• 1
  • 2
2021-02-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
Jag har brutit ner mig mentalt tidigare, så pass att jag blev inlagd på psyket och sjukskriven (även det relaterat till höga krav).
Andra krav. Det där är prestationer. Lite för mycket på en gång bara.
Citera
2021-02-23, 15:03
Medlem
Ta tag i roten till problemet. Medicin är ingen lösning.
Citera
2021-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Problemet med att få någon form av narkotikaklassade preparat utskrivna idag av vården är extremt svårt, nästan löjligt för man blir alltid stämplad som en missbrukare om man ber om tex stesolid eller Imovane eller vad det du kan vara.

Bättre du köper hem själv ifrån Flugsvamp så får du det du önskar direkt på lådan utan en massa onödiga kostnader för att boka tid med en doktor och väntetider som är på tok för långa.

Överväger flugsvamp.. men osäker på vilket preparat som fungerar bäst mot mina problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Handgjord
Andra krav. Det där är prestationer. Lite för mycket på en gång bara.

Förstår inte riktigt vad du menar

Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Ta tag i roten till problemet. Medicin är ingen lösning.

Roten är väl att jag inte borde utsätta mig för allt för mycket krav och stress, läser en hyffsat svår utbildning, vilket kanske inte är lämpligt för en sån som mig.. men känner inte för att ge upp och anser därför att det är värt att testa medicinsk hjälp, för när stressen är hanterbar så flyter allt på.
Citera
2021-02-23, 16:05
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Tänkte försöka få något utskrivet, är ofta stressad över skolan och får ångest av den. Tips på mediciner?

Diezepam eller Lorazepam gör verkligen dunder när man är nervös skakig stressad har ångest/depression och annat. Så något av dom preparaten hade jag stark rekommenderat och är ganska billiga, billigaste är Diezepam.

40st 10mg i blister får du för 400kr
30st 2,5mg Lorazepam får du för 300kr

Direkt hem på lådan sen får du testa dig fram. Har du dock ingen tolerans så räcker det med att du delar en 10mg Diezepam och ser hur du mår på den samma med Lorazepam.
Citera
2021-02-23, 18:04
Medlem
Det finns inga bra harmlösa piller för denna typ av normal stress och ångest som livet medför.
Tror det är bättre om du lär dig tekniker att hantera den istället på. Meditation, rutiner, vara utomhus mycket, styrketräning.
Att skaffa pluggkompisar kan minska stressen. Hade hellre tagit till cannabis, alkohol och kanske lite Ritalin från svarta marknaden istället. Sistnämnda är givetvis för fokus för studier och kan öka på ångest om man har otur.

För mycket lindrig oro och sömnproblem kan man prova Atarax emellanåt. Även tillskott som L-teanin, kamomill, magnesium och glycin kan vara lugnande.
Citera
2021-02-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Diezepam eller Lorazepam gör verkligen dunder när man är nervös skakig stressad har ångest/depression och annat. Så något av dom preparaten hade jag stark rekommenderat och är ganska billiga, billigaste är Diezepam.

40st 10mg i blister får du för 400kr
30st 2,5mg Lorazepam får du för 300kr

Direkt hem på lådan sen får du testa dig fram. Har du dock ingen tolerans så räcker det med att du delar en 10mg Diezepam och ser hur du mår på den samma med Lorazepam.

Behåller man fokus ändå med dessa ? Funkar de att plugga på ?
Ska först och främst testa det där naturläkemedlet som tipsades om i början av tråden, vill helst inte gå på benso p.g.a att jag garanterat kommer bli beroende, men om inget annat funkar så är det en smäll jag är beredd att ta.

Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det finns inga bra harmlösa piller för denna typ av normal stress och ångest som livet medför.
Tror det är bättre om du lär dig tekniker att hantera den istället på. Meditation, rutiner, vara utomhus mycket, styrketräning.
Att skaffa pluggkompisar kan minska stressen. Hade hellre tagit till cannabis, alkohol och kanske lite Ritalin från svarta marknaden istället. Sistnämnda är givetvis för fokus för studier och kan öka på ångest om man har otur.

För mycket lindrig oro och sömnproblem kan man prova Atarax emellanåt. Även tillskott som L-teanin, kamomill, magnesium och glycin kan vara lugnande.

Har varit inne på Ritalin , tänker att om jag lyckas få till lite fokus och plugga på så man ligger väl i fas så borde stressen lindras.. vilka doser är att rekomendera ?
Citera
2021-02-23, 19:00
Medlem
Citat:
Behåller man fokus ändå med dessa ? Funkar de att plugga på ?
Ska först och främst testa det där naturläkemedlet som tipsades om i början av tråden, vill helst inte gå på benso p.g.a att jag garanterat kommer bli beroende, men om inget annat funkar så är det en smäll jag är beredd att ta.

Har varit inne på Ritalin , tänker att om jag lyckas få till lite fokus och plugga på så man ligger väl i fas så borde stressen lindras.. vilka doser är att rekomendera ?

Börja med 10-20 mg och känn efter. Finns både som direktverkande och depot. Gå inte över 50mg i början.
Eftersom var och varannan människa har adhd i dagens samhälle kanske du känner någon som har Ritalin, Concerta eller elvanse över.
Citera
2021-02-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Börja med 10-20 mg och känn efter. Finns både som direktverkande och depot. Gå inte över 50mg i början.
Eftersom var och varannan människa har adhd i dagens samhälle kanske du känner någon som har Ritalin, Concerta eller elvanse över.

Tack! Ska börja med Ashwaganda som jag blev tipsad om i början, funkar inte det tänkte jag testa Ritalin (satan va dyra dom var!), kvarstår problemet får det bli något tyngre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in