2021-03-30, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andernilsson
Tycker snarare drevet just nu är att Lambertz är en god hjälte som till slut fick sin upprättelse. Det kanske är så, men han har förstört många människors liv genom sitt yrke.
Du kanske ska lära dig att skilja på äpplen och päron? Eller tycker du att alla som gjort dumheter i sitt liv borde utsättas för falsk tillvitelse och frihetsberövande på felaktig grund?
Citera
2021-03-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
...och Lambertz är så nöjd, så nöjd....
Jag hade säkert också varit nöjd om jag efter att suttit oriktigt häktad i två veckor blivit försatt på fri fot och dessutom fått Åsa Linderborg till att ta parti för mig, i det här fallet för Rättvisan.
Citera
2021-03-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det har inte jag (med bra insyn i psykiatrisk tvångsvård). Få tillstånd är så dödliga som Anorexi. Borderline, enbart, är såklart inte skäl för vårdintyg och inläggning.

Citat:
Personer med diagnosen borderline-personlighetsstörning är överrepresenterade avseende tvångsvård inom allmänpsykiatrin.
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2018/05/olika-motiv-till-tvangsvard-vid-borderline/

Här anger man hur överrepresenterade bordeline diagnoserna är i tvångsvården. Så det vill jag nog bestämt fortsätta framhålla. Vad för diagnoser det handlar om i detta fallet är så klart inte klarlagt.
Men hennes fd make talar om alla diagnoser vilket inte är en enskild diagnos.
Citera
2021-03-30, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2018/05/olika-motiv-till-tvangsvard-vid-borderline/

Här anger man hur överrepresenterade bordeline diagnoserna är i tvångsvården. Så det vill jag nog bestämt fortsätta framhålla. Vad för diagnoser det handlar om i detta fallet är så klart inte klarlagt.
Men hennes fd make talar om alla diagnoser vilket inte är en enskild diagnos.
Absolut, men inte för diagnosen i sig utan för att de ofta är suicidala.
Citera
2021-03-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Exakt och med det sagt så bör han bara knipa igen. Istället går han fram som en ångvält och vill genom sitt inflytande och namn förgöra henne.
Är du galen människa!
Ska han knipa igen och mörka hennes fiffel med " bevisen" precis dom du gör?
Det gör ont att höra sanningen
Citera
2021-03-30, 22:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Hon bor väl på skyddat boende?
Det är inte samma sak som dold/skyddad identitet.
Citera
2021-03-30, 22:51
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ja och det lades ner. Han som hög jurist borde väl ge sig där istället för att starta ett krig mot kvinnan ifråga. Han vet ju att han förgör henne. Han som haft varma känslor för henne borde väl värna henne och om det behövs se till att hon får hjälp. Han gör det ju omöjligt för henne att fortsätta sin utbildning till exempel.
Hennes juridikstudier är lite märkliga. Hon kom in hösten 2016 som 25 år gammal efter att ha fått ett bra resultat på högskoleprovet. Hon är - som hennes exman LS vittnat om - intelligent, när hon lägger manken till. Däremot verkar hon sakna uthållighet när det gäller att fullfölja de omvittnat krävande juridikstudierna med alla "duggningar" och inpluggning av jättelika textmassor. Hon har mig veterligen inte fullgjort en enda tenta på tre år.
Citera
2021-03-30, 22:52
Medlem
Citat:
Jaha, men vi VET ju inte om det är LÖGNER. Om hon är sjuk behöver hon hjälp. Om hon gång på annan försätter sig i dessa situationer behöver hon också hjälp.
Detta spel GL håller på med är inget annat än att förgöra henne. Osmakligt.
Du lever i uppochner vända världen.
Det osmakliga var att EA försökte förgöra 4 personer. Inte att dom försvarar sig.
Citera
2021-03-30, 22:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det stämmer att hon vårdades under 2013. Det var mellan att hon kom tillbaka från Thailand, i slutet av januari troligtvis, till (gissar jag) mitten av juni 2013 (edit: 29 maj enligt dokument). Under denna tid skedde vård

Rätt ska vara rätt: hon har vårdats under denna tid, men inte tvångsvårdats hela denna tid. Exakt om/hur länge tvångsvården varade vet jag inte just nu och orkar inte sätta mig in i.

Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Tack för info. Jag sa ju att jag inte ljög;-) Lite begränsat med tid just nu och har inte hunnit med att sätta mig in alla detaljer. Inte så säker på att jag vill det heller. Denna röra kommer inte att sluta på ett bra sätt IMHO.

Haha, välkommen till Flashback, här är vi kritiska mot allt! Speciellt nya postare med vad som ser ut som partsinlagor!

Nej, i detta fall finns nog inga vinnare tyvärr, vare sig personligen eller samhällsmässigt.
Citera
2021-03-30, 23:01
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormthesetter
Enligt säkra källor så brukade G.L hänga runt på diverse utbildningar för blivande advokater utan att ha något ärende kring utbildningen. Försökte få med unga tjejer hem till honom

Du har också skrivit:

”Har hört från flera oberoende källor att tandläkare kan se om man har gett en kille njutning oralt. Har inga vetenskapliga källor, utan bara hört från flera folk, bla en tandläkare.”

Tycker det inverkar en smula på din allmänna trovärdighet.

Jag har hört att han alltid varit reko.
Citera
2021-03-30, 23:01
Medlem
Alldeles oavsett kvinnans diagnoser och sjukdomsbild så är GL ett riktigt ärkesvin. En tvättäkta metoo-man. Vidrig helt enkelt. Dagens lästips: ledarsidan i liberala Nerikes Allehanda.
Citera
2021-03-30, 23:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theteacher
Alldeles oavsett kvinnans diagnoser och sjukdomsbild så är GL ett riktigt ärkesvin. En tvättäkta metoo-man. Vidrig helt enkelt. Dagens lästips: ledarsidan i liberala Nerikes Allehanda.
Feministen "Mymlan" är "mycket kritisk" mot Lambertz.

Quelle surprise!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in