Citat:
Det hade blivit värre om det skett 1945. Nu fick väst trots allt några gyllene decennier under efterkrigstiden. Särskilt Sverige var idylliskt på många sätt under 50/60-talet. Sen kom det andra viktiga årtalet, nämligen 1968 som innebar ett paradigmskifte i väst.
Östblocket förändrades på sitt sätt under åren efter 1945 där judarna med tiden fick mindre makt, men mer makt i väst. Man pratar om detta i denna gamla flashback-tråd.
Judarna finansierade ryska revolutionen, varför
Citat:
Postat av Varnagel: Det som hände var att ryssarna till stor del lyckades återta kontrollen över Sovjet efter att det varit ett till stor del judiskt och judegynnande projekt under de första decennierna. Det var efter att Sovjet och kommunismen inte längre gynnade judarna lika mycket som judar i och utanför Sovjet blev "dissidenter" och började kritisera Sovjet. Efter att Israel hade bildats förändrades också situationen på många sätt. 68-rörelsen och den allmänna vänsterrörelsen i USA och delar av Europa, som i det judetäta Frankrike, hade en stark judisk inblandning och att 68-rörelsen som du säger var anti-Sovjet stämmer alltså helt överens med dåtidens judiska strömningar. Det fanns även mycket judisk sponsring av hippievänstern och medborgarrättsrörelsen i USA. Det var i mycket stor utsträckning judar som skapade, finansierade och ledde de svartas medborgarrättsrörelse och nästan allt annat som kom på 1960-talet som "fri kärlek", knark, porr, allmänt flummeri, destruktiv "ungdomskultur", gayrörelsen, feminismen, den politiska korrektheten och en hel del annat. Alltihop är saker med ett starkt och inte sällan totalt judiskt ursprung. Den svenskjudiske och inte helt okände adovkaten Leif Silbersky bedrev t.ex. på 1960-talet en kampanj för att det skulle bli mycket mer porr i samhället.
Det stämmer också att Sovjet och Östblocket vid denna tiden sedan länge hade blivit både nationalistiskt och ganska konservativt i allmänhet. Droger, bögeri och diverse "progressiva" samhällsfenomen bekämpades ofta med hårda nypor i dessa länder medan det i Väst uppmuntrades av den judiskt dominerade median och delar av den judiskt influerade akademiska världen. Jag kan dock mycket väl tänka mig att Sovjet finansierade en del av eländet som del av en långsiktig krigföring som bryter ner fiendesidans vilja och förmåga till motstånd och en del har ju hävdat att det fanns en medveten sådan policy.
Det stämmer också att Sovjet och Östblocket vid denna tiden sedan länge hade blivit både nationalistiskt och ganska konservativt i allmänhet. Droger, bögeri och diverse "progressiva" samhällsfenomen bekämpades ofta med hårda nypor i dessa länder medan det i Väst uppmuntrades av den judiskt dominerade median och delar av den judiskt influerade akademiska världen. Jag kan dock mycket väl tänka mig att Sovjet finansierade en del av eländet som del av en långsiktig krigföring som bryter ner fiendesidans vilja och förmåga till motstånd och en del har ju hävdat att det fanns en medveten sådan policy.