2021-03-01, 22:02
Medlem
Jag har hållit mig borta från GME-skiten och alla SQUEEZES hit och dit, inte brytt mig ett dugg, men idag sprang jag över något intressant.

https://www.reddit.com/r/GME/comment...ions_all_come/

Citat:
Why the hell are investors in Facebook, Coca Cola, Starbucks, and JnJ all hedging against the exact same date? What would JNJ and Starbucks have to do with GameStop?
Market makers are hedging what they own with puts to save the value of their shares they currently own in case the market implodes.
I'm marking my calendar... 3/19/21 is lining up perfectly to be the day the shit truly hits the fan for the market.

Det här diskuteras just nu på flera forum men skulle någon kunna sammanfatta lite mer exakt på begripligt amatörspråk hur mycket substans det finns bakom detta? Verkar det vara något lurt på gång?
Citera
2021-03-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Jag har hållit mig borta från GME-skiten och alla SQUEEZES hit och dit, inte brytt mig ett dugg, men idag sprang jag över något intressant.

Det här diskuteras just nu på flera forum men skulle någon kunna sammanfatta lite mer exakt på begripligt amatörspråk hur mycket substans det finns bakom detta? Verkar det vara något lurt på gång?
Om tillräckligt många tror på det blir det så. Hur många är ni?
Citera
2021-03-01, 22:14
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Det är quadwitch den dagen om jag minns rätt. Alltså massor med optionskontrakt går ut samtidigt. Det kan leda till lite intressant volatilitet.
Citera
2021-03-01, 22:16
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det är quadwitch den dagen om jag minns rätt. Alltså massor med optionskontrakt går ut samtidigt. Det kan leda till lite intressant volatilitet.

Det verkar ju ske fyra gånger per år i så fall? Varför tror folk att det blir börskrasch just den här gången?
Citera
2021-03-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Om tillräckligt många tror på det blir det så. Hur många är ni?

Det är därför jag vill veta om det finns substans bakom det som står.

För om det stämmer, så kommer många tro på det, och då kan det gå illa.
Citera
2021-03-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det verkar ju ske fyra gånger per år i så fall? Varför tror folk att det blir börskrasch just den här gången?

Det är det jag vill att någon förklarar åt mig.

Tråden har 6.4k kommentarer på mindre än två dygn. Den har uppenbarligen rört om i grytan så därför vill jag veta vad alla babblar om och vad tusan det handlar om.
Senast redigerad av 997 2021-03-01 kl. 22:25.
Citera
2021-03-01, 22:22
Medlem
Citat:
Det är därför jag vill veta om det finns substans bakom det som står.

För om det stämmer, så kommer många tro på det, och då kan det gå illa.
Jag har alltid fel om investeringar så mig ska du inte lyssna på. Trodde inte ett dugg på bitcoin för några år sedan. Tror nog nu på en rejäl bearmarket. Kan inte tro att Corona inte skulle påverka marknaden på medellång sikt.
Citera
2021-03-01, 22:29
Medlem
Jag skulle ha i åtanke att intresset för att kolla upp put-optioner har gått i taket på reddit.

Så det kan väl mycket väl vara så att det här inte är nån egentlig ovanlighet, utan bara att det nu är mer ögon än någonsin på put-optioner och varje liten trend man hittar blir då förstås en snackis nu när ett av wallstreetbets favorit-ämnen har blivit att jaga short sellers.
Citera
2021-03-01, 23:30
Medlem
Stenballes avatar
En krasch kan komma när som helst, men att den skulle komma just den dagen är inte så sannolikt.
Däremot är mars känd för att vara en negativ månad.
https://www.avanza.se/placera/redakt...d-i-sikte.html
Citera
2021-03-02, 06:55
Medlem
FladderFarfars avatar
Av alla datum som dommedagsprofeterna kastar ur sig så kommer ju givetvis någon att ha rätt.

Jag tror att det är minst 5-6 år tills nästa gång.
Citera
2021-03-02, 07:59
Medlem
Det enda vi kan vara helt säkra på är att småspararna kommer sitta med svarte Petter i slutet som vanligt. De kommer ha en massa värdelösa Gamestop aktier och en rejäl påse med Bitcoin. 19/3 eller 5/4 eller 18/5 spelar nog mindre roll.
Citera
2021-03-02, 08:41
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:

Rykten om börskrash har alltid florerat och alla är exakta, typ som sektledare som förutser världens undergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in