Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-23, 01:18
  #1
Avstängd
https://www.youtube.com/watch?v=sEzLFD0ZjRI

https://www.eviemagazine.com/post/33...for-free-food/

Videon handlar alltså om artikeln.

Började skratta när jag såg detta. Det är så patetiskt.

Varför gör kvinnor detta? En normalt avlönad människa har ju råd att gå ut och äta idag.

Därtill undrar jag hur man orkar sitta igenom en middag med en människa man egentligen inte vill umgå med. En pizza ensam i soffan är ju bättre än en trerätters med dåligt sällskap.

Hur hanterar man skammen efter? Hade nog skämts om jag lurade till mig gratis middagar.

Kanske några kvinnor på flashback som kan ge lite insikt i detta fenomen?
__________________
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2021-02-23 kl. 01:23.
Citera
2021-02-23, 01:25
  #2
Medlem
Lurking182s avatar
För att kvinnor, särskilt i västvärlden i nutid är de mest narcissistiska och själviska personer man kan tänka sig. De blir mer eller mindre dyrkade av stor del av befolkningen även om de har samma form som Mamma Mu. Det är likt barn som blivit bortskämda hela livet, de känner sig berättigade till andras saker.
Citera
2021-02-23, 01:26
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lurking182
För att kvinnor, särskilt i västvärlden i nutid är de mest narcissistiska och själviska personer man kan tänka sig. De blir mer eller mindre dyrkade av stor del av befolkningen även om de har samma form som Mamma Mu. Det är likt barn som blivit bortskämda hela livet, de känner sig berättigade till andras saker.

Så det handlar mer om entitlement än snålhet?
Citera
2021-02-23, 01:28
  #4
Medlem
Retcon26s avatar
Tvivlar starkt på att 1 av 3 kvinnor har gjort detta. 33% av kvinnorna på tinder möjligtvis isåfall.
Citera
2021-02-23, 01:30
  #5
Medlem
Lurking182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Så det handlar mer om entitlement än snålhet?

Det ena utesluter inte det andra, så skulle nog säga att det är båda delar, men främst det förra. De kan i varje fall vara ganska generösa med andras pengar.
Citera
2021-02-23, 01:30
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Tvivlar starkt på att 1 av 3 kvinnor har gjort detta. 33% av kvinnorna på tinder möjligtvis isåfall.

Eftersom det tycks finnas ett helt namn för fenomenet (foodie call) antar jag att det är utbrett.
Citera
2021-02-23, 01:33
  #7
Medlem
Lurking182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Eftersom det tycks finnas ett helt namn för fenomenet (foodie call) antar jag att det är utbrett.

Jag har nog inte stött på en kvinna som inte alltid utger sig för att vara ett undantag oavsett vad det handlar om, även om det är motsägelsefullt. Hjärngymnastik är ett av kvinnors största talanger.
Citera
2021-02-23, 01:36
  #8
Medlem
Ska detta vara något nytt? Många tjejer går på dejt enbart för att få uppmärksamhet också.
Citera
2021-02-23, 01:38
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lurking182
Det ena utesluter inte det andra, så skulle nog säga att det är båda delar, men främst det förra. De kan i varje fall vara ganska generösa med andras pengar.



Vilken låg nivå att scamma på, en middag för ett par hundra kronor

En avegare joe på ett callcenter i New Dehli operar fan på en högre nivå än detta.


Ju mer jag lär mig om kvinnor, ju mer glädjer det mig att vara singel.
Citera
2021-02-23, 01:38
  #10
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Eftersom det tycks finnas ett helt namn för fenomenet (foodie call) antar jag att det är utbrett.

Vet inte hur det skulle bevisa att fenomenet är utbrett? Kan ju vara ett fenomen även om det är begränsat till dating appar, vilket det definitivt är av två självklara orsaker:

1. Hon kan kontinuerligt och snabbt hitta nya offer
2. Hon kan hitta män som inte är kopplade till hennes sociala krets och därmed behålla sitt rykte
Citera
2021-02-23, 01:39
  #11
Medlem
Betakarlotens avatar
Motsvarande fenomen gäller när mannen har överskott på luft och kvinnor. Det vet nog de flesta som varit på ställen. Finns det många tjejer så vill man ha alla.

Haha ---> https://images.ctfassets.net/ydv6sq0...=webp&fit=fill

Så förnedrande. Glöm det! Skulle aldrig sitta på annat ställe än bordell. Sicken vattenkammad fjant där sitter.
__________________
Senast redigerad av Betakarloten 2021-02-23 kl. 01:45.
Citera
2021-02-23, 01:40
  #12
Avstängd
F.Hansens avatar
Eh, om de går på en middag med en känd sopa kommer de ha skvallermaterial i guldklass hos sina påsk kärrings vänner.

Så en gratis måltid med en massa snaskigt inside info om vad snubben gjorde/gjorde bort sig. Värt att sänka en bib till med resten av blåkulla.

Klart att brudar tar dessa chanser så att de kan nobba snubbar och berätta för sina vänner hur attraktiv de är.

En gratis 3 rätters på köpet, nice tänker de. Tills de träffat en psykopatstalker, hehe.

Inte jag naturligtvis eftersom jag har mitt på det torra, lätt.

Men ni fattar att det finns en baksida för dessa golddiggers...
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2021-02-23 kl. 01:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback