2021-03-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Jag säger singeltjej från stan runt 30 år, inga barn, vegetarian för djurens skull, totalt ovetande om hur det fungerar i ett vitt sverige. Helt frånvänd verkligheten och fullt indoktrinerad av missförstådd feminism. Jag är fullkomligt övertygad om att du inte VET ett enda skit förutom vad du hör av dina "medsystrar"! Du vet väl att ett rättssamhälles grundstenar är att inte utdöma straff till oskyldiga på skitsnack och falska anklagerlser. Snacka om idioti!

Jag bryr mig inte om hur gammal du är, huruvida du är singel, vegetarian etc.
Citera
2021-03-09, 18:03
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag bryr mig inte om hur gammal du är, huruvida du är singel, vegetarian etc.
Jag snackar om dig. Fullkomligt galen.
Citera
2021-03-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Jag snackar om dig. Fullkomligt galen.

Snackar du om mig?? Du menar: gissar om mig.
Jag är en rätt ansedd person. Så det är omväxlande att bli kallad "galen" av ett internet-troll.
Citera
2021-03-09, 18:09
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fräscht att stödja kriminalitet. Vänstern tycker alltså att sådant är rätt.
Det är sedan gammalt

#Freejoel
#FånggruppenSTHLM
#Motkraft

#Förtalskassan

Vissa saker är dock av principen "ont fördriva ont", och jag stödjer just det att skapa kassor för att skydda folk som förtalar, samtidigt som jag stödjer dem som ämnar att slå in pannbenet på folk som går omkring och sprider skitiga rykten om folk.

#Stödförtalsknackarna
Citera
2021-03-09, 18:09
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Snackar du om mig?? Du menar: gissar om mig.
Jag är en rätt ansedd person. Så det är omväxlande att bli kallad "galen" av ett internet-troll.
Om du är ansedd blir jag riktigt mörkrädd. Dina kunskaper om rätt och rättsskipning ger mig kalla kårar. Jag hoppas verkligen att du inte är ansedd inom något yrke som överhuvudtaget har med ansvar att göra. Galningar har sverige helt klart nog av.
Citera
2021-03-09, 18:15
Medlem
Citat:
Nej, jag hugger inte - jag uppmanade dig att dra väldigt enkla slutsatser. När du ber mig belägga påståendet att fler våldtäktsmän kommer undan straff, än våldtäktsmän som "falsk-anklagas" och du ber mig lägga fram "bevis" för detta så är det hög tid att avsluta debatten, då du måste börja studera sannolikhetslära.

Jag är fullt representativ för dagens feminister, ja. Du är fullt representativ för dagen antifeminister. Jag får gehör hos väldigt många kvinnor och män. Trist för dig men så är det.

Ja ,den "enkla slutsatsen" är säkert mycket enkel att dra, om man har fakta att gå på.
Du ville, eller kunde inte belägga dina påstående med fakta. Gott så, men då ska du inte förvänta dig att nån litar på vad du säger heller.

Dina inlägg i tråden kan därmed kallas "ovetenskapliga" eller om man så vill "obevisade" för just nu, så står dina påstående i tråden obevisade.

Om det gör mig till antifeminist att jag inte bara tar vad du "tycker" "gissar" eller "vet" för sanning, då tar jag det som en av de bättre komplimangerna jag har fått på länge.

Ingenting i att du får gehör hos dina likasinnade är trist för mig.
Citera
2021-03-09, 18:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Säg att Kalle är en före detta sprutnarkoman som har varit nykter i 16 år. Kalles gamla bekanta, Roine, hatar Kalle för hans beteende på högstadiet. Roine har helt rätt, Kalle var verkligen ett svin på högstadiet.

Roine är numera VD för ett större företag i mellansverige. Roine missar ingen chans att nämna Kalles bakgrund som narkoman på alla sociala medier.

Roine har inte ljugit. Men i Sverige är det förtal. I ett land som USA hade det inte varit förtal.

Nej, därför att det inte är förtal av Roine utan sanningen och att straffa folk som säger sanningar går emot alla vettiga koncept om rättvisa. Att sanningen är förtal är något påhittat av folk med makt som vill kunna hindra de maktlösa att använda ordets makt på lika villkor. Framställningen att det fria ordet och yttrandefriheten hotar vanliga människor är medvetet genomfalsk. Att få yttra sig fritt så länge det är sant eller utgör en åsikt gynnar sanningen, rättvisan och den svage och maktlöse i både kort och långt perspektiv.

Men naturligtvis går det förstås att hitta exempel på motsatsen. De som i första hand oroar sig är dock de som faktiskt behandlar människor illa, t ex män som begår övergrepp av olika slag mot sina medmänniskor. Det är motbjudande att dessa kan gömma sig bakom att någon oskyldig kan drabbas. Det problemet får man som sagt lösa från premissen att man skall ha rätt att berätta sin historia och om förövaren som utsatt en för något.

Varför Kalle skulle ha rätt att hans offer inte skall få tala om hans övergrepp mot dem för att det gått en tid sedan de utfördes förstår jag inte. Det bästa för både Kalle och hans offer är att han får stå för vad han gjort. Utan att folk står för vad de gjort finns ingen försoning och ingen förlåtelse och ingen rätt att gå vidare med sitt liv som om det hela aldrig hänt.
Citera
2021-03-09, 18:48
Medlem
Ursprungligen postat av antonerik
Säg att Kalle är en före detta sprutnarkoman som har varit nykter i 16 år. Kalles gamla bekanta, Roine, hatar Kalle för hans beteende på högstadiet. Roine har helt rätt, Kalle var verkligen ett svin på högstadiet.

Roine är numera VD för ett större företag i mellansverige. Roine missar ingen chans att nämna Kalles bakgrund som narkoman på alla sociala medier.

Roine har inte ljugit. Men i Sverige är det förtal. I ett land som USA hade det inte varit förtal.

Kalle får helt enkelt äga att han är en gammal sprutnarkoman. Varför så svårt för Kalle att stå för sina egna val i livet?
Citera
2021-03-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som vanligt så ska kvinnor ha frikort för allt de gör. Alltid immuna mot brott och ansvar. Alla är offer och helt utan egen skuld.

Risken är väl stor att de tömmer sin fond bara på förtal på andra kvinnor. För där är ju oftast det kvinnliga hatet och avundsjukan störst.

Men det kan ju bli en bra mjölkko för staten med kvinnor som både stämmer varandra och blir stämda av män de hämnats på!

Det fetade är ju män du talar om. Som får frikort av svenskt, korrupt, patriarkalt rättsväsende när de får straffrabatt för sexualbrott, vilket innebär att de flesta män frias i våra domstolar. Män är immuna mot brott och ansvar, alltid offer för sina egna handlingar.
Citera
2021-03-09, 19:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Fast vi vet ju att nästan 100% av alla våldtäktsmän ljuger om vad de har gjort.
Rätt patetiskt då när män utmålar kvinnor för att vara "lögnare".

Alltså, det är nog rätt hög procent av alla inbrottstjuvar som ljuger om sina brott. Det innebär inte att ett inbrott per definition har skett få fort det finns en anmälan.
Citera
2021-03-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Alltså, det är nog rätt hög procent av alla inbrottstjuvar som ljuger om sina brott. Det innebär inte att ett inbrott per definition har skett få fort det finns en anmälan.

Så hur hög andel skulle det, enligt dig och dina superintelligenta manskompisar här, vara som anmäler "falska" inbrott?
Citera
2021-03-09, 19:43
Medlem
Jag tycker att det mest intressanta med ett sådant koncept är om det påverkar lagstiftarna till att hellre reformera lagen eller straffsatsen. Eller inget alls.

Domstolarna kanske blir mer benägna att döma till samhällstjänst eller fängelse, där det är möjligt, än ett ekonomiskt straff om de direkt får tillbaka pengarna och straffet liksom tappar sin verkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in