Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Det här handlar inte om att hänga ut människor på samma sätt som högerextrema Patrik Sjöberg gör. Det handlar om att kvinnor blir våldtagna och rättsapparaten ryggdunkar våldtäktsmannen.
Han som våldtog fina Cissi Wallin har enligt vittnesmål i rätten våldtagit flera kvinnor. I förtalsrättegången mot fina Cissi Wallin satt trasiga kvinnor och berättade gråtandes om hur han våldtagit dem. Utan att lyfta ett ögonbryn över det så slätades allt över och det slutade med att fina Cissi Wallin fick betala pengar till sin våldtäktsman.
Ta in det istället. Tänk lite.
Fy fan vad fult sagt. Där finns den beundransvärda Patric sin släng av kvinnosakssleven också. Det var onödigt. Han som själv är ett offer för övergrepp vilket Red Force tycks tycka är förtjänt. Fy fan.
Eftersom jag intresserade mej en del för Cissi under hennes tidiga år inom offentligheten och dessutom har bra minne så kan jag intyga att hon under den tid som anklagelserna mot Fredrik gäller var ganska svårt alkoholiserad. Det är hennes egna bekännelse. I dag är hon medlem i Sveriges största nykterhetsorganisation. Hon har fått pryda förstasidan på deras medlemstidning för ett par år sen. Det är alltid beundransvärt när någon kommer över sina problem av det nämnda slaget.
Jag frågade mej när detta byk först dök upp "vad gjorde Cissi i Fredriks säng". Förmodligen hade hon krupit ner där själv på fyllan. Ånger och grämelse kan sedan ofta ta sej det uttrycket att man skyller på andra. Det kallas projektion. "Det var inte jag som var kåt, det var han". Det är så skönt att skjuta ifrån sej vånda och ångest och förlägga den utanför sig själv. Det lättar alltid på ångesten vilket också är fenomenets psykologiska funktion.
I den bemärkelsen är anklagelserna mot Fredrik orättvisa. Och Cissi smiter från eget ansvar.