Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-02, 19:32
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
79 kronor för en timmes jobb är ett pris dina grannar ska vara nöjda med.

+1 vad får man för sjuttinie spänn i dagens läge liksom.
2021-03-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Grannen är efter en stroke för några år sedan rullstolsburen. Häromdagen bad han om hjälp att byta en glödlampa på badrummet och en i sovrummet. Hans fru vågade sig inte heller upp på en liten stege då hon har balansproblem. Jag hjälpte givetvis till och när jag skulle gå frågade han faktiskt hur mycket jag ville ha för tjänsten. Blev faktiskt glad att han frågade och inte bara förväntade att jag skulle göra tjänsten gratis Jag drog till med 79 kronor för att få det att låta lite professionellt. Han swischade över detta. Någon granne muttrade sedan om att ta betalt osv. Men är det verkligen ett överpris. Vad kostar det att anlita hemhjälp vis företag?

Jonte, Jonte, Jonte...

Du får sluta sälja dig så billigt, hur ska du ha råd att kvala in till kommunens gräddhylla om du säljer dig så här billigt. Btw, var det när du gick runt och frågade efter pant eller bad honom att använda dina stämpelkort som han bad dig om hjälp?
2021-03-02, 19:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
+1 vad får man för sjuttinie spänn i dagens läge liksom.

Med tanke på att jag kostar runt 700 timmen så vette fan.
2021-03-02, 19:42
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Grannen är efter en stroke för några år sedan rullstolsburen. Häromdagen bad han om hjälp att byta en glödlampa på badrummet och en i sovrummet. Hans fru vågade sig inte heller upp på en liten stege då hon har balansproblem. Jag hjälpte givetvis till och när jag skulle gå frågade han faktiskt hur mycket jag ville ha för tjänsten. Blev faktiskt glad att han frågade och inte bara förväntade att jag skulle göra tjänsten gratis Jag drog till med 79 kronor för att få det att låta lite professionellt. Han swischade över detta. Någon granne muttrade sedan om att ta betalt osv. Men är det verkligen ett överpris. Vad kostar det att anlita hemhjälp vis företag?
Ja, klart det är ett överpris. Sina grannar hjälper man såklart gratis.

Men du är ju en känd snåljåp och idiot.
Det var trevligare här när du fortfarande var avstängd, men det kanske inte dröjer så länge tills det händer igen ...
2021-03-02, 19:43
Medlem
Citat:

Fy fan!!! Typiskt svenskt beteende!!! Hur i helvete kan du ta betalt?
Jävla as!!! Hoppas dom 79 kronorna hjälpte din ekonomi.
2021-03-02, 19:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ta betalt av en granne som haft en stroke är riktigt lågt. Även för TS som är
en erkänd idiot som är jättesmart för att han läst tunga böcker enligt utsago.
2021-03-02, 19:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Med tanke på att jag kostar runt 700 timmen så vette fan.
Tar det en timme att byta två glödlampor?
2021-03-02, 19:47
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

För Jonte tar det tid . 5 min på sin höjd med glaskupor och dylikt som skall monteras bort.

Jonte byter glödlampa är en bra titel på en barnbok. Lite som Totteböckerna fast
för sinnesslöa.
2021-03-02, 19:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Man ska oftast inte ta betlt för sådant, såvida det inte är gnällgrannar eller utnyttjande Muhammeds. Men priset var absolut inte det minsta högt.

Hade mina grannar frågat så hade jag gjort det gratis och bett dem om någon liten gentjänst senare.
2021-03-02, 19:59
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
För Jonte tar det tid . 5 min på sin höjd med glaskupor och dylikt som skall monteras bort.

Jonte byter glödlampa är en bra titel på en barnbok. Lite som Totteböckerna fast
för sinnesslöa.

Fast först måste Jonte läsa "Jonte byter glödlampa" och eftersom den boken inte finns är Jonte tvungen att söka på det dära "nätet". Efter att Jonte läst måste han öva lite hemma innan han utför jobbet i skarp läge.

Det som verkar ta 5minuter kan det mycket väl ligga timmar av träning bakom. Tycker dock att det ändå var snålt av Jonte. Han borde vara glad över chansen att ha fått lära sig något nytt.
2021-03-02, 20:00
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Plus moms?
2021-03-02, 20:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Jag tar betalt för varje påbörjad arbetstimme. Räknar på TS pris utifrån det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in