Why the hell are investors in Facebook, Coca Cola, Starbucks, and JnJ all hedging against the exact same date? What would JNJ and Starbucks have to do with GameStop?
Market makers are hedging what they own with puts to save the value of their shares they currently own in case the market implodes.
I'm marking my calendar... 3/19/21 is lining up perfectly to be the day the shit truly hits the fan for the market.
Det här diskuteras just nu på flera forum men skulle någon kunna sammanfatta lite mer exakt på begripligt amatörspråk hur mycket substans det finns bakom detta? Verkar det vara något lurt på gång?
Det här diskuteras just nu på flera forum men skulle någon kunna sammanfatta lite mer exakt på begripligt amatörspråk hur mycket substans det finns bakom detta? Verkar det vara något lurt på gång?
Om tillräckligt många tror på det blir det så. Hur många är ni?
Det är quadwitch den dagen om jag minns rätt. Alltså massor med optionskontrakt går ut samtidigt. Det kan leda till lite intressant volatilitet.
Det verkar ju ske fyra gånger per år i så fall? Varför tror folk att det blir börskrasch just den här gången?
Det är det jag vill att någon förklarar åt mig.
Tråden har 6.4k kommentarer på mindre än två dygn. Den har uppenbarligen rört om i grytan så därför vill jag veta vad alla babblar om och vad tusan det handlar om.
Senast redigerad av 997 2021-03-01 kl. 22:25.
Det är därför jag vill veta om det finns substans bakom det som står.
För om det stämmer, så kommer många tro på det, och då kan det gå illa.
Jag har alltid fel om investeringar så mig ska du inte lyssna på. Trodde inte ett dugg på bitcoin för några år sedan. Tror nog nu på en rejäl bearmarket. Kan inte tro att Corona inte skulle påverka marknaden på medellång sikt.
Jag skulle ha i åtanke att intresset för att kolla upp put-optioner har gått i taket på reddit.
Så det kan väl mycket väl vara så att det här inte är nån egentlig ovanlighet, utan bara att det nu är mer ögon än någonsin på put-optioner och varje liten trend man hittar blir då förstås en snackis nu när ett av wallstreetbets favorit-ämnen har blivit att jaga short sellers.
Det enda vi kan vara helt säkra på är att småspararna kommer sitta med svarte Petter i slutet som vanligt. De kommer ha en massa värdelösa Gamestop aktier och en rejäl påse med Bitcoin. 19/3 eller 5/4 eller 18/5 spelar nog mindre roll.
Rykten om börskrash har alltid florerat och alla är exakta, typ som sektledare som förutser världens undergång.