Citat:
Ursprungligen postat av
trillian
Tack för alla svar. Ni är fina. Fan vad skör man blir av att inte få sova ändå, det är sjukt. Vaknade nu och hon är igång igen.
Jag funderar på att göra en hybrid: hyra ut lägenheten på Blocket och föredra döv gäst. Den ligger centralt i Sthlm så inga problem att hitta hyresgäst.
Visst känns det som en rätt bra lösning?
Jag orkat inte prata mer med de där nere. De har ju uppenbarligen inte lyssnat på mig hittills.
Jag försökte prata med tre andra grannar: den tvärs över dom, en snett ovanför mig och en till men ingen hörde något. Värre var var att de kändes lojala mot hundfamiljen. Jag märkte det ganska fort eftersom, i synnerhet en av dem, omedelbart tog derad parti och sa ”hon skäller aldrig”. Så att aktivera andra grannar blir nog också svårt.
Jag brukar tänka typ ”jag ska inte gnälla, det hade kunnat vara krigets Syrien”. Det funkar faktiskt ganska bra.
Det finns flera problem:
Hundarna stör, det får de inte. Ägaransvar.
Hundarna får inte rätt omsorg, tillsyn, motion, stimulans etc. Också fel. Ägaransvar.
Du måste eskalera detta till styrelsen. Det finns regler om att man inte får störa andra medlemmar.
Du har också fått tips om myndigheter: Polisen och Länsstyrelsen.
En lite långtgående lösning är faktiskt att du slutar jobba natt. Vet inte om du jobbar natt/olika skift för att du måste eller för att du vill. Men en möjlig väg framåt är att du diskuterar med chefen att du inte kan sova dagtid.