• 1
  • 2
2021-02-27, 00:47
Medlem
Hej,
Jag omformulerar mitt förra inlägg då jag känner att jag inte fick med det väsentliga i det hela.

Jag har testat en psykedelisk drog i mitt liv och det är Toppslätsskivling(psilocybin).
När jag trippade såg jag geometriska mönster i oändlighet, svårt att beskriva när jag hade stänga ögon. Det här kan ju omöjligt vara något som vi bara ser för att vi tänker på det på då folk ser ungefär samma geometriska mönster och färger.
Men det mest intressanta med min tripp var att när jag kollade på väggarna såg jag egyptiska målningar som egypterna målade.
Jag har även läst att om man tar högre doser av diverse psykedeliska substanser kan man träffa entiter och gud.

Det måste ju finnas någon mening med det här eftersom de flesta upplever ungefär samma sak.

Nu till min fråga: Avslöjar psykedeliska substanser vårat ursprung och mening till livet?
Citera
2021-02-27, 00:57
Finns risk för det faktiskt. Dom som upplevt psykedeliska droger fullt ut kan aldrig sluta fråga sig vad det var dom såg. Tänk om det var verkligenheten man såg?
Världen behöver inte alls se ut som man ser den i vanliga fall. Kusligt.

Jag befann mig i en oljemålning. Hörde färger och såg ljud. Näsor och öron på folk växte ut och in. Hela staden var miniatyr och jag var en jätte. Sen plötsligt började jag sjunka ner i asfalten och det brann på bussar och gräset kändes elektriskt.

Tänk om det är vårt ursprung... Då är jag fucked up livrädd. Om jag vetat det hade jag skrikit rakt ut och sprungit och sprungit och hoppat framför ett tåg.
Citera
2021-02-27, 01:02
Medlem
Är det hemskt om det vore så?
Citera
2021-02-27, 01:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Om psykedeliska droger används på rätt sätt bygger de en bro mellan olika dimensioner. Andevärlden blir då för dig en del av den fysiska världen.

Om de används på fel sätt kommer de täcka över din andliga förmåga med massa nonsens. Meditation är isåfall ett fördelaktigt alternativ.
Citera
2021-02-27, 01:14
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Är det hemskt om det vore så?
Jag har inte provat svamp men jag vet att LSD gav mig en känsla av att sitta fastlimmad i tiden. Tiden stod still. Helt still. Nuet flöt utanpå rumtiden. Jag var nuet. Äckligt. Jag kom inte därifrån.
Citera
2021-02-27, 01:16
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Om psykedeliska droger används på rätt sätt bygger de en bro mellan olika dimensioner. Andevärlden blir då för dig en del av den fysiska världen.

Om de används på fel sätt kommer de täcka över din andliga förmåga med massa nonsens. Meditation är isåfall ett fördelaktigt alternativ.
Med friskrivningen på rätt sätt. Alla som knarkar men inte upplevt egodöd, level fem, reiku, healing, sett chi, läst tankar, sett äkta auror, kommunicerat i andevärlden osv. har bara knarkat fel för knark är ju bra, om man gör som dig?
Visat har jag upplevt mycket i mina resor, men djupaste insikter har jag nått i tillstånd icje inducerat av narkotika.

OnT: absolut, jag tror att psykedelika är en genväg till sinnestillstånd som kan ge oss ytterligare själsliga insikter. Men samtidigt tror jag inte att dessa underliggande sanningar för något heligt med sig i betoningen som TS vill framlysa.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-27 kl. 01:20.
Citera
2021-02-27, 01:36
Bannlyst
att frambringa små psykoser med kemikalier bygger ingen insikt i vårat ursprung i mer än att du är en knarkare .

vad vore dårhusen utan dårarna liksom , ser du inte ditt ursprung med klar hjärna , så lär du inte se den i drog rus heller .

Citera
2021-02-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iq144
att frambringa små psykoser med kemikalier bygger ingen insikt i vårat ursprung i mer än att du är en knarkare .

vad vore dårhusen utan dårarna liksom , ser du inte ditt ursprung med klar hjärna , så lär du inte se den i drog rus heller .

Vad snackar du om? Svampar är oftast inget man tar för att må bra utan för att få djupare insikter.
Citera
2021-02-27, 01:49
Medlem
Ursprung vet jag inte, men i min mening så fungerar psykadeliska som en sorts enzym som katalyserar consciousness expansion. Jag tror psykaliska mer handlar om framtiden, högre instanser av medvetande, cross dimensional epiphany's, etc.

Om psykadeliska kan avslöja meningen till livet? Väldigt skev fråga, låter lite som "Malou efter tio" snack.

Men jag tror definitvt att de människor som gått i den Newtoniska skolan (Alfred camus, Freud, rationalism, scientism, osv) definitivt får en chock när de tar dessa substanser och inser hur små de är och hur lite de vet. Helt plötsligt inser man att inte endast Big Bang var ett mirakel, hela detta jävla universum från varje atom i en del av spektrat till det andra är helt makalöst.

Många blir religösa efter dessa upplevelser; vilket gör mig något kluven. Men jag själv har gått från Atheist, till Agnostiker, till att jag VET att någon sorts gud finns.

Jag har iallfall funnit min mening.
Senast redigerad av MmGox 2021-02-27 kl. 02:00.
Citera
2021-02-27, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Vad snackar du om? Svampar är oftast inget man tar för att må bra utan för att få djupare insikter.

jo det vet jag , men fundera lite varför din hjärna inte beter sej lika i nyktert tillstånd som under påverkan

för att du grillar den till att den ska framkalla fantasier

och bara för att du upplever fantasier , så betyder det inte att det är sanningen

eller tror du att vanliga drömmar på natten också är sanna

glöm aldrig att ta dina mediciner , snälla !
Citera
2021-02-27, 02:44
Jag har funderat hur det ens är möjligt, oavsett vilken drog man tar eller hur man tänder på.

Hur kan man vara utanför sig själv och se sig själv gå? Det går ju inte men ändå var det vad jag upplevde. Hur kunde mitt medvetande vara ungefär en meter snett framför mig själv när jag gick.
Jag har aldrig fattat det.
Det kan jag tycka måste tyda på att det är något skumt som pågår bakom våra sinnen trots allt.
Medvetandet bokstavligen satt på vänster axel.
Citera
2021-02-27, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Med friskrivningen på rätt sätt. Alla som knarkar men inte upplevt egodöd, level fem, reiku, healing, sett chi, läst tankar, sett äkta auror, kommunicerat i andevärlden osv. har bara knarkat fel för knark är ju bra, om man gör som dig?
Visat har jag upplevt mycket i mina resor, men djupaste insikter har jag nått i tillstånd icje inducerat av narkotika.

OnT: absolut, jag tror att psykedelika är en genväg till sinnestillstånd som kan ge oss ytterligare själsliga insikter. Men samtidigt tror jag inte att dessa underliggande sanningar för något heligt med sig i betoningen som TS vill framlysa.

Har du kommunicerat med andevärlden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in