Citat:
Ser ut som att vi skall bli belönade. Hilde Merete Aasheim drämmer fiffin i bordet så att colaburkarna yr. Spenderade idag med vånda inför morgondagen med knappen på köp endera sälj. Bävar inför rapporten. Samtidigt är jag övertygad om att det blir en riktig hållkäften-rapport från NHY! Fegade ur för jag inte vill stöka till mitt fina gav. Jag förtjänar att få ångra det bittert imorgon. Flera bolag som trycker aluminium har levererat i linje med eller över förväntan så nog borde det bästa av dem också ha de bästa resultaten. Sen är NHY verksamhet större än så.
Citat:
Estimaten var 6008 miljoner. Is nice yes.
Norsk Hydro ASA posted second-quarter 2021 adjusted EBITDA of NOK 6,598 million, up from NOK 2,794 million in the same quarter last year. Continued global economic recovery is supporting increased demand for aluminium and aluminium products. Hydro Aluminium Metal and Hydro Extrusions business areas reported record quarterly results.
Citat:
Egen vattenkraft, vertikal integration och tentakler in i vätgassvängen. Gillar aktien.
“Circular economy and increased recycling are key elements in the transition towards a low-carbon economy. Our strategy is to double recycling of post-consumer aluminium by 2025, and we have announced several key investments this quarter. To further reduce emissions from our operations and leveraging our unique position in the energy value chain, we are continuing to grow Hydro REIN and our Hydrogen company, adding new projects to their portfolios while preparing for their process to raise capital,” says Aasheim.
Ett bolag som jag inte äger är MEG Energy Corp (MEG) men de var först ut av de kanadensiska olja/gas bolagen att rapportera, och de fick ett bra mottagande här i fredags och jag hoppas det visar hur de andras rapporter kommer att tas emot.