• 1
  • 2
2021-02-27, 11:15
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iq144
jo det vet jag , men fundera lite varför din hjärna inte beter sej lika i nyktert tillstånd som under påverkan

för att du grillar den till att den ska framkalla fantasier

och bara för att du upplever fantasier , så betyder det inte att det är sanningen

eller tror du att vanliga drömmar på natten också är sanna

glöm aldrig att ta dina mediciner , snälla !

Du låter ju någorlunda efterbliven. "Grillar" hjärnan för att framställa fantasier? För det första så forskas det mycket om psilocybin numera. Och de kan se en rad positiva effekter, såsom ökad neuroplasticitet. Vilket troligen är orsaken studiernas mycket positiva resultat av psilocybin. Och vad vet du om vad som är verkligt eller inte? Hjärnan är förbaskad komplicerad och ingen vet egentligen hur allting uppstod, varför vi uppstod, och vem / vad som designat oss. Bara löjligt du sitter där och pratar ned på folk
Citera
2021-02-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Ursprung vet jag inte, men i min mening så fungerar psykadeliska som en sorts enzym som katalyserar consciousness expansion. Jag tror psykaliska mer handlar om framtiden, högre instanser av medvetande, cross dimensional epiphany's, etc.

Om psykadeliska kan avslöja meningen till livet? Väldigt skev fråga, låter lite som "Malou efter tio" snack.

Men jag tror definitvt att de människor som gått i den Newtoniska skolan (Alfred camus, Freud, rationalism, scientism, osv) definitivt får en chock när de tar dessa substanser och inser hur små de är och hur lite de vet. Helt plötsligt inser man att inte endast Big Bang var ett mirakel, hela detta jävla universum från varje atom i en del av spektrat till det andra är helt makalöst.

Många blir religösa efter dessa upplevelser; vilket gör mig något kluven. Men jag själv har gått från Atheist, till Agnostiker, till att jag VET att någon sorts gud finns.

Jag har iallfall funnit min mening.

Det är intressant läsa - detta har jag också kommit fram till - dock utan droger.
Citera
2021-03-02, 02:38
Medlem
Det finns tydligen en den som tyder på de

Den här podden beskriver ämnet intressant

The Psychedelic Origins Of Western Civilisation - Brian Muraresku | Modern Wisdom Podcast

https://www.youtube.com/watch?v=JQ13jVtaSX4
Citera
2021-03-02, 02:40
Medlem
Citat:
jo det vet jag , men fundera lite varför din hjärna inte beter sej lika i nyktert tillstånd som under påverkan

och bara för att du upplever fantasier , så betyder det inte att det är sanningen

Du har 0% koll på vad du snackar om mannen

pajas, läs en bok
Citera
2021-03-02, 07:41
Medlem
Citat:

Du framstår som oerhört ointelligent.

Citat:
Ursprungligen postat av Betakarloten
Jag har funderat hur det ens är möjligt, oavsett vilken drog man tar eller hur man tänder på.

Hur kan man vara utanför sig själv och se sig själv gå? Det går ju inte men ändå var det vad jag upplevde. Hur kunde mitt medvetande vara ungefär en meter snett framför mig själv när jag gick.
Jag har aldrig fattat det.
Det kan jag tycka måste tyda på att det är något skumt som pågår bakom våra sinnen trots allt.
Medvetandet bokstavligen satt på vänster axel.

Livet är ett mysterium. Jag har lämnat min kropp många gånger, utan droger.
Senast redigerad av CB1 2021-03-02 kl. 07:51.
Citera
2021-03-03, 07:49
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:

1. Hur vet du att det inte är en fantasi du upplever just nu, i nyktert tillstånd?
2. Hur vet man att man drömmer utan att komma till insikt om att det man trodde var verkligheten endast var en illusion?
3. Hur ser du på open mindedness/kreativitet? Psykedeliska droger har använts av konstnärer, musiker, författare, vetenskapsmän med mera för att ge förståelse och insikt som varit viktig i den kreativa processen. Hur kan detta vara resultatet av meningslösa fantasier? Vad är fantasier och varför är de meningslösa och har inget med verkligheten att göra?

I mina ögon ser det ut som att du övervärderar det medvetna och rationella och bortkastar det undermedvetna och mystiska bara för att det är svårt att förankra i det medvetna och rationella. Men även en bisarr dröm kan framstå som logiskt sammanhängande tills man vaknar upp...
Senast redigerad av SlapBass 2021-03-03 kl. 07:52.
Citera
2021-03-03, 10:35
Medlem
Nochillss avatar
Ja, i synnerhet fattar man bättre sitt Ursprung efter att ha brutit igenom på DMT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in