Svara
2021-03-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Jag håller helt med vad gäller elvanse och metylfenidat. Jag blev faktiskt ställd på Equisim efter detta tillfälle, just för att Elvanse håller i sig så djävulskt länge och höjer pulsen så förbannat att jag får panikångestattacker, även nyktert. Tycker absolut att Elvanse är mer hårt och intensivt, och ger en starkare come-down. Den vill jag bara knarka mer på, men metylfenidaten är liksom mellow i bakgrunden. Jag har fortfarande inflammationen i hjärtsäcken som är under behandling, så det var en ganska rejäl vändpunkt för min drogliberala livsstil. Berusningen är inte mycket värd om den slutar på akuten och ångest.

Tack, vad fint skrivet! Jag tror och hoppas att min närvaro är uppskattad.
Uppskattad, helt klart

Aj då, trist att höra med hjärtsäcksinflammationen. Hoppas att du får ordning på den snart. Skönt att höra att du tar det lite lugnare iaf.

Nej, jag menade attentin - direktverkande dexamfetamin. Mjukare och snällare än lisdexamfetamin/elvanse, fastän aktiva ämnet ska vara detsamma efter att elvanse passerat levern.
Metylfenidat tyckte jag inte alls var mjukare än elvanse. Tvärtom faktiskt - rena rävgiftet med kemisk ångest, kallsvett och hjärtklapp deluxe. Och det blev värre efter nån månad också.
Citera
2021-03-04, 16:15
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Väldigt bra skriven rapport. Fin läsning med detaljerade tankar.

Aldrig ringt ambulans själv vid ångestattacker på droger tack och lov, ringt åt en vän en gång dock. "Jag är hög, lägg dig ner och lev genom skiten" blir lösningen för egen del.

Verkar som du gjort det många gånger? Har det någonsin visat sig tur att du ringde, eller klarar du bara inte lära dig att inte ringa sjukan vid drogångestattacker?

Vad fan gör du i tripprapporter om du inte klarar av att läsa. Dra till twitter.

Jag har gjort det kanske 5 gånger totalt, när det varit riktigt illa och på substanser som jag inte varit bekant med. Typ när jag överdoserade Kava Kava Root, en gång på fentanyl, och senaste gångerna pga högt blodtryck och puls på Elvanse och suspekta RC. Trippat och tagit övriga droger har jag gjort tveklöst över 1000 gånger, så det är ett sällsynt faktum att jag hör av mig till 112. Det har visat sig vara tur 3 av 5 gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Uppskattad, helt klart

Aj då, trist att höra med hjärtsäcksinflammationen. Hoppas att du får ordning på den snart. Skönt att höra att du tar det lite lugnare iaf.

Nej, jag menade attentin - direktverkande dexamfetamin. Mjukare och snällare än lisdexamfetamin/elvanse, fastän aktiva ämnet ska vara detsamma efter att elvanse passerat levern.
Metylfenidat tyckte jag inte alls var mjukare än elvanse. Tvärtom faktiskt - rena rävgiftet med kemisk ångest, kallsvett och hjärtklapp deluxe. Och det blev värre efter nån månad också.

Intressant, det har jag inte upplevt på metylfenidat, men vem vet, hela livet ligger ju framför mig!
Citera
2021-03-04, 16:33
Medlem
101.s avatar
Citat:
..[..]..

Tack för insikt!

Alltefter allmänhetens underkastelse till häxbrännarnas moral återger du precist livssituationen en avslappnad brukare med tillfälliga problem kan befinna sig i.
Citera
2021-03-04, 17:09
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:

För koncentrationssvårigheter kan jag rekommendera en låg dos amfetamin. För låg IQ har jag dessvärre inget att komma med, det är något du får leva med.

Om jag vore hälften så dum som du är så skulle jag fortfarande inte missbruka droger och skriva ett textinnehåll lika stort som sagan om ringen. Fy fan vad värdelöst.
Hade det varit intressant hade jag däremot läst.

Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Vad fan gör du i tripprapporter om du inte klarar av att läsa. Dra till twitter.

Måste man skriva ner hela sin livshistoria och vara ointressant?
Om jag hade berättat att jag hade tagit ecstasy så hade jag förklarat att jag vaknade upp med tjejer som klagade på att jag hade för stora pupiller kvällen innan.
Senast redigerad av Vermillions 2021-03-04 kl. 17:14.
Citera
2021-03-04, 17:43
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Om jag vore hälften så dum som du är så skulle jag fortfarande inte missbruka droger och skriva ett textinnehåll lika stort som sagan om ringen. Fy fan vad värdelöst.
Hade det varit intressant hade jag däremot läst.

Måste man skriva ner hela sin livshistoria och vara ointressant?
Om jag hade berättat att jag hade tagit ecstasy så hade jag förklarat att jag vaknade upp med tjejer som klagade på att jag hade för stora pupiller kvällen innan.

Smaken är som baken min vän. Läs inte om du inte gillar och var inte kryptisk i dina recensioner om du nu måste ge några. Smakar något bajs så säger man det istället för att fråga vederbörande om denne vet hur det känns att skita.
Citera
2021-03-04, 17:52
Medlem
När jag hade AT på bens och fick ep-attack skrevs det även i min journal att jag hade tagit opiater. Helt felaktigt, jag fick morfin av ambulanspersonalen.

Säker på att du inte fick det med?
Citera
2021-03-04, 18:09
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
När jag hade AT på bens och fick ep-attack skrevs det även i min journal att jag hade tagit opiater. Helt felaktigt, jag fick morfin av ambulanspersonalen.

Säker på att du inte fick det med?

Tyckte också det var skevt! Har testat opiater ett fåtal gånger och senaste gången var 2018 så tveksamt att jag skulle ha det i systemet. Och hade jag fått det hade jag känt och vetat det och varit glad i hågen. Jag fick inga opiater på plats. Mycket udda att jag fick det utlåtandet. Nästan så man ville ringa tillbaks och överklaga.
Citera
2021-03-04, 18:20
Medlem
Citat:
Tyckte också det var skevt! Har testat opiater ett fåtal gånger och senaste gången var 2018 så tveksamt att jag skulle ha det i systemet. Och hade jag fått det hade jag känt och vetat det och varit glad i hågen. Jag fick inga opiater på plats. Mycket udda att jag fick det utlåtandet. Nästan så man ville ringa tillbaks och överklaga.

Jag upptäckte det typ ett år senare, kändes hopplöst att ens överklaga. Detta har dock legat i problem för mig när jag haft kontakt med sjukvården senare i tiden. Min sömnmedicin (imovane) drogs in efter haft det utskrivet kontinuerligt i drygt 10 år.

Du är nog dock redan stämplad som knarkare sedan tidigare väl?
Citera
2021-03-04, 18:40
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jag upptäckte det typ ett år senare, kändes hopplöst att ens överklaga. Detta har dock legat i problem för mig när jag haft kontakt med sjukvården senare i tiden. Min sömnmedicin (imovane) drogs in efter haft det utskrivet kontinuerligt i drygt 10 år.

Du är nog dock redan stämplad som knarkare sedan tidigare väl?

Javisst är det så! Ett par rundor på beroendemottagningen har jag tagit, varpå man blir så uppgiven när läkare ger så skeva och felaktiga utlåtanden. Dock kan vi trösta oss med att andra läkare är minst lika överbelastade vilket ger lite utrymme och vilja att bläddra i patienterna journaler från förut.
Citera
2021-03-04, 18:47
Medlem
Citat:
Javisst är det så! Ett par rundor på beroendemottagningen har jag tagit, varpå man blir så uppgiven när läkare ger så skeva och felaktiga utlåtanden. Dock kan vi trösta oss med att andra läkare är minst lika överbelastade vilket ger lite utrymme och vilja att bläddra i patienterna journaler från förut.

Knappt ens idé att ens bråka om det om du redan var stämplad. Jag var dock inte det men det är ju en annan story! Haha, är dock helt sjukt hur vården behandlar f.d. missbrukare eller brukare.
Citera
2021-03-04, 18:55
Medlem
Citat:

Lycka till, du känns ändå som en bra tjej.

Jag har tagit 2-cb en gång i mitt liv. Jag blev ilurad det av en riktigt skum Colombiansk taxichaffis i Medellin i tron att det var ladd.

Vi åkte upp i favelan och köpte 5 gubbar riktigt koks medan det började kicka in. Han langade fram en stor fet kniv ur luckan vid passagerarsätetluckan och en enorm påse med rosa pulver i. Jag frågade varför det var rosa och fick endast svar "rooooosaaado" av chaffisen med uppspärrade ögon.

Samtidigt var det demonstrationer i Medellin och de flesta gator var avstängda. Så åkte helt tvärväck på 2-cb och ladd genom köer där jag såg brinnande papperskorgar och upplopp på gatorna i en skum taxi medan han pratar med sina taxivänner på komradion om "el gringo"....

Var nog värsta taxiresan i mitt liv, när jag kommer fram till hostellet är det ett riktigt pisshostel där de spelade musik högt till tre på natten och jag låg och hade AT i dubbelsängen som gnisslade värre än en rostig ford escargot.....

Juste, jag fick pröjsa dubbla priset än vad vi hade kommit överens om men jag orkade inte jiddra.
Citera
2021-03-04, 19:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Lycka till, du känns ändå som en bra tjej.

Jag har tagit 2-cb en gång i mitt liv. Jag blev ilurad det av en riktigt skum Colombiansk taxichaffis i Medellin i tron att det var ladd.

Vi åkte upp i favelan och köpte 5 gubbar riktigt koks medan det började kicka in. Han langade fram en stor fet kniv ur luckan vid passagerarsätetluckan och en enorm påse med rosa pulver i. Jag frågade varför det var rosa och fick endast svar "rooooosaaado" av chaffisen med uppspärrade ögon.

Samtidigt var det demonstrationer i Medellin och de flesta gator var avstängda. Så åkte helt tvärväck på 2-cb och ladd genom köer där jag såg brinnande papperskorgar och upplopp på gatorna i en skum taxi medan han pratar med sina taxivänner på komradion om "el gringo"....

Var nog värsta taxiresan i mitt liv, när jag kommer fram till hostellet är det ett riktigt pisshostel där de spelade musik högt till tre på natten och jag låg och hade AT i dubbelsängen som gnisslade värre än en rostig ford escargot.....

Juste, jag fick pröjsa dubbla priset än vad vi hade kommit överens om men jag orkade inte jiddra.

Låter som en riktig long shot att anta att det var 2-cb. Rosa pulver är antigen riktigt bra tjack eller mdma men knappast att en taxichaffis i Sydamerika skulle langa upp pulverisad mdma till förfogan. Vad får dig att tro att det var 2-cb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in