Citat:
Ursprungligen postat av
FiF
Du syftar på virtanen förstår jag? Det råder inget som helst tvivel om att han är en våldtäktsman. Som, liksom de flesta andra sexualbrottslingar i vårt land, har sluppit straff för sina brott. Att män slipper straff i vårt patriarkala rättsväsende, bevisar inte att de är oskyldiga. Det förstår säkert du också?
Jag syftar inte på någon speciell och jag är inget fan av Virtanen. Och vilket jävla patriarkat? Kvinnor i västvärlden är oerhört privilegierade idag.
Och DU förstår säkert att samhället befinner sig på ett väldigt farligt sluttande plan om man ska börja döma folk utan bevis bara för att de är män.
Sexualbrott är i sig själva oerhört svåra att utreda och bevisa, tyvärr, men det ligger i deras natur. Det innebär ändå inte att man bara kan bortse från bevis och döma folk enbart på en anklagelse. Anklagelser riktade mot namngivna personer som sprids offentligt i media kan förstöra en persons hela liv så då får man se till att ha på fötterna om man ska komma med sådana anklagelser. Tycker inte det är konstigt att folk som råkar ut för det slår tillbaka.
Att bli utsatt för ett sexualbrott kan naturligtvis också förstöra en persons liv och därför måste man kunna förvänta sig en korrekt utredning. Men det måste FORTFARANDE finnas bevis för att man ska kunna döma någon, och sprider man obevisade anklagelser mot namngivna personer som inte dömts i media kan man åtalas och dömas för förtal. Så är det bara.