2021-02-24, 07:12
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Att jämföra Svensk Vänsterbliven televisions program med tex Greatest story never told, är som att jämför Banan och Äpple. Hade Hitler vunnit kriget så hade Europa, eller Åtminstone Tyskland varit ett drömland ett bra tag framöver

För alla?
Citera
2021-02-24, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det finns verkligen gott om sådana människor här på flashback. I ena tråden så skriver de hur mycket de hatar globalister och kommunister och i nästa så skriver de hur hemska "nazisterna" var.

Varifrån kan de möjligtvis ha fått sin information om "nazister"?

Det är ingen motsättning i att avsky de båda. Jag känner mycket väl till globalisternas propaganda mot nazisterna, men det är inte globalististerna som hittat på att Hitler anföll allt och alla. Lika bra som Hitler var den första halvan av sin regeringstid, lika katastrofal var han i den andra.
Citera
2021-02-24, 07:31
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Jag håller med.
En mycket bra dokumentär.
Berättat ur vanliga människors synvinkel.
Berlin var ju verkligen i ruiner.
Jag kommer speciellt ihåg när kvinnorna i Berlin berättade om ryssarnas systematiska våldtäkter.
Varje natt kom ryska soldater på besök, ett helt laglöst samhälle.
Tufft för tyskarna.
Speciellt med tanke på att tyskarna alltid bemödade sig om att behandla ryssar korrekt i Ryssland, 😀.
Citera
2021-02-24, 07:32
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
SVT har inte producerat.

Den heter "Countdown to surrender: Last 100 days" och har producerats av Spiegel TV GmbH i samarbete med ZDF:
https://zdf-enterprises.de/en/catalogue/international/zdfeunscripted/history-biographies/countdown-to-surrender-the-last-100-days

Den finns att se på många ställen, bla ViaPlay:
https://viaplay.se/serier/nedrakning-till-slutet

Detta tog någon minut att ta reda på, avsevärt mindre tid än många har lagt i denna tråd på att skriva spekulationer...

Det var då ett jävla tjat från alla aspies om vilka som producerat skiten. SVT skulle vilket som aldrig visa något om WWII som inte är kraftigt vinklat till de allierades fördel.
Citera
2021-02-24, 07:34
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Dokumentärer av nazister för nazister räknas inte.

Nej, jag förstår att du föredrar dokumentärer gjorda av judar och kommunister.
Citera
2021-02-24, 07:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vill tipsa alla glada nazist-intresserade här på forumet om den extremt bra dokumentären "Nazisternas sista dagar" som nu finns på SVT Play.

https://www.svtplay.se/nazisternas-sista-dagar

Det är en mycket välproducerad dokumentär i tre delar, 53 minuter per del. De fokuserar på de sista 100 dagarna innan Tyskland kapitulation i maj 1945, och hur kriget gick på båda fronterna, hur livet i Tyskland och Berlin var och man får även en insikt i den innersta tyska regeringskretsen.

Del 1 fokuserar på Röda armén genombrott i öster. Tyskarna har pressats bakåt av de allierade och de sista stora striderna kommer att ske på tysk mark. Nazisternas sista hundra dagar kom att skörda fler tyska soldaters liv än hela kriget fram till dess.

Del 2 fokuserar mer på den västra fronten, och rivaliteten mellan USA och Storbritannien där. Köln blir den första stora tyska staden som erövras av de allierade. Kort därefter lyckas USA ockupera den sista fungerande bron över Rhen.

Del 3 berättar historien om själva undergången och befrielsen. På den västra fronten har de första koncentrationslägren befriats av brittiska och amerikanska trupper. Hundratusentals tyska soldater kapitulerar men kampen om Berlin fortsätter. Churchill vill inte lämna huvudstaden till Stalin medan Eisenhower är orolig att kvarvarande tyska trupper ska samlas i alperna.

Jag måste säga att detta är en av de bästa skildringarna av dessa historiska dagar som jag har sett. Varvar historiska snuttar i svartvitt och färg, och med kända historiker som kommenterar. Man får följa med i krigets fasor. Hur Tyska barn och äldre kämpade heroiskt för ... ja vad. Hur Röda armén upptäckte det fasansfulla i Auschwitz-Birkenau men valde att inte offentliggöra detta direkt, för att lidandet skulle vara förbehållet Sovjet. Hur tyskarna lyckades behålla någon form av kontroll ända in i det sista. Brandbombningarna mot Dresden och tyskarnas terrorattacker mot London.

Kolla gärna på serien, och diskutera sen vad ni tyckte! Vad är bra, och vad var ännu bättre

Nazisternas sista dagar? På 40-talet. Samtidigt som vi har journalister o politiker som hävdar att nazismen är på frammarsch.

Någon har hoppat över faktakoll o sprider fake news....

Något Svt borde ta tag i.
Citera
2021-02-24, 07:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tufft för tyskarna.
Speciellt med tanke på att tyskarna alltid bemödade sig om att behandla ryssar korrekt i Ryssland, 😀.

Vad som enligt Nazityskland var en ”korrekt” behandling av folkslag som slaver, romer o judar, skiljer sig från dagens standard.
Citera
2021-02-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tufft för tyskarna.

Jag tycker det är nästan konstigt att ryssarna inte dödade alla tyskar i sin väg. Efter hur tyskarna hade betett sig i Ryssland.

Här är den bästa youtube-serien om WWII Där går man igenom kriget vecka för vecka. Speciellt bra är serien om "War against humanity". Där diskuteras alla sidors brott.

https://www.youtube.com/channel/UCP1AejCL4DA7jYkZAELRhHQ

PS De har bara kommit 1942.

Jag har bara sett första avsnittet av SVT-serie. Det var helt OK.
Citera
2021-02-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Va, nej så var det väl inte?

Jag har lärt mig att Hitler inte kom in på den judiska konstskolan, och bestämde sig där och då för att döda alla judar i hela världen och hjärntvätta de tyska folket. Sedan invaderade han Polen utan anledning och resten är historia.

Eller menar du att skolan har lärt mig fel?????

Det var en lustig version. Själv så gillar jag den som gör gällande att det Tyska partiet ifråga var kontrollerad opposition. Att Hitler, hand närmsta män och kvinnor var judar. Att dessa sedan togs till Nord- och Sydamerika (generellt indelat vetenskapsmän till nord och de politiska till syd). Att det primära syftet var en stat till judarna och att "förintelsen" är opinionsbildning med syftet att få omvärlden att erkänna denna. En enkel tumregel är att ju oftare ett narrativ upprepas desto säkrare kan du vara på att det är hittepå.

Min far som är en riktig WW2- och militärnörd håller dock inte med. Hans digra kollektion av böcker och tidskrifter råkar nämligen av en händelse samtliga vara publicerade av judiska företag. Också lustigt.
Citera
2021-02-24, 08:36
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
För alla?

Nej inte för alla. De legitima.Just därför jag skrev att Tyskland skulle ha varit ett drömsamhälle
Citera
2021-02-24, 08:49
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Precis. När Tyskland föll så dog väst. Finns inget positivt med det överhuvudtaget. Den onda sidan vann kriget, följderna till det lider vi under idag.

TS är för övrigt erkänd jude, ja.
Vi lider?
Vad då av?
Citera
2021-02-24, 09:20
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Det var en lustig version. Själv så gillar jag den som gör gällande att det Tyska partiet ifråga var kontrollerad opposition. Att Hitler, hand närmsta män och kvinnor var judar. Att dessa sedan togs till Nord- och Sydamerika (generellt indelat vetenskapsmän till nord och de politiska till syd). Att det primära syftet var en stat till judarna och att "förintelsen" är opinionsbildning med syftet att få omvärlden att erkänna denna. En enkel tumregel är att ju oftare ett narrativ upprepas desto säkrare kan du vara på att det är hittepå.

Min far som är en riktig WW2- och militärnörd håller dock inte med. Hans digra kollektion av böcker och tidskrifter råkar nämligen av en händelse samtliga vara publicerade av judiska företag. Också lustigt.

Glöm heller inte att det är olagligt att ifrågasätta judarnas fabler:https://www.svt.se/kultur/irving-fornekar-forintelsen-fran-fangelsecellen
Vilken sanning behöver egentligen lagstöd?

Hade tyskland vunnit kriget hade historieböckerna set helt annorlunda ut. Som ett exempel hade nog USA:s atombombning av Japan fördömts istället för att som idag betecknas som ett hjältedåd "som sparade miljoner liv" om man ska lyssna på propagandakanalerna. Hade det med handen på hjärtat låtit likadant om Tyskland hunnit först och droppat ett par atombomber över låt säga England?

WW 1 och 2 var fullt av avskyvärda handlingar, (det var ett krig och där händer fasansfulla saker) , men att utmåla de som segrade som nån slags befriare samtidigt som ni idag kan se hur resultatet blev i Europa... Jag är inte benägen att hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in