2022-03-09, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Kanske kommer som en chock för dig men…Alla som är medlem på Flashback skriver sitt första inlägg i någon tråd…
Så är det, givetvis.
Citera
2022-03-09, 22:16
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det mest intressanta är dock att när jag ställde frågan till LillBurtan, så visste jag redan i förväg att just du skulle vara den som svarade på det först av alla.

Ja, jag tycker det är lite roligt att du inte svarar på en väldigt enkel fråga.

Så vi försöker nu för typ 5:e gången;

Vad är det som tyder på att Deniz Arda gått bort i en olycka?
Citera
2022-03-10, 03:19
Medlem
Citat:
Du VET INTE vad polisen har sagt till anhöriga så lägg bara ner!!!

Ring polisen själv och fråga om DA är ett avslutat fall eller inte!!

DA var mycket omtyckt och med tanke på all uppståndelse när han försvann… du tror inte att alla hans vänner skulle fortsätta gräva i det och försöka få fast den skyldige? Hans vänner har accepterat och tagit farväl!! Det är bara hans föräldrar som har svårt med sanningen!!

Jag läser fortfarande på sidan för att jag tycker det är jävligt pissigt av dig att inte låta han få vila ifred!!
Känner du DA vänner och anhöriga och fått din info av dem eller är det bara din egna teori som du vill lågga fram som fakta/sanning?
Citera
2022-03-10, 03:31
Medlem
Citat:
Det har inte kommit fram att Deniz hade något otalt med någon.. dock har det framkommit att han inte gillade konflikter.. Deniz var en lugn kille.. bra betyg i skolan, skötsam, arbetsam, ordningsam… en riktig svärmorsdröm alltså..

Ja precis
Alla i hans omgivning har beskrivit honom så
Och det är ända ner fr hans barndom och hela hans uppväxt med både skolor lärare kompisar arbetsgivare vönner och anhöriga
Så det är inget någon kan misstro
En fin människa
Men för att DA var just sådan så kan han ju ha
Sett något
han visste något
Någon med mer omoralisk bakgrund bett honom om att medverka/ hjälpa till med något brottsligt
som han sa nej till???

Spekulationer av mig men inte helt omöjligt
Citera
2022-03-10, 03:32
Medlem
[quote=Anedin|79445171]Känner du DA vänner och anhöriga och fått din info av dem eller är det bara din egna teori som du vill lågga fram som fakta/sanning? /QUOTE]
Citera
2022-03-10, 11:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis
Alla i hans omgivning har beskrivit honom så
Och det är ända ner fr hans barndom och hela hans uppväxt med både skolor lärare kompisar arbetsgivare vönner och anhöriga
Så det är inget någon kan misstro
En fin människa
Men för att DA var just sådan så kan han ju ha
Sett något
han visste något
Någon med mer omoralisk bakgrund bett honom om att medverka/ hjälpa till med något brottsligt
som han sa nej till???

Det vet vi ingenting om.
Citera
2022-03-10, 14:17
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Helt rätt Anedin! ingenting är omöjligt!

Kanske var det hans bror? Han hittade olagligheter i DA`s lägenhet... I självförsvar råkade han avliva sin käre bror. Dom teorierna är exakt lika sannolika och har exakt samma grund som dina. Men jag antar att du inte accepterar det? Du borde verkligen lämna. Du tillför ju nada.

Problemet med dina godtrogna (Där alltid DA är ett offer och världens bästa/finaste/snällaste osv) teorier är att det är ovanligt att den typen av människor faller offer av kriminella om dom själva inte är inne i den sfären. Det är extremt ovanligt. Det faller på sin egna rimlighet att hans beskrivning ger honom detta öde som du vill påstå. Och ett vanligt random överfall där offret bara var på fel tid/plats funkar ju inte heller eftersom ni har fått för sig att "ingen kan klå DA".

Jag gillar teorier och tycker det är intressant att läsa. Men Du måste lära dig att ha grund i dina påståenden och inte lyfta det av personliga skäl, med en agenda (I detta fall världens bästa som inte skulle ta livet av sig för sin kära mors skull och är typ världens bästa människa) att utmåla den ena som ett offer. Det funkar inte om man vill ha någon form av hållbarhet i sina argument.

Om DA skulle vara mördad, vi leker med tanken... Så tror jag att alla som ser saken nyktert utan att blanda in känslor och som har något intresse av olika typer av mordfall, hyfsat insatta i statistik osv kommer hålla med om att han absolut inte var en duvunge med rent mjöl i påsen. Vuxna karlar som är det, blir i regel inte mördade. Och inte nog med att det i sig är en osannolikhet utan rang. Tillvägagångssättet gör det än mer osannolikt. Ser du inte det alls?
Citera
2022-03-11, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Helt rätt Anedin! ingenting är omöjligt!

Kanske var det hans bror? Han hittade olagligheter i DA`s lägenhet... I självförsvar råkade han avliva sin käre bror. Dom teorierna är exakt lika sannolika och har exakt samma grund som dina. Men jag antar att du inte accepterar det? Du borde verkligen lämna. Du tillför ju nada.

Problemet med dina godtrogna (Där alltid DA är ett offer och världens bästa/finaste/snällaste osv) teorier är att det är ovanligt att den typen av människor faller offer av kriminella om dom själva inte är inne i den sfären. Det är extremt ovanligt. Det faller på sin egna rimlighet att hans beskrivning ger honom detta öde som du vill påstå. Och ett vanligt random överfall där offret bara var på fel tid/plats funkar ju inte heller eftersom ni har fått för sig att "ingen kan klå DA".

Jag gillar teorier och tycker det är intressant att läsa. Men Du måste lära dig att ha grund i dina påståenden och inte lyfta det av personliga skäl, med en agenda (I detta fall världens bästa som inte skulle ta livet av sig för sin kära mors skull och är typ världens bästa människa) att utmåla den ena som ett offer. Det funkar inte om man vill ha någon form av hållbarhet i sina argument.

Om DA skulle vara mördad, vi leker med tanken... Så tror jag att alla som ser saken nyktert utan att blanda in känslor och som har något intresse av olika typer av mordfall, hyfsat insatta i statistik osv kommer hålla med om att han absolut inte var en duvunge med rent mjöl i påsen. Vuxna karlar som är det, blir i regel inte mördade. Och inte nog med att det i sig är en osannolikhet utan rang. Tillvägagångssättet gör det än mer osannolikt. Ser du inte det alls?

Du är enbart dryg och oförkämd
Både mot familjen Arda och till dem som inte håller med dig
Dina långa inlägg med att försöka dumförklara och övertala andra att du minsann har rätt
Du får gärna ha din teori men låt oss som inte har densamma få diskutera utan din inblandning tack
Citera
2022-03-11, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det vet vi ingenting om.

Vad är det du menar som vi inte vet någonting om?
Citera
2022-03-11, 15:30
Medlem
Citat:
Du är enbart dryg och oförkämd
Både mot familjen Arda och till dem som inte håller med dig
Dina långa inlägg med att försöka dumförklara och övertala andra att du minsann har rätt
Du får gärna ha din teori men låt oss som inte har densamma få diskutera utan din inblandning tack
Och som vanligt kan du inte bemöta kritik och svara på frågor. Du tror själv att det gör dig mer trovärdig?

Vad har jag gjort som är oförskämt mot familjen Arda? Att jag är oförskämd mot dig kanske inte är så konstigt eftersom typ majoriteten av användarna tycker att det är något knas med dig?
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2022-03-11 kl. 16:22.
Citera
2022-03-15, 22:30
Medlem
Citat:
Du VET INTE vad polisen har sagt till anhöriga så lägg bara ner!!!

Ring polisen själv och fråga om DA är ett avslutat fall eller inte!!

DA var mycket omtyckt och med tanke på all uppståndelse när han försvann… du tror inte att alla hans vänner skulle fortsätta gräva i det och försöka få fast den skyldige? Hans vänner har accepterat och tagit farväl!! Det är bara hans föräldrar som har svårt med sanningen!!

Jag läser fortfarande på sidan för att jag tycker det är jävligt pissigt av dig att inte låta han få vila ifred!!

Deniz popularitet var klart överdriven. Det blev en masspsykos.
Så klart att han var en normal kille på jobbet. Men inget extra.

Självklart ställer man upp och letar om nåt inträffar.

Efteråt har nog en och anna funderat lite. Mest eftersom han använde stulet gods för att göra jobbet.
Citera
2022-03-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Deniz popularitet var klart överdriven. Det blev en masspsykos.
Så klart att han var en normal kille på jobbet. Men inget extra.

Självklart ställer man upp och letar om nåt inträffar.

Efteråt har nog en och anna funderat lite. Mest eftersom han använde stulet gods för att göra jobbet.
Ja precis, alltså alla som dör eller försvinner på ett tragiskt sätt och inte är något slags avskum blir ju mer eller mindre per automatik samhällets stöttepelare, bästa pappa, jätte engagerade i det ena och det andra. Världens bästa vän, dotter, mamma, Kollega extremt omtyckt i samhället osv osv. Det hör liksom till.. Att han hade något extra jägarmärke fick liksom folk att gå bananas direkt. Det skapades en mytobild av släkt och andra engagerade. Man kan ju ta sig en funderar på varför det bara var släkten och "icke insatta" som saltade hela bilden. Vännerna/kollegorna utmålade inte honom på något bättre sätt än någon annan kollega.

Nu sitter Anedin förstås och skakar av ilska och tycker jag är elak mot stackars mamma/pappa. Men vem som helst kan ju kontrollera alla intervjuer och annat som gjort så ser man. Och såna här saker KAN faktiskt ha en negativ påverkan av söken och annat. Om det hade det i det här fallet vet jag inte. Men det kan lätt bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in