Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-09, 03:50
  #73
Medlem
Rinkeby/Tensta ingen konkurrens med Akalla/Hjulsta/Husby som god tvåa.
Sen några rövhål i Botkyrka typ Alby och Fittja som trea.
Flemmingsberg for ett hedersomnämnande.
__________________
Senast redigerad av glendale 2021-03-09 kl. 03:54.
Citera
2021-03-09, 03:51
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag bor ju inte i dessa områden utan kör bara bil där. Svårt att berätta om graden farlighet då. Men i områden som man bara vill köra utifrån om man har oturen att hamna där är väl Rinkeby, Tensta, Hjulsta, Husby, Akalla. Ja hela järvaområdet förutom delen som ligger i Järfälla kommun. Tycker inte Barkarby är så farligt som skrevs. Jakobsberg Centrum och Söderhöjden kör man gärna ifrån. Man stannar heller inte och väntar på körningar i Bredäng, Skärholmen, Vårberg, Fittja, Flemingsberg, Tullinge och Södertälje. Inte heller på Malmvägen - Sollentuna och Upplands Väsby Västra, samt vissa delar i Hässelby och Vällingby. Man vill heller inte ha körningar till och från Rissne och Hallonbergen.

Du har sammanfattat det mycket bra.
Malmvägen i Sollentuna platsar på top tio.
Östbergahöjden strax ovanför.
Citera
2021-03-09, 04:24
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Norsborg, Alby, Vårby, Fittja osv hör man inte så mycket om i den "offentliga diskussionen" men min bild är att det är ungefär i nivå med det mer uppmärksammade Järva. Tycker det är lite väl mycket fokus på Rinkeby i förhållande till storlek/farlighet.

Skarpnäck är ett annat område som seglar lite under radarn som det inte pratas så mycket om men som inte heller är direkt jätte mysigt.


För att citera dig gällande varför man inte hör så mycket om Alby,Norsborg,Vårby Fittja, beror främst på att man mörklägger det mesta som sker i dom förorterna, det har förekommit flera skottlossningar ifrån exempel Alby men som aldrig rapporteras i medier (väldigt konstigt kan man tycka) Men dessa områden du nämnt som man inte hör mycket ifrån beror på att alla blickar är mot järvaområdet där det sker mest dödskjutningar, där det sker mest dödskjutningar menas inte automatiskt att dessa områden är värst då skottavlossaren förmodligen kommer ifrån ett helt annat område en där skotlossningen har skett.


För att svara på frågan gällande vilken förort som är värst i nuläget så skulle jag säga följande

Alby,Husby,Rinkeby,Vårberg,Fittja. Att folk ens nämner gröna linjen som kaos förorter är bara komiskt, dessa personer har förmodligen aldrig befunnit sig på någon förort och har förmodligen dragit sin slutsats av småa händelser som rapporterats i media.

De flesta förorterna som många här i tråden anser som farliga förorter var ganska stökiga en gång i tiden för ett par år sedan, Polisen har faktiskt lyckats sätta dit en massa kriminella som gjort att stöket i dessa förorter minskat en aning och många stora profiler som styrt har fått långa fängelsestraff vilket gjort att nätverk har krossats och det har lett till att allt fler kriminella flyr ifrån förorterna för att söka efter större pengar i innerstaden.
Citera
2021-03-09, 04:29
  #76
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
De jag tänker på är väl norsborg, Rinkeby, kista, jordbro, hallunda, Alby och Vårby som är de värsta? Samt Husby och Tensta givetvis. Fittja blivit lugnare med åren?
Är Göteborgare.

Allt efter Mälarhöjden är no go zone. Fittja är ett jävla problem pga moskéen dra till sej en massa brottslingar.

Norsborg, Alby, Fittja, Vårby, Skärholmen, Flemingsberg , Skogås , Rinkeby , Tensta , Husby = No go zone.
Citera
2021-03-09, 05:03
  #77
Medlem
Undrar hur en svensk man blir mottagen i ett område med nästan bra flyktingar?
Som en maskot med eller ett helvete?
Att flyktingarna bjuder in honom på mat samt annat?
Citera
2021-03-09, 07:54
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Skärp dig för fan. Hallonbergen är inte så dåligt.

Rinkeby, Fittja, Husby, Tensta och Skärholmen är långt värre.

Allt är relativt. Lugnare än Rinkeby, Tensta mm, men fortfarande går det 100 afrikaner på en vit och det sker öppen knarkhandel där 24/7. Ibland måste jag besöka det lilla centrumet och är väldigt påfallande att jag ses som någon som inte hör hemma där. Många ifrågasättande blickar. Aldrig orolig, utan handlar mer om att dom löser av mig för att se om jag är polis som skall förstöra deras försäljning, eller spana.

Däremot är man ensam vit, utöver de som springer gånger om för att ta sig vidare med t banan.

Tar man sen ett stop och handlar på Willys nedanför, då hamnar man definitivt i Mogadishu.
Citera
2021-03-09, 08:28
  #79
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Fast det där stämmer inte riktigt. Jag känner folk som bor i höghus i Fruängen, och det är ett gammalt fint område. Mest bostadsrätter, och priser på 3-4 miljoner och uppåt för en trerummare = inte ghetto.
Så klart det inte stämmer. I så fall skulle tex. Liljeholmskajen vara ett "ghetto".
Citera
2021-03-09, 08:29
  #80
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Allt efter Mälarhöjden är no go zone. Fittja är ett jävla problem pga moskéen dra till sej en massa brottslingar.

Norsborg, Alby, Fittja, Vårby, Skärholmen, Flemingsberg , Skogås , Rinkeby , Tensta , Husby = No go zone.
Har för mig det finns ett Skogås på östra sidan om järnvägen där det bara är villor och radhus. Men för västra sidan stämmer det säkert.

Glöm heller inte bort Malmvägen i Sollentuna. Där kan man göra en intressant promenad i den svenska verkligheten! Även Märsta har sina otrevliga områden, kommer dock inte ihåg exakt vad de heter. Valsta?
__________________
Senast redigerad av Karman 2021-03-09 kl. 08:31.
Citera
2021-03-09, 09:09
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har för mig det finns ett Skogås på östra sidan om järnvägen där det bara är villor och radhus. Men för västra sidan stämmer det säkert.

Glöm heller inte bort Malmvägen i Sollentuna. Där kan man göra en intressant promenad i den svenska verkligheten! Även Märsta har sina otrevliga områden, kommer dock inte ihåg exakt vad de heter. Valsta?

Vad händer på Malmvägen?
Citera
2021-03-09, 09:11
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Min bedömning är nog att Rinkeby är allra mest ghetto. Följt av Husby och Fittja. Sedan kommer väl typ Jordbro, Brandbergen, Tensta, Alby, Rågsved, Hjulsta, Hallonbergen, Hässelby gård m fl.

Vad är största skillnaden på Rinkeby och övriga som hamnar efter på listan?
Citera
2021-03-09, 10:02
  #83
Medlem
Lillarapunzels avatar
Självklart finns det områden i Stockholm som har mer eller mindre utmaningar. Så är det självklart. Däremot tycker jag det är en helt felaktig bild som målas upp av somliga i tråden.
Om man själv inte är inblandad i kriminalitet på något sätt, är risken att råka bli utsatt för någonting försvinnande liten. Alltså; även områden med större utmaningar är inte på något sätt farliga för vanliga människor. Risken att någonting händer om du går där på kvällen är försvinnande liten.
Bara en tanke.
Citera
2021-03-09, 10:17
  #84
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Vad händer på Malmvägen?
Har varit flera skjutningar i området tex. Allmänt osäkert för de som bor där, gäng som håller till i fastigheterna. Klassat som "riskområde" av polisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback