2021-03-06, 10:16
Medlem
Jag förstår fan inte hur vissa resonerar som TS---

Vad är bakgrunden och hur lever man på det sättet ? Hur överlever man ens ? jag blir fan mörkrädd.

Men jag har ju träffat på sådan här individer i bland och frågat lite men jag förstår inte hur man ens får gå runt helt fritt i samhället. Man behöver ju minst en god man för att kunna ha ett drägligt liv och ekonomin är ju det som ska tas från rätten att ha hand om på egen hand.

Omyndigförklara !
Citera
2021-03-06, 10:24
Medlem
Knivhorans avatar
Är väl inget konstigt med det, hade själv en skuld på 20k för nåt år sen, hade inget sparat och dom mätte ut 11% av min lön tills det var avklarat.

EDIT: Det jag tycker är sjukt med sverige jämfört med Norge (är norsk medborgare) är att du blir prickad 3år EFTER att skulden är betalad då man i Norge blir helt ren efter att skulden är betalad.
Lite offtopic ^^
Senast redigerad av Knivhoran 2021-03-06 kl. 10:28.
Citera
2021-03-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Det var böter för brott, så det var inte saker jag köpt. Tack för din lyckönskning!

Strålande, det här var bra nyheter.
En parasit i samhället som faktiskt blivit bestraffad och rättmätigt får betala tillbaka sin del.
Hoppas du lärt dig någonting!
Citera
2021-03-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Absolut noll (0) personer har blivit dömd att betala 60 000 för att slå nån på käften.
Kanske för styckmord.

Det var 35 000 för grov misshandel och sen var det 10 000 kr för att jag hotade en annan med yxa, och sen var det övergrepp i rättssak och en del mindre grejer. Jo, grov skadegörelse då jag slog sönder en bil. En av mina fienders bil.
Jag hade tur ändå ty rubriceringen var försök till mord men ändrades till msshandel. Anledningen till detta var att jag hade vittnen som kunde intyga att den kriminelle invandraren först hotat mig. Han försökte pressa mig på pengar. Jag skickade honom till akuten istället med två hugg av en grillgaffel.
På kåken sen lärde jag känna en från Nordiska Motståndsrörelsen. Han satt inne för upplopp. Funderade ett tag att gå med där men de är för knäppa. Håller fortfarande på med judiska konspirationsteorier.
Fick en chock när jag kom in på kåken f.ö. Fängelserna idag borde heta Invandrarfängelser. Minst 75% är invandrare. Röstar själv på SD för evigt!!
Citera
2021-03-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivhoran
Är väl inget konstigt med det, hade själv en skuld på 20k för nåt år sen, hade inget sparat och dom mätte ut 11% av min lön tills det var avklarat.

EDIT: Det jag tycker är sjukt med sverige jämfört med Norge (är norsk medborgare) är att du blir prickad 3år EFTER att skulden är betalad då man i Norge blir helt ren efter att skulden är betalad.
Lite offtopic ^^

Håller med dig. Nu har jag en prick i tre år trots att jag är skuldfri hos kronofogden.
Citera
2021-03-06, 10:40
Medlem
Knivhorans avatar
Citat:
Håller med dig. Nu har jag en prick i tre år trots att jag är skuldfri hos kronofogden.
Ja riktigt dumt det där, är skulden betalad så är den kan man tycka.
Citera
2021-03-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Det är säkert så att KFM gjort en tillgångskontroll och fått beskedet att det finns pengar på kontot och vips så utmäts överskottet.

det var så här att jag sköt mig själv i foten kanske. Ty jag kom in med intyg på en massa extrakostnader jag hade för att minimera min utmätning. När utmätningen sen minskade så kollade de nog mina bankkonton.
Citera
2021-03-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Om man har pengar är det väl bättre att betala än att bygga upp en jätteskuld, i takt med att olika åtgärder vidtas för att driva in skulden brukar väl kostnaderna ganska snart överträffa den ursprungliga skulden med råge?

Försökte få skuldsanering men kommunens byråkrat i ämnet sa att min skuld var för låg. Då sa jag att då är det de grova skurkarna som får skuldsanering? ja, hon fick hålla med om det. Tyckte att det var lite fel men nu är reglerna som det är.
Så hade jag haft 600 000 kr i skuld så hade jag nog fått skuldsanering.
Citera
2021-03-06, 12:24
Bannlyst
Man får inte skuldsanering på skulder uppkomna genom brott. Böter, skadestånd och sånt.

Citat:
Det var 35 000 för grov misshandel och sen var det 10 000 kr för att jag hotade en annan med yxa, och sen var det övergrepp i rättssak och en del mindre grejer. Jo, grov skadegörelse då jag slog sönder en bil. En av mina fienders bil.
Jag hade tur ändå ty rubriceringen var försök till mord men ändrades till msshandel. Anledningen till detta var att jag hade vittnen som kunde intyga att den kriminelle invandraren först hotat mig. Han försökte pressa mig på pengar. Jag skickade honom till akuten istället med två hugg av en grillgaffel.
På kåken sen lärde jag känna en från Nordiska Motståndsrörelsen. Han satt inne för upplopp. Funderade ett tag att gå med där men de är för knäppa. Håller fortfarande på med judiska konspirationsteorier.
Fick en chock när jag kom in på kåken f.ö. Fängelserna idag borde heta Invandrarfängelser. Minst 75% är invandrare. Röstar själv på SD för evigt!!

Jävla invandrare att vara kriminella va? Ut med dom! Men du får vara kriminell och försöka komma undan att betala, va? Jävla svensk att vara kriminell. Ut med dig.

Hur känns det att ha tvåsiffrig iq?
Citera
2021-03-06, 12:28
Medlem
Citat:
Det var böter för brott, så det var inte saker jag köpt. Tack för din lyckönskning!
då kunde du låtit bli att begå brottet. 60 000 kräver ett hyfsat grovt brott.
Citera
2021-03-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigFittgenstein
Man får inte skuldsanering på skulder uppkomna genom brott. Böter, skadestånd och sånt.

Jävla invandrare att vara kriminella va? Ut med dom! Men du får vara kriminell och försöka komma undan att betala, va? Jävla svensk att vara kriminell. Ut med dig.

Hur känns det att ha tvåsiffrig iq?

två siffrigt??
Citera
2021-03-06, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
två siffrigt??
Det är ett ord. Och det betyder "att ha en iq som är under 100".

100 är medel. Det är en subtil förolämpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in