2021-02-23, 01:25
Medlem
Hundar och hundägare är drägg. Försök inte prata med dom, bara slöseri med tid.

Boka tid hos en advokat och bestäm hur ni ska göra. Det bästa är natuligtvis att förgifta fanskapet med glykol, men det blir svårt att hävda oskuld om de fattar misstanke.

Tyvärr är det så mycket WT som ska ha hund idag och eftersom staten inte får ändan ur och förbjuder fanskapena så blir det så här.

Har själv haft problem med en skällande hund men det löste jag genom att prata med hyresvärden. Ett antal brev senare flyttade dom.
Citera
2021-02-23, 06:22
Medlem
trillians avatar
Tack för alla svar. Ni är fina. Fan vad skör man blir av att inte få sova ändå, det är sjukt. Vaknade nu och hon är igång igen.

Jag funderar på att göra en hybrid: hyra ut lägenheten på Blocket och föredra döv gäst. Den ligger centralt i Sthlm så inga problem att hitta hyresgäst.

Visst känns det som en rätt bra lösning?

Jag orkat inte prata mer med de där nere. De har ju uppenbarligen inte lyssnat på mig hittills.

Jag försökte prata med tre andra grannar: den tvärs över dom, en snett ovanför mig och en till men ingen hörde något. Värre var var att de kändes lojala mot hundfamiljen. Jag märkte det ganska fort eftersom, i synnerhet en av dem, omedelbart tog derad parti och sa ”hon skäller aldrig”. Så att aktivera andra grannar blir nog också svårt.

Jag brukar tänka typ ”jag ska inte gnälla, det hade kunnat vara krigets Syrien”. Det funkar faktiskt ganska bra.
Citera
2021-02-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Tack för alla svar. Ni är fina. Fan vad skör man blir av att inte få sova ändå, det är sjukt. Vaknade nu och hon är igång igen.

Jag funderar på att göra en hybrid: hyra ut lägenheten på Blocket och föredra döv gäst. Den ligger centralt i Sthlm så inga problem att hitta hyresgäst.

Jag orkat inte prata mer med de där nere. De har ju uppenbarligen inte lyssnat på mig hittills.

Jag försökte prata med tre andra grannar: den tvärs över dom, en snett ovanför mig och en till men ingen hörde något. Värre var var att de kändes lojala mot hundfamiljen. Jag märkte det ganska fort eftersom, i synnerhet en av dem, omedelbart tog derad parti och sa ”hon skäller aldrig”. Så att aktivera andra grannar blir nog också svårt.

Jag brukar tänka typ ”jag ska inte gnälla, det hade kunnat vara krigets Syrien”. Det funkar faktiskt ganska bra.

Bjud byracka på laxermedel så han skiter ned huset, alltid lika kul se husse tvätta mattor snart gör dom sig av med byrackan.
Citera
2021-02-23, 11:55
Medlem
TrueCs avatar
Du måste göra det till ett ännu mer stressmoment för grannen, dom måste veta att varje gång hunden skäller blir du irriterad. Knacka i väggen varje gång hunden skäller , även om det förstärker skallet. Var envis och ihärdig, skäller hunden på natten, dunka i väggen, eller bästa är att knacka på varje gång men förstår om man har svårt att gå så långt.

Var ärlig, säg att du inte får någon sömn , att dom måste göra något åt problemet, var övertydlig så dom inte tror att det kan rinna ut i sanden igen.

Alternativet är att flytta, gillar egentligen lägenhet men folk är fan helt korkade! Ska man bo i centrala stockholm kommer du leva med irritationsmoment, det kommer du inte ifrån
Citera
2021-02-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Är hundägarna döva? De borde väl störas av hunden om den skäller så mycket.
Min erfarenhet är att de skäller när de är ensamma och understimulerade. Ägarna märker alltså inget eftersom de inte är hemma. Sedan har de säkert en bra mycket högre tolerans för sina älsklingar beteenden än vad grannarna har.
Citera
2021-02-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian

Det finns flera problem:

Hundarna stör, det får de inte. Ägaransvar.

Hundarna får inte rätt omsorg, tillsyn, motion, stimulans etc. Också fel. Ägaransvar.

Du måste eskalera detta till styrelsen. Det finns regler om att man inte får störa andra medlemmar.

Du har också fått tips om myndigheter: Polisen och Länsstyrelsen.

En lite långtgående lösning är faktiskt att du slutar jobba natt. Vet inte om du jobbar natt/olika skift för att du måste eller för att du vill. Men en möjlig väg framåt är att du diskuterar med chefen att du inte kan sova dagtid.
Citera
2021-02-23, 12:29
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Köp köttbullar
Korv
Köttbitar doppa i arsenik eller råttgift eller någe typ av giftig dödlig kemikalie lägg in i brevinkastet.

Annars slå in rutan så hunden flyr.

Gör såhär... Om det inte fanns ett brevinkast så lämna köttbiten utanför dörren. Alternativt gå till hundägaren och säg åt honom att hunden ska hålla sin käft. Om han inte lyssnar så hota honom eller liknande, se bara till att det inte finns bevis att du hotade honom.
Citera
2021-02-23, 21:43
Medlem
Erbjud dig att ta hand om hunden att ta om så får du en liten kompis som du kan hänga med såhär i corona-tider.
Citera
2021-02-23, 22:05
Medlem
Huvva, det där låter inge vidare. Det låter som att hunden är understimulerad, eller vantrivs i lägenheten.

Nu bor ju du i bostadsrätt vad jag förstår, men det finns en förening som heter "Hyresgästföreningen".
Jag har själv varit i kontakt med dem och har fått bra hjälp. Kanske kan vara något för dig att prova att ringa?
Citera
2021-02-27, 00:59
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Stek goda köttbullar, tryck in råttgift i dom, stoppa sen köttbullarna i brevinkastet....

Sådana mindre begåvade människa som dig ska man göra detsamma med.
Tragisk med sådana som dig. Det är värre med sådana som dig än att en hund skäller. Hoppas det går riktigt illa för dig i livet.
Citera
2021-02-27, 20:41
Medlem
Kolla ordningsregler i föreningen, om det står något om att det ska vara dämpat efter/före ett visst klockslag så måste de följa det. Finns det störningsjour i föreningen så kan du kontakta dem, kan sätta nya tankar hos ägaren när väktarna kommer.
Om föreningen skiter i att ta tag i det kan du kontakta Länsstyrelsen och anmäla hundägaren. Om ägaren skiter i det trots att styrelsen lämnat in rättelseanmaning kan det vara skäl till att förverka bostaden.

Skulle inte försöka förgifta vare sig hunden eller ägaren, det är som att be om problem och du riskerar dessutom att bli av med lägenheten. Det är 90% av gångerna ägarens det är fel på som skaffar hund för att sedan skita i den i egenskap av att de är att betrakta som mongolider och inte hunden det är fel på.
Citera
2021-03-07, 01:32
Medlem
Hade det gått så långt skulle t om jag överväga att förgifta hunden faktiskt. Väldigt lockande tanke i det läget. Om de skulle anklaga mig eller inte skulle jag skita i. Vad ska hända liksom, knappast troligt att man får nämnvärt straff. Sen, hur ska det bevisas?

Grannar är vidriga. Är det inte hundar, så är det nåt annat. Ska torktumlas vid midnatt, horungar som bankar, rökare, subwoofer som dunkar.

Hjälper nog inte ens att köpa villa. Då blir väl problemen bara större och dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in