• 1
  • 2
2021-02-23, 10:31
Medlem
Tänkte försöka få något utskrivet, är ofta stressad över skolan och får ångest av den. Tips på mediciner?
Citera
2021-02-23, 11:07
Medlem
thebroffessors avatar
Ashwaganda, receptfritt på hälsokost butiker.
Citera
2021-02-23, 11:28
Medlem
Testat cannabis? Fungerar för de flesta mot ångest, stress och depression. Det kan vara en jobbig process att få det utskrivet däremot, tror ingen har fått det mot pngest i Sverige än så länge. Men någon ska väl vara den första?

Annars finns det ju på svarta marknaden såklart men då med risken att polisen beslagtar ditt urin då de verkar gilla den doften eller vad det nu är dom tänder på med det.

Xoxo
Citera
2021-02-23, 11:37
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
Tänkte försöka få något utskrivet, är ofta stressad över skolan och får ångest av den. Tips på mediciner?
Hur gammal är du?
Bäst vore att testa andra alternativ innan du ber om mediciner. Finns det något du kan förändra i ditt liv som skulle hjälpa med stressen?
Träna, meditation?

Först om liknande tips inte fungerar kan det vara värt att försöka få mediciner utskrivna. Att gå på mediciner är inte alltid så kul nämligen.
Citera
2021-02-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Ashwaganda, receptfritt på hälsokost butiker.

Tack! Har en inbyggd skepticism mot naturläkemedel, men ska ge det en chans!

Citat:
Ursprungligen postat av Absm
Testat cannabis? Fungerar för de flesta mot ångest, stress och depression. Det kan vara en jobbig process att få det utskrivet däremot, tror ingen har fått det mot pngest i Sverige än så länge. Men någon ska väl vara den första?

Annars finns det ju på svarta marknaden såklart men då med risken att polisen beslagtar ditt urin då de verkar gilla den doften eller vad det nu är dom tänder på med det.

Xoxo

Ja det har jag testat, funkar bra mot ångest och stress.. tyvärr tar det även bort fokuset ifrån plugget, så i detta fall är det ingen bra medicin
Citera
2021-02-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ja det har jag testat, funkar bra mot ångest och stress.. tyvärr tar det även bort fokuset ifrån plugget, så i detta fall är det ingen bra medicin

Finnsnolika strains, har du tappat fokus så har du förnodligen använt en indicadominant cannabis, sativa höjer ofta kreativiteten och engagemanget hos folk. Men de flesta man köper på gatan är hybrider.

Finns även laglig cannabis med max 0.3% thc och hög cbd-halt, detta verkar fungera för många men kan inte tala av egen erfarenhet.
Citera
2021-02-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quid-est-veritas
Hur gammal är du?
Bäst vore att testa andra alternativ innan du ber om mediciner. Finns det något du kan förändra i ditt liv som skulle hjälpa med stressen?
Träna, meditation?

Först om liknande tips inte fungerar kan det vara värt att försöka få mediciner utskrivna. Att gå på mediciner är inte alltid så kul nämligen.

Jag är 30, försöker träna regelbundet och mediterar. Funkar bra för stunden, men lugnet försvinner direkt när jag sätter igång att studera
Citera
2021-02-23, 11:53
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:
Jag är 30, försöker träna regelbundet och mediterar. Funkar bra för stunden, men lugnet försvinner direkt när jag sätter igång att studera
OK!
Sorry att vara "that guy" some direkt drar in träning i konversationen, trodde först "skolan" innebar typ gymnasiet.

Svårt att säga vad som skulle passa, är det endast i samband med plugget som ångesten smyger sig på?
Citera
2021-02-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quid-est-veritas
OK!
Sorry att vara "that guy" some direkt drar in träning i konversationen, trodde först "skolan" innebar typ gymnasiet.

Svårt att säga vad som skulle passa, är det endast i samband med plugget som ångesten smyger sig på?

Ja jag skulle säga att skolan är det enda.

Har jobbat tidigare och tyckte väl inte riktigt om det livet heller, men då handlade det mer om tristess/meningslöshet, där var meditationen till stor hjälp.. men som det är nu så kan meditationen ge ett tillfälligt lugn, sen tittar jag på tex en föreläsning och inser hur sjukt mycket jag behöver ta in från de olika kurserna jag läser och stressar sönder istället för att bara ta tag i skiten.

Kortfattat kan man väl säga att jag inte fixar när det ställs för stora krav på mig.

Vad jag skulle behöva är något som gör att jag kan få samma känsla i kroppen som jag kan skapa mentat (men som inte slöar ner en, som tex cannabis gör), något i stil med "det är inte hela världen om du kuggar en tenta, det löser sig ändå tillslut", för jag vet ju att det är så... men min kroppen min är fylld med massa dåliga gener som inte följer intellektet
Senast redigerad av muinimula 2021-02-23 kl. 12:11.
Citera
2021-02-23, 12:15
Medlem
Det är inget unikt det du känner. Man måste bryta ner sig själv mentalt för att stå ut med vissa saker. Var glad att du ännu inte har lyckats.
Citera
2021-02-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handgjord
Det är inget unikt det du känner. Man måste bryta ner sig själv mentalt för att stå ut med vissa saker. Var glad att du ännu inte har lyckats.

Jag har brutit ner mig mentalt tidigare, så pass att jag blev inlagd på psyket och sjukskriven (även det relaterat till höga krav).
Citera
2021-02-23, 12:53
Medlem
Thraxxs avatar
Problemet med att få någon form av narkotikaklassade preparat utskrivna idag av vården är extremt svårt, nästan löjligt för man blir alltid stämplad som en missbrukare om man ber om tex stesolid eller Imovane eller vad det du kan vara.

Bättre du köper hem själv ifrån Flugsvamp så får du det du önskar direkt på lådan utan en massa onödiga kostnader för att boka tid med en doktor och väntetider som är på tok för långa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in