandet av galenskaper nyttjas maximalt.

https://www.goodreads.com/book/show/480682.Om_ingen_nyper_mig_i_rumpan_snart_s_g_r_jag _hem

Hur mår Sverige idag?
Senast redigerad av Maurelius 2021-04-04 kl. 08:01.
Citera
2021-04-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
10 % av alla män tror han kan vara benägna att typ vidröra en kvinna under ett samtal. Jag drar inte in dig i det här, men jag tror att siffran är betydligt högre. Det här är ju fan sjukt. Vilken människa som helst, kvinna som man, kan under vissa omständigheter vidröra en annan människa. Jag får psykbryt. Var är mina Sobril
Just. Detta är ett "aktivt reagens" på att slutet för Det Friska Sverige är nära. Mycket nära, t.o.m.
Vilka önskar sig....sånt här normativt Babbbel...om Kladdande?
Citera
2021-04-04, 07:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ironisk antar jag. Du tror att hon mår bra och är nöjd med sin situation nu alltså?

Nu är det bara spekulationer, men om hon har BPD så skulle det inte förvåna mig om hon på en nivå njuter av uppmärksamheten just nu. Hon sitter ju i ett skyddat boende och har människor som helt plötsligt bryr sig om och SER henne; hon har även säkert kontakt med en massa profilerade feminister (Wallin är åtminstone en som vi vet om), bekymren om att betala hyra och räkningar är helt enkelt sekundära just nu.

Uppmärksamhetstörstandet - oavsett om den är positiv eller negativ - är liksom en del av destruktiviteten i störningen. Berny Pålsson-tråden är ett bra exempel på hur en person med BPD kan bete sig.
Citera
2021-04-04, 08:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu är det bara spekulationer, men om hon har BPD så skulle det inte förvåna mig om hon på en nivå njuter av uppmärksamheten just nu. Hon sitter ju i ett skyddat boende och har människor som helt plötsligt bryr sig om och SER henne; hon har även säkert kontakt med en massa profilerade feminister (Wallin är åtminstone en som vi vet om), bekymren om att betala hyra och räkningar är helt enkelt sekundära just nu.

Uppmärksamhetstörstandet - oavsett om den är positiv eller negativ - är liksom en del av destruktiviteten i störningen. Berny Pålsson-tråden är ett bra exempel på hur en person med BPD kan bete sig.
Bra förklarat. Jag känner igen det där, att de funkar så, men jag såg en annan bild framför mig.
Citera
2021-04-04, 08:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. Detta är ett "aktivt reagens" på att slutet för Det Friska Sverige är nära. Mycket nära, t.o.m.
Vilka önskar sig....sånt här normativt Babbbel...om Kladdande?
Jag trodde att Lambertz skulle lyckas åstadkomma något bra den här gången, för en gångs skull, men fortsätter han såhär så gynnas bara feminismen. Jag har fortfarande hopp om att han knyter näven och tar av sig kjolen.
Citera
2021-04-04, 08:30
Medlem
Och till UNT sa taleskvinnan Ylva Larsdotter (V), ledamot i kommunens kulturnämnd, att hon stod här för att ta ställning mot mitt uttalande att jag ”tycker att det är okej att kladda på kvinnors kroppar”.

Men nu var det ju så att jag hade sagt flera gånger, även offentligt, ända sedan jag blev fri den 23 mars att jag tycker att det INTE är okej att kladda.

Ylva Larsdotter och & demonstrerar mot att Göran Lambertz tycker det är Ok att kladda fastän han upprepat sagt att han inte tycker det är ok
Pseudodemostration mot ingenting..
Senast redigerad av 90510 2021-04-04 kl. 08:38.
Citera
2021-04-04, 08:51
Medlem
GL om att "kladda"

Jag lovar att aldrig mera göra det, och jag uppmanar alla mina bröder – av vilka jag tror att kanske 10 % kan vara benägna att kladda ibland – att också lägga av.

Vi män måste sluta med sådana beteenden som är kränkande och obehagliga för kvinnor. Jag hoppas att vi kan göra det i en anda av samförstånd mellan män och kvinnor. I dag är klyftan onödigt stor, tror jag, mellan många män och många kvinnor. Vi män behöver respektera kvinnorna fullt ut, då tror jag att vi snart får nästan alla kvinnors respekt tillbaka.

Från hans blogg
Citera
2021-04-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
[i]
Ylva Larsdotter och & demonstrerar mot att Göran Lambertz tycker det är Ok att kladda fastän han upprepat sagt att han inte tycker det är ok
Pseudodemostration mot ingenting..
Vad faan är det med dessa feminazis? Inser de inte att de själva visar att svenska tjejer har det rätt bra när de är ute och demonstrerar för ordet "kladdande"? De sätter verkligen käppar i hjulen för sig själva när de bara har "tredje kön/non binary"- ideer att kämpa för. Gamla feminister som kämpade för riktiga problem/rättigheter vänder sig i graven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in