2021-03-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Pretty much yeah.
Sen finns det ju visserligen sansade kvinnor av din kaliber med. Om jag ska gissa så är ni fler än de andra, och det är bra, ni behövs definitivt!

Du tror väl inte på det här själv?

Mitt förslag är annars att vi kort och gott skjuter av bevisade våldtäktsmän (och en hel del andra kategorier) Istället för att spara på dom så plockar vi bort cancern direkt. Det skulle möjligen även fylla en funktion som avskräckande syfte med.

Varför ska vi behålla människor som bevislingen gått emot de regler vi satt upp som samhälle? De har med sin bevisade handling, om det nu är mord, våldtäkt, pedofili eller vad det nu handlar om visat att de inte vill vara del av de samhällsregler vi satt upp, då tycker jag att det är rätt att de ska få slippa.

Valet är hängning eller arkebusering. Nästa!

Jag tror ingenting. Jag VET att det finns fler män som inte har fått något straff för sina sexualbrott än män som har blivit "falskanklagade".
Citera
2021-03-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Tack. Problemet är väl att knäppskallarna är mer högljudda.

Det kommer alltid finnas de som försöker skrika högst, det är de som är mest uppmärksamhetstörstande. Problemet med dagen är att de som skriker högst har sina egna platformar på nätet. Eller platformar där de träffar likasinnade där det skriks ännu högre.

Hade det varit på i början på 1900-talet så hade de gått runt med ett plakat på magen och en klocka i högsta hugg och skrikit om att världen kommer gå under imorgon.

Knäppskallar kommer alltid att finnas. Det är bara svårare att ignorera dom nu förtiden.
Citera
2021-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag tror ingenting. Jag VET att det finns fler män som inte har fått något straff för sina sexualbrott än män som har blivit "falskanklagade".

Det är ju jävligt smidigt att påstå att du vet något som inte kan bevisas.
(om du nu kunde bevisa det, då hade du såklart postat en källa som styrker det)
Vet du det då eller tror du att du vet ?
Citera
2021-03-09, 16:56
Medlem
Citat:
Det är ju jävligt smidigt att påstå att du vet något som inte kan bevisas.
(om du nu kunde bevisa det, då hade du såklart postat en källa som styrker det)
Vet du det då eller tror du att du vet ?

Du inbillar dig alltså det omvända? Att det skulle finnas fler "falskanklagade" män än icke-dömda män för sexualbrott i Sverige? Trots att nästan inga sexualbrott leder till några som helst straff?
Citera
2021-03-09, 17:06
Medlem
Citat:
Du inbillar dig alltså det omvända? Att det skulle finnas fler "falskanklagade" män än icke-dömda män för sexualbrott i Sverige?

Det var inte vad jag citerade. Heller inte vad jag påstod.

Jag citerade:

Citat:
Fler kvinnor har fäder, bröder, söner, makar, pojkvänner som är våldtäktsmän, än dito som har blivit "falskanklagade".

Jag sa aldrig någonting om vad jag "inbillade" mig, utan jag frågade vad du trodde, och helst (om möjligt) om du kunde bevisa det du påstod dig veta i ett senare inlägg.

Hur många procent av Sveriges alla män tror du är våldtäktsmän ?
Hur många procent tror du är falskanklagade för våldtäkt?
Citera
2021-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Det var inte vad jag citerade. Heller inte vad jag påstod.

Jag citerade:

Jag sa aldrig någonting om vad jag "inbillade" mig, utan jag frågade vad du trodde, och helst (om möjligt) om du kunde bevisa det du påstod dig veta i ett senare inlägg.

Hur många procent av Sveriges alla män tror du är våldtäktsmän ?
Hur många procent tror du är falskanklagade för våldtäkt?

Jag vet att det anmäls tusentals sexualbrott varje år och att mörkertalet är enormt, men att bara några hundra leder till straff. Det kan inte vara svårt för dig att do the math?
Citera
2021-03-09, 17:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det stämmer inte. Thomas Åberg vann ett förtalsmål mot en person som sa sanningen om djurplågaren. Om någon inte anses vara en offentlig person, som Åberg, så har sanna påståenden ingen betydelse.

Du missförstår mig. Jag talar om en förtalslagstiftning som den borde se ut, där förtal innebär att man uttalar falska påståenden. Att man inte får säga helt sanna saker om Åberg är ett utmärkt exempel på varför lagstiftningen är fel och oacceptabel som den ser ut idag.
Citera
2021-03-09, 17:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du missförstår mig. Jag talar om en förtalslagstiftning som den borde se ut, där förtal innebär att man uttalar falska påståenden. Att man inte får säga helt sanna saker om Åberg är ett utmärkt exempel på varför lagstiftningen är fel och oacceptabel som den ser ut idag.

Säg att Kalle är en före detta sprutnarkoman som har varit nykter i 16 år. Kalles gamla bekanta, Roine, hatar Kalle för hans beteende på högstadiet. Roine har helt rätt, Kalle var verkligen ett svin på högstadiet.

Roine är numera VD för ett större företag i mellansverige. Roine missar ingen chans att nämna Kalles bakgrund som narkoman på alla sociala medier.

Roine har inte ljugit. Men i Sverige är det förtal. I ett land som USA hade det inte varit förtal.
Citera
2021-03-09, 17:45
Medlem
Citat:
Jag vet att det anmäls tusentals sexualbrott varje år och att mörkertalet är enormt, men att bara några hundra leder till straff. Det kan inte vara svårt för dig att do the math?

Du vet inte jota om mina mattekunskaper (nej, jag tänker inte diskutera mina slutbetyg)
Är det ett försök att hugga på min person eller vad håller du på med? Då får jag göra dig besviken det fungerar inte så.

Om jag ber dig att belägga dina påstående med fakta och bevis, då är det upp till dig att producera de bevisen. Annars är det enbart vad du tror. Inte vad du vet, inte vad du kan bevisa.

Du är otrevlig helt i onödan, du påminner närmast om människor som är så indoktrinerad i sin religion att alla ifrågasättande ska bemötas med piska. (Där kommer dock mina mattekunskaper in, jag tar inte ett "fakta" för ett fakta, utan jag vill veta varför.)

Om du är representativ för dagens feminister så förstår jag faktiskt varför ni inte får nåt vidare gehör utom i den egna gruppen.
Citera
2021-03-09, 17:54
Medlem
Citat:
Du vet inte jota om mina mattekunskaper (nej, jag tänker inte diskutera mina slutbetyg)
Är det ett försök att hugga på min person eller vad håller du på med? Då får jag göra dig besviken det fungerar inte så.

Om jag ber dig att belägga dina påstående med fakta och bevis, då är det upp till dig att producera de bevisen. Annars är det enbart vad du tror. Inte vad du vet, inte vad du kan bevisa.

Du är otrevlig helt i onödan, du påminner närmast om människor som är så indoktrinerad i sin religion att alla ifrågasättande ska bemötas med piska. (Där kommer dock mina mattekunskaper in, jag tar inte ett "fakta" för ett fakta, utan jag vill veta varför.)

Om du är representativ för dagens feminister så förstår jag faktiskt varför ni inte får nåt vidare gehör utom i den egna gruppen.

Nej, jag hugger inte - jag uppmanade dig att dra väldigt enkla slutsatser. När du ber mig belägga påståendet att fler våldtäktsmän kommer undan straff, än våldtäktsmän som "falsk-anklagas" och du ber mig lägga fram "bevis" för detta så är det hög tid att avsluta debatten, då du måste börja studera sannolikhetslära.

Jag är fullt representativ för dagens feminister, ja. Du är fullt representativ för dagen antifeminister. Jag får gehör hos väldigt många kvinnor och män. Trist för dig men så är det.
Citera
2021-03-09, 17:59
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Jag säger singeltjej från stan runt 30 år, inga barn, vegetarian för djurens skull, miljöpartist totalt ovetande om hur det fungerar i ett vitt sverige, inga problem med "multikultur". Helt frånvänd verkligheten och fullt indoktrinerad av missförstådd feminism. Jag är fullkomligt övertygad om att du inte VET ett enda skit förutom vad du hör av dina "medsystrar"! Du vet väl att ett rättssamhälles grundstenar är att inte utdöma straff till oskyldiga på skitsnack och falska anklagerlser. Snacka om idioti!
Senast redigerad av gorillaglue 2021-03-09 kl. 18:02.
Citera
2021-03-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad sägs om det här initiativet?

” Tongivande feminister som Maria Sveland och Lo Kauppi har startat en fond som ska betala böter åt kvinnor som dömts för förtal när de berättat om påstådda övergrepp offentligt. Initiativet kallar dom Förtalskassan.
- Vi är väldigt oroliga för att förtalsdomarna sprider rädsla och får oss att återvända till tystnadskulturen, säger Maria Sveland, författare och en av initiativtagarna till fonden.”
https://www.svt.se/kultur/fortalskas...ortal-forovare
Det här är bra,
det här är jättebra,
och då är jag ingen vän av Kauppi,
har varit vän med Sveland.

Nu blev jag så glad att jag inte kan sitta still!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in