• 1
  • 2
2021-02-26, 23:33
Medlem
Letsgethuges avatar
Efter många om och men har jag äntligen bestämt mig att skriva min kurrapport här och ta vara en del av historien, det vore kul liksom att blicka tillbaka en vacker dag när man väl stått på olympia scenen och läsa hur ens första kur såg ut. Så utan att dröja vidare vill jag börja med mina stats nedan:

Ålder: 25.5

Vikt:90

Längd:182

Uppskattad BF%:16

Medicinska problem: Nada

Styrkestats, hantelpress/front squat/Tbar rows: 45kg/105kg/80kg (reps 8-12 på samtliga)

Nuvarande kostupplägg: 270Proten/250kolsar/70fett

Träningserfarenhet: Hårt styrketräning sedan sommaren 2013

[b]Tidigare kurer: Nada

Eget förslag till kur: Test CYP 250 e4d första 3 veckorna och därefter 250e5d resterande 13 veckor ( totalt 16 veckor)

Eget förslag till PCT: Nolva 40/40/20/20 med första intaget 21 dagar efter sista sticket. kommer eventuellt köra HCG efter avslutat kur för att kalla tillbaka bollarna från semester och få de jobba för att behålla så mycket ren massa som möjligt från kuren

Mål med kuren: Öka i styrke samt massa självklart.

Anmärkning: Istället för att fronta de första två sticken med 500 test har jag istället valt att experimentera lite annorlunda. Det som blir annorlunda och kanske unik för denna kurrapport är att man istället valt att köra tätare injektioner de första tre veckorna dvs e4d och sedan därefter köra e5d. Detta för att komma upp i steady state hyfsat fort utan att behöva stressa organerna med att proppa in 500mg test de första två veckorna.

Har en hög förväntan av denna kur och strävar efter att sköta allt prickfritt för att få det bästa möjliga resultatet.

Edit : Träningsupplägget är Legs, Pull, Push Villa, Legs Push Pull

Självklart har jag letro, samt armidix hemma och intas vid behov.

Mvh
Senast redigerad av Letsgethuge 2021-02-26 kl. 23:42.
Citera
2021-02-26, 23:39
Medlem
Letsgethuges avatar
Satte första sticket 250 mg i onsdags och själva stickningen gick hur bra som helst. fortfarande lite öm på högra skinkan och förhoppningsvis går den bort imorgon.

Körde ett Push Pass samma dag och jävlar vilken placebo effekt jag hade!!!

Ett annat beteende som är lite märkligt sedan igår ( dagen efer första sticket) är att jag är hungrig som en varg och vill käka var och annan timme. vet inte om det är placebo det med eller om Testet redan kickat igång? vilket vore otroligt osannolikt.
Citera
2021-02-27, 09:53
Medlem
Mastifmeisters avatar
Blir kul att följa. Första kuren är alltid magisk.

Mycket klok teori, och har alltid gjort samma upplägg själv, att sticka tätare vid start istället för att chocka systemet med höga doser mer sällan som "frontning". (mer stabilt blodserum = mindre bieffekter)

(Själv fasar jag även ut mängden vid kuravslut, dvs tar mindre och mindre tills jag är nere på noll)

Du kommer få PIP efter injekt nu i början också då det är första gången för muskeln att ta emot oljan och substansen (virgin muscle)

Alla svarar olika på Testo så det är mycket väl så att du redan känner av det.

Rock on!
Citera
2021-02-27, 11:26
Medlem
helt ologiskt att inte fronta, läs på så förstår du säkert varför!
Citera
2021-02-27, 13:00
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Blir kul att följa. Första kuren är alltid magisk.

Mycket klok teori, och har alltid gjort samma upplägg själv, att sticka tätare vid start istället för att chocka systemet med höga doser mer sällan som "frontning". (mer stabilt blodserum = mindre bieffekter)

(Själv fasar jag även ut mängden vid kuravslut, dvs tar mindre och mindre tills jag är nere på noll)

Du kommer få PIP efter injekt nu i början också då det är första gången för muskeln att ta emot oljan och substansen (virgin muscle)

Alla svarar olika på Testo så det är mycket väl så att du redan känner av det.

Rock on!

Va kul att höra!
låter ju väldigt klokt med att fasa ut i slutet av uren också. ska kanske gå samma väg.

ja verkligen!!
Citera
2021-02-27, 13:02
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
helt ologiskt att inte fronta, läs på så förstår du säkert varför!

Tro mig jag vet vad jag håller på mig!
Har bestämt lägga upp kuren så som jag gjort efter att ha läst om det i flera månader.

Tack ändå för feedbacken
Citera
2021-02-28, 23:52
Medlem
Letsgethuges avatar
Andra sticket sattes idag och det var alltså dags för vänster gluten. Vet inte om jag träffade en nerv eller inte men efter att ha aspirerat väldigt försiktigt såg jag väldigt lite blod och då drog jag omedelbart ut kanylen för att försöka lite på sidan, efter att ha byt kanyl förstås.

Är högerhänt och hade det väldigt jobbigt att hålla den vinkelrätt mot huden första försöket så det gjorde lite mera ont än första gången då jag sköt å höger glutsen och det ick hur smidigt som helst. Men andra gången höll jag i med både händerna och tryckte in oljan försiktig och det gick bra.

Ben pass står på schemat imorgon och som nämnt tidigare, lite placebo effekt har jag redan märkt.
Citera
2021-03-01, 18:54
Medlem
Blir kul o följa! Är också inne på min första kur, vecka 3 dock
Citera
2021-03-01, 21:44
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boolaa
Blir kul o följa! Är också inne på min första kur, vecka 3 dock

Detsamma höru!

Följer din kur redan, hoppas du får kicken snart!!
Citera
2021-03-12, 22:21
Medlem
Letsgethuges avatar
Stick nr 5 sattes ikväll, på högerskinkan och det har gått knappt 3 veckor sedan jag satte första sticket.

Som jag nämnt tidigare så började jag märka väldigt bra effekter både fysiskt och psykiskt redan första veckan. Vill tillägga dock att jag känner mig inte mig specieltt starkare när när det gäller att lyfta tyngre, men motivationen att vara på gymmet och aldrig vilja gå hem sitter bra. Blir till och med sugen att köra dubbla pass ibland men med tanke på jobb samt skola är detta ej möjligt.

Trodde aldrig att det skulle komma en dag då jag är pigg som fan under dagen trots att jag sover mellan 6-7 timmar om dygnet.

Libidon är fan sån som när man var 13 om inte bättre.

Vågen visade 93 kg imorse vilket är relevant med tanke på den förbättring man ser på spegeln.
Citera
2021-03-16, 10:26
Medlem
Hur går det för dig?
Citera
2021-03-16, 22:23
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boolaa
Hur går det för dig?

Det går jätte bra. Skriver en uppdatering nedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in