2021-02-22, 20:45
Medlem
Det finns en sk antiskallenhet att köpa. Den sänder ut ultraljudsignaler som bara hundar kan höra, funkar på uppemot 10 meters håll.
Hundtränare använder denna apparat.
Tvinga grannarna att träna upp hunden med denna manick och om det inte lyckas bör hunden placeras på hunddagis de dagar de jobbar( där kan man eventuellt få hjälp med skällandet likaså)

Som gammal hundägare skulle du kunna erbjuda dig att träna hunden (mot avgift såklart)/ alt. anmäla dom för djurplågeri.🐴
Senast redigerad av rantaplan 2021-02-22 kl. 21:05.
Citera
2021-02-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Prata med grannarna om det inte fungerar kontaktar du hyresvärden som kan tvinga hyresgästerna
att köpa en antiskall halsband.

Har själv haft detta problem och grannen var tvungen att skaffa det till sina hundar.

90% av alla hundägare är tyvärr fullblodsidioter
Hyresvärd? Det är BRF
Citera
2021-02-22, 21:35
Medlem
Clay79s avatar
Är hundägarna döva? De borde väl störas av hunden om den skäller så mycket.
Citera
2021-02-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Min erfarenhet säger att hundägare generellt är döva.
Citera
2021-02-22, 21:53
Medlem
Hundar som är själva på dagarna tror jag kan skälla mycket.
Be dem ta med den till sina jobb. Annars finns ju hunddagis.
Citera
2021-02-22, 22:32
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Flytta är nog det enda du kan göra.

Annars tänker jag att de skulle kunna sätta munkorg på hunden så att den inte kan skälla. Ge det som förslag till dem och klaga ofta som fan på dem. Om de börjar med munkorg på den under längre perioder så kanske de kan träna bort skällandet och få den att sluta skälla långsiktigt. Inte vet jag, men det är värt ett försök i alla fall om du inte vill flytta.

Hade det varit min hund så hade jag satt munkorg på den direkt. Hade själv inte tolererat att den skällde så där mycket.

Lycka till!
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-02-22 kl. 22:37.
Citera
2021-02-22, 22:34
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Min erfarenhet säger att hundägare generellt är döva.

Okej, det är mer än jag visste.

Om hunden skäller för att den är ensam så kan du hota med att anmäla, och avsett, ring hyresvärden. Du ska inte behöva stå ut med det där.
Citera
2021-02-22, 23:16
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Har liknande problem, men jag bor i villa. Grannen har flera jakthundar som verkar tillbringa mycket tid ute i hundgården. Vid 05.30 börjar de skälla och det pågår sen långt inpå kvällen. De är ju jakthundar och reagerar på minsta lilla; en bil, en cyklist, folk som promenerar, allt! Vaknar av det på morgnarna, iaf sommartid då de verkar släppas ut i hundgården tidigare. Jag har sovrummet åt ett annat håll, men det hjälper inte.
Grannen är medveten om problemet, då hundarna låter lika mycket när han är hemma och man ibland hör honom gapa åt dem att vara tysta. Ibland funkar det, ibland inte. Varar inte många minuter ändock.

Taxar är ju också jakthundar i grund och botten, kan det vara därför din grannes hund är så pass skällig?
Citera
2021-02-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79

Människor med odisciplinerade hundar verkar fullkomligt avtrubbade. Medan man själv känner hur blodtrycket går upp för att det skär i öronen låtsas det som att det regnar. Medan man själv känner för att trycka till hundjäveln med en rejäl spark pratar de istället högre.

...Oftast för att till sist säga till lite lågmält och försynt: "men fy på dig, nu är du tyst gubben".
Citera
2021-02-22, 23:32
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Föreningen kan vara vårdslös om den inte lyssnar på dig och då kan det vara skäl att kräva nedsättning av avgiften.
https://www.mynewsdesk.com/se/hsb_riksforbund/blog_posts/naer-kan-bostadsraettshavaren-faa-nedsatt-aarsavgift-93246

Börja med att reda ut om hunden är mycket ensam på dagarna då det är olagligt och kan polisanmälas. Det kan också tas med kommunens miljökontor som dessutom får reda ut ljudnivån. De har inte rätt att påverka dig så mycket att du inte kan använda lägenheten på ett bra sätt. Det spelar ingen roll om idioten sitter i styrelsen själv. Det finns det många idioter som gör.
Senast redigerad av Alessia.Osvensk 2021-02-22 kl. 23:37.
Citera
2021-02-22, 23:55
Medlem
madtops avatar
Tråd flyttad
Bostadsorter och områden --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2021-02-23, 00:48
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Köp köttbullar
Korv
Köttbitar doppa i arsenik eller råttgift eller någe typ av giftig dödlig kemikalie lägg in i brevinkastet.

Annars slå in rutan så hunden flyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in