Citat:
Ursprungligen postat av
Scurf84
Jag är inte klar med läsningen än men är på Mattias förhör nu, nånstans inne i juni. Helt jävla skruvat detta. Men jag tror ju att R gjort så mycket mer än vad det verkar komma fram. Läser om när M får ett glas med sprit och något i av R och däckar. Efter ett tag känner han hur hon liksom ”rycker” i honom, när M hittas så har han R:s byxor på sig, dom mörka pumabyxorna, är det vid DET tillfället M känner att hon drar och rör vid honom, är det då HON byter kläder på honom så att HAN har på sig hennes byxor… Han har ett svagt minne av att hon går in i köket och diskar av kniven, han tycker sig höra hur duschen sätts på. Även detta med att R och T skulle vilja ta livet av sig den stunden M va på väg tillbaka till pizzerian, han går hem och får R att kräkas men han tycker det verkar konstigt för det kommer inte upp några tabletter. Har R låtsas ta massa tabletter samtidigt som T vräkt i sig massor, därför hon inte reagerar.
Jag tror att R gjort så mycket mer än vad man någonsin kunnat föreställa sig. Iaf för oss som känner dom här sen barnsben.
Jag håller helt med dig i detta. Rosanna försöker förminska sin egen del. I början hade hon inte gjort någonting. Men vid rekonstruktionen kom det fram att hon högg de första huggen i teres arm. Efter det har väl Mattias flippat och bara hakat på lixom. Ska hon kan han minsann va ännuvärre.
Jag har reagerat på att hon framstår som ganska arrogant i vissa förhör. Har sett flera ggr där hon avslutar sitt svar med "fler frågor?"
Detta med byxorna kom hon ju på i efterhand oxå att hon skulle berätta, att dom hade bytt byxor, för hans var smutsiga innan han skulle ut.
Mattias verkar ändå rejält ångerfull. Till skillnad från Rosanna. Hon tror hon kommer komma undan med max två år, jo men tjena...