2021-03-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hela landet har fått masspsykos där feminism har kommit att handla om att kvinnor får säga precis vad de vill, kvinnor är oförmögna att ljuga och allt som sker dessa kvinnor går att härleda till en man.
När en man råkar ut för en oförrätt (som t ex bli falskeligen anklagad för våldtäkt och frihetsberövad av en serieförbryterska) så ska han vara glad om han blir utsläppt och icke försvara sig, kvinnan däremot är fri att fortsätta basunera ut sin ”upplevelse” i traditionella och sociala medier.
Om vi skulle vända på steken och byta kön på de inblandade så kan vi ju bara föreställa oss hur en man som satt i system att iscensätta övergrepp och försöka vilseleda domstolar, skulle uppfattas av den stora idioten allmänheten.
Feminism ska inte handla om att vågskålen tippar över åt matriarkatets håll, det ska handla om jämställdhet mellan könen.
Medan Cissi Wallin & co blint slår runt sig och försvarar alla kvinnor som har något ont att säga om män, oavsett sanningshalten, så finns det kvinnor som på riktigt råkar illa ut.
Men det blir en skepticism mot riktiga offer när ett helt land viktimiserar alla kvinnor som öppnar munnen.
Vad annat hade du förväntat dig av FEMInism? Bara namnet visar klart och tydligt att feminism bara ger de feminina fördel.
Citera
2021-03-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Vad annat hade du förväntat dig av FEMInism? Bara namnet visar klart och tydligt att feminism bara ger de feminina fördel.

Jag vet, men det gör tydligen inte alla eftersom det fortsätter käftas även när lögnerskans historia blivit allmänt känd. Så då får man helt enkelt fortsätta att påtala det uppenbara.
Citera
2021-03-30, 21:41
Medlem
bergsturks avatar
Jag har hittat mycket mer info om EA nu.

Det är faktiskt helt korrekt att hon fått ett beslut om tvångsvård i slutet av maj 2012 som bottenfruset skrev.

Detta har dock inte verkställts vid den tiden som bottenfruset påstår, som jag också kunnat påvisa. Varför vet jag inte men jag antar att hon helt enkelt hållit sig borta. Jag avstår från att kommentera denna fråga mer även om jag nu faktiskt kan gissa ungefär vad som hänt eftersom jag har upprättat en detaljerad tidslinje.

Hon har bland annat lidit av svår livshotande anorexia, som jag misstänkte tidigt i tråden, som hon bestämde sig för att sluta med efter att hon träffat Lektyrfotografen faktiskt (tidsmässigt alltså, men han hade säkert positiv påverkan på hennes mående också). Om man jämför bilder på henne under tiden med LF och bilder under anorexin så är det väldigt stor skillnad. Hon verkar ändå ha varit relativt lycklig under denna tid, bravo LF även om du hade det tufft!

Det framträder en bild av en person som åkt ut och in från psykiatrin, men verkligen inte en dåre. Däremot ångestattacker och liknande. Självskadebeteenden. Diverse medicinering. Trasig uppväxt med trasiga föräldrar (hon är född i London för övrigt, därav att hon sade sig ha bott där i något tidigare citat i tråden). Soc-kontakter i tidig ålder pga föräldrasituationen etc. Tokig men inte galen kanske man kan säga och det finns anledningar till att hon är som hon är. Arv och miljö.

Jag ser ingen egentlig anledning att hänga ut henne mer här och kommer därför inte posta det jag har hittat.

Det är dock helt klart att hon behöver vård och att samhället antagligen inte klarar av att ge henne denna vård. Fängelse kommer förstås inte hjälpa utan det är rätt in på psyket som gäller. Det är också klart att tråden nu handlar om dårfeministernas fortsatta vilja att detaljstyra mäns sexualitet, och därpå följande motattacker mot dessa dårfeminister -- när männen har fått ett handfast bevis för systematiska lögner från en kvinna. Lögnerna i sin tur handlar om ett tvångsmässigt kontrollbehov hos EA som förut gav sig till känna genom självsvält och liknande men nu antagligen tar sig sexuella utlopp. Lambertz har förstås inte våldtagit någon. Jag förstår att han är väldigt arg nu efteråt men för det första borde gubbjäveln ha vetat bättre (men det har han aldrig gjort, eftersom han saknar omdöme) och för det andra borde han nu förstå att tjejen behöver vård, inte fängelse (men det kommer han inte förstå, eftersom han saknar omdöme).

Dock är grundfallet verkligen otroligt sorgligt och jag har ingen lust att delta i detta längre. Det är fan riktigt synd om alla inblandade, ja även EA. Stackars GL, stackars LF, stackars EA. Lämnar därför tråden.
Citera
2021-03-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Är man elak kan man tro att nån vill göra förhöret oanvändbart. Men så kan det väl inte vara?

Kan det vara detta avskräde som är i farten polisen Irmeli Krans är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist.
Citera
2021-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Har hon åkt in på LPT pga anorexi? Vem talar då den fd maken om i termen borderline?

Citat:
Trasig uppväxt med trasiga föräldrar (hon är född i London för övrigt, därav att hon sade sig ha bott där i något tidigare citat i tråden). Soc-kontakter i tidig ålder pga föräldrasituationen etc. Tokig men inte galen kanske man kan säga och det finns anledningar till att hon är som hon är. Arv och miljö.
Är du säker på detta?
Senast redigerad av Browser 2021-03-30 kl. 21:51.
Citera
2021-03-30, 21:54
Medlem
Daikokus avatar
Citat:

Det är faktiskt helt korrekt att hon fått ett beslut om tvångsvård i slutet av maj 2012 som bottenfruset skrev.

Detta har dock inte verkställts vid den tiden som bottenfruset påstår, som jag också kunnat påvisa. Varför vet jag inte men jag antar att hon helt enkelt hållit sig borta. Jag avstår från att kommentera denna fråga mer även om jag nu faktiskt kan gissa ungefär vad som hänt eftersom jag har upprättat en detaljerad tidslinje.

Hon har bland annat lidit av svår livshotande anorexia, som jag misstänkte tidigt i tråden, som hon bestämde sig för att sluta med efter att hon träffat Lektyrfotografen faktiskt (tidsmässigt alltså, men han hade säkert positiv påverkan på hennes mående också). Om man jämför bilder på henne under tiden med LF och bilder under anorexin så är det väldigt stor skillnad. Hon verkar ändå ha varit relativt lycklig under denna tid, bravo LF även om du hade det tufft!

Det framträder en bild av en person som åkt ut och in från psykiatrin, men verkligen inte en dåre. Däremot ångestattacker och liknande. Självskadebeteenden. Diverse medicinering. Trasig uppväxt med trasiga föräldrar (hon är född i London för övrigt, därav att hon sade sig ha bott där i något tidigare citat i tråden). Soc-kontakter i tidig ålder pga föräldrasituationen etc. Tokig men inte galen kanske man kan säga och det finns anledningar till att hon är som hon är. Arv och miljö.

Jag ser ingen egentlig anledning att hänga ut henne mer här och kommer därför inte posta det jag har hittat.

Det är dock helt klart att hon behöver vård och att samhället antagligen inte klarar av att ge henne denna vård. Fängelse kommer förstås inte hjälpa utan det är rätt in på psyket som gäller. Det är också klart att tråden nu handlar om dårfeministernas fortsatta vilja att detaljstyra mäns sexualitet, och därpå följande motattacker mot dessa dårfeminister -- när männen har fått ett handfast bevis för systematiska lögner från en kvinna. Lögnerna i sin tur handlar om ett tvångsmässigt kontrollbehov hos EA som förut gav sig till känna genom självsvält och liknande men nu antagligen tar sig sexuella utlopp. Lambertz har förstås inte våldtagit någon. Jag förstår att han är väldigt arg nu efteråt men för det första borde gubbjäveln ha vetat bättre (men det har han aldrig gjort, eftersom han saknar omdöme) och för det andra borde han nu förstå att tjejen behöver vård, inte fängelse (men det kommer han inte förstå, eftersom han saknar omdöme).

Dock är grundfallet verkligen otroligt sorgligt och jag har ingen lust att delta i detta längre. Det är fan riktigt synd om alla inblandade, ja även EA. Stackars GL, stackars LF, stackars EA. Lämnar därför tråden.
Bra sammanfattat och ett rimligt beslut från din sida.
Tyvärr kommer den "osunda" andelen feminister (Cissi W. m.fl.) inte lyssna ens på överväldigande bevis om EA:s agerande, utan kommer fortsätta med drev mot alla våldtäktsanklagade oavsett de är skyldiga eller ej. Frågan är vad som behövs för att få dem att dela med sig lite av sin aggressivitet mot de kvinnor som bevisligen falskanmäler eller "tillverkar" passande bevisning och därmed förstör för de kvinnor som drabbats av en verklig våldtäkt.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är du säker på detta?

Well, jag var inte där under hennes uppväxt.
Personligen är jag dock 100% säker på min sak.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Har hon åkt in på LPT pga anorexi? Vem talar då den fd maken om i termen borderline?

Är du säker på detta?
Psykiatri, ffa vuxen-, är ingen exakt vetenskap: det som är ADHD och atypisk autism i barndomen kan lätt bli Bipolär typ1 och någon/ flera personlighetsstörning (-ar) i vuxen ålder - raden av misslyckanden på livets olika områden blir nya "fynd" för diagnosställandet. I domen kring LPT står det bara "allvarlig psykiskt störning" och då hon, som så ung, var intagen i ett halvår låter Anorexi som en rimlig orsak.
Citera
2021-03-30, 21:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Tack för ett föredömligt arbete i tråden! Du tillhör de som verkligen fört saker framåt, vilket sannerligen inte gäller alla här.

Jag kan inte säga att jag delar din sympati för EA. Ännu i alla fall. Jag vill först veta detaljer från hennes första försök att få en man fälld för våldtäkt, och huruvida det faktiskt fanns bevis för att hon ljög. Det borde komma fram en del i förtalsrättegången..
Citera
2021-03-30, 22:00
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Låt oss inte bli blödiga nu. Det är din manlighet och instinkten att "beskydda" kvinnor som talar. En emotionell reaktion inom ett numera logiskt ämne.

Det har varit tydligt väldigt länge att EA är en BPD-brud med daddy issues. Så begriper inte hur det verkar vara en nyhet för dig?

Det är fortsatt ingen ursäkt till att undvika vård och att låta sina extrema handlingar drabba oskyldiga män - för egen vinning.

Eller ska vi börja ursäkta alla mördare och våldtäktsmän nu igen med att de har haft en taskig uppväxt? Givetvis inte, människor har ett eget ansvar för sina handlingar och över livet i sin helhet.

Jag är dock enig med dig att EA skall ha vård. Under lång tid och med starka mediciner.
Citera
2021-03-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Psykiatri, ffa vuxen-, är ingen exakt vetenskap: det som är ADHD och atypisk autism i barndomen kan lätt bli Bipolär typ1 och någon/ flera personlighetsstörning (-ar) i vuxen ålder - raden av misslyckanden på livets olika områden blir nya "fynd" för diagnosställandet. I domen kring LPT står det bara "allvarlig psykiskt störning" och då hon, som så ung, var intagen i ett halvår låter Anorexi som en rimlig orsak.

Jo men tvångsinläggningar alltså LPT är mest vanliga när det gäller borderline inte anorexi vilket brukar vara en samsjukdom i fall med borderline. Det var alltså fd maken som nämnde borderline och blir man tvångsinlagd så är det ju inte för anorexi det har jag svårt att tänka mig. Det är alltså tvångsomhändertagande vi talar om inte öppen vård eller frivillighet.
Citera
2021-03-30, 22:03
Medlem
Hej igen. Jag la sent igår kväll upp uppgifter om EAs psykiska (o)hälsa. Många var skeptiska till uppgifterna. Jag har inte gått genom alla inlägg sedan dess så ursäkta om saker upprepas. Det var inga påhitt men svårt att visa då dokument med EAs namn inte får länkas eller skrivas i tråden. Jag har nu ordnat ett dokument med några utdrag där EAs namn och lite annat är maskat. Hittas längst ned. Sammanfattningsvis kan sägas att EA var och är allvarligt psykiskt störd och inte bör vistas i samhället. Det grundas på tidigare svår psykiskt sjukdom och andra omständigheter som ännu inte nämnts.

Jag kan ev. få mer detaljerad information inom kort.

Summering:

• EA blev intagen för sluten psykiatrisk tvångsvård med start 18 januari 2012 enligt LPT 6

• Intressant detalj är att hon då inte hette EA utan hade samma efternamn men fyra andra (konstiga) förnamn.

• EA tvångsvårdades på psyket i Farsta/Skarpnäck där man har resurser för vård 24/7/365

• Om en patient ska tvångsvårdas längre än fyra veckor måsta ansökan göras. Detta gjordes 120220 och då beslutades att EA fick tvångsvårdas i fyra månader räknat från januari 2012 enligt LPT 8.

• Ansvarig läkare skriver då att "EA lider av ett livshotande psykiskt och somatiskt tillstånd som hon har bristande insikt i. Tvångsåtgärder är nödvändiga för att kunna fortsätta vården"
Svår situation där man har problem med anorexia och psykisk sjukdom.

• EA medger fortsatt tvångsvård

• Om EAs allvarliga psykiska sjukdom skriver man "Det är utrett att EA lider av en allvarlig psykisk störning. På grund av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt har hon ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att hon är intagen på en sjukhusinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård.". Man kan alltid spekulera om vad uttrycket "personliga förhållanden" innebär....

• Ännu intressantare är EAs kommentar "EA har medgett sådan vård och uppgett att hon inte litar tillräckligt på sig själv för att än så länge kunna vårdas i öppenvård". EA tycker alltså själv att hon inte bör vistas i samhället.

*

Vi hoppar vidare till mitten av 2012 då EA har tvångsvårdats i fyra månader. Fortfarande kvar i Farsta/Skarpnäck. EAs fyra månader av tvångsvård är då klara. Men mer tvångsvård behövs.

• Intressant är att de fyra konstiga förnamnen nu är borta och nu heter hon EA

• 120524 ansöker man, och får beviljat, fortsatt tvångsvård i högst sex månader från och med 120524 enligt LPT 9. Tvångsvård är alltså beviljad till 121124.

• Ansvarig läkare skriver "EA har successivt förbättrats under den pågående vårdperioden, men då hon fortfarande kan drabbas av svackor är det viktigt att tvångsvården fortsätter så att den positiva trenden inte vänds". Här mår alltså EA bättre men inte så bra att hon kan vistas i samhället.

• Här påpekar man åter igen att EA lider av en allvarligt psykisk störning.

Sluten psykiatrisk tvångsvård är alltså i detta skede godkänt till 121124. Det har tydligen förekommit många bilder på EA under december 2012 med LS. Det är möjligt att hon blev utskriven 121124 eller kanske tidigare. Det skulle förklara semesterbilderna. Jag kan kanske ta reda på exakta datum men tycker inte det spelar någon rolll. Det är klarlagt att EA är svårt psykiskt stöd och har tvångsvårdats under en längre tid. Om det är i sju eller elva månader är för mig inte relevant.

*

Vi hoppar nu vidare till mitten av 2013. Jag skrev igår att EA hade vårdats även under 2013 och det stämmer. Exakta datum har jag dock inte. Det är lite förvirrande beslut som jag just nu inte kan tolka.

• 130522 har ansvarig läkare vid Farsta/Skarpnäck ansökt om "fortsatt tvångsvård" av EA enligt LPT 7. Det innebär att hon då redan tvångsvårdas. Oklart hur länge detta har pågått.

• 130529 skriver ansvarig läkare ut EA från tvångsvården. Tydligen ansåg man att hon då mådde bättre.

*
Det finns många kunniga skribenter i tråden som för ämnet framåt. Verkar tyvärr även finnas andra som är resistenta mot fakta. Jag hoppas denna information är till nytta för att skapa en bild av EA. Hon mår inte bra och har inte mått bra på väldigt länge.

Psykisk sjukdom och/eller alkohol ska dock aldrig användas som underlag för att hitta på våldtäkter och förstöra människors liv.

Maskat dokument med korta utdrag finns här, https://docdro.id/ckNjLSY
Senast redigerad av bottenfruset 2021-03-30 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in