• 2
  • 3
2021-03-02, 20:09
Medlem
Hur många varv de är på gängorna på glödlampan brukar jag jag räkna på.

79kr är väldigt billigt
2021-03-02, 20:17
Moderator
Trixtons avatar
Vem använder glödlampor år 2021? Det går väl knappt ens att köpa längre.

Men oavsett det så låter det ganska märkligt att någon tar betalt för att hjälpa en granne att skruva i en lampa.
2021-03-02, 20:20
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Frågan är kanske snarare om grannen kände att han betalade nog. Tänk att få runt i mörkret i badrummet utan att kunna åtgärda det och så ställer TS upp. Låter dessutom lite proffsig som drar till med 79 kr istället för en hundring. Måste ju helt klart varit värt det för grannen i minskad stress och ångest. Grannen hade säkert betalat bra mycket mer.
2021-03-02, 20:22
Medlem
Under all kritik att ta betalt enligt mig.
2021-03-02, 20:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Grannen är efter en stroke för några år sedan rullstolsburen. Häromdagen bad han om hjälp att byta en glödlampa på badrummet och en i sovrummet. Hans fru vågade sig inte heller upp på en liten stege då hon har balansproblem. Jag hjälpte givetvis till och när jag skulle gå frågade han faktiskt hur mycket jag ville ha för tjänsten. Blev faktiskt glad att han frågade och inte bara förväntade att jag skulle göra tjänsten gratis Jag drog till med 79 kronor för att få det att låta lite professionellt. Han swischade över detta. Någon granne muttrade sedan om att ta betalt osv. Men är det verkligen ett överpris. Vad kostar det att anlita hemhjälp vis företag?

Jag gör sånthär gratis åt granntanterna men 79kr är garanterat inget överpris!

Jag har dock andra inkomster och bjuder damerna på vaktmästartjänsterna, blir väl 10-12 utryckningar om året, lampjobb senast idag faktiskt...
2021-03-02, 20:27
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Vem använder glödlampor år 2021? Det går väl knappt ens att köpa längre.

Men oavsett det så låter det ganska märkligt att någon tar betalt för att hjälpa en granne att skruva i en lampa.

Alla icke-autister använder glödlampor.
2021-03-02, 20:28
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popraven
Det tar väl inte mer än några minuter att byta glödlampa?
Det beror på typ av glödlampa. Sockel, spänning, vikt, kåpans material, höjd öv. mrkn. och så vidare.
2021-03-02, 20:30
Medlem
Zoologens avatar
Ska det vara så svårt att vara litet hygglig och göra något för en annan människa utan ekonomisk vinning? Speciellt som det gäller en granne som är funktionshindrad.
Man kan väl ställa upp. En vacker dag sitter man kanske där själv och behöver hjälp.
2021-03-02, 20:32
Medlem
Varför just summan 79kr?
2021-03-02, 20:33
Medlem
Diablo1118s avatar
Detta är inte en fråga för privatekonomi ut den kanske istället hör hemma i Bostad & Hem och trädgård eller möjligen i Hemelektronik. TS får fråga modsen där om den passar där här låses den!/Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in