2021-10-08, 14:48
Medlem
[quote=Pandalina4|77523073]
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle

Enligt R levde hon då, men historien ändras av R fram å tillbaka om hur många ggr M var upp till sovrummet.

Oki.. Då är ju möjligheten stor att alla Mattias blodspår i tv rum, kök, hallen osv på golven redan fanns där innan T dog.. Och att han inte trampar runt efter hon dog och avsatt alla dem spåren.. Folk kan ju lätt få en bild att Mattias rört sig runt kroppen på grund av allt blod..
Citera
2021-10-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scurf84
Sen va det ju inte Rosanna som ”gapade” (ingen gapade) på åklagaren om tjänstefel utan det va Rosannas advokat, och ordförande svarade att det va godkänt och inte tjänstefel. Rosanna sa däremot till åklagaren då ”det va jag som lämnade brevet till polisen” Och hon tittade på Mattias advokat när hon pratade en kort stund, men det kanske va när du slumrade till 😉

Jag delar inte helt intrycket, men du har nog en stark poäng.
Kanske sanningen finns någonstans mellan våra intryck?

Är vi överens om att det generellt under dagen var en dag som helt enkelt gav enormt lite ny information, och intryck? Fortfarande otroligt svårt att mer än rent ut gissa vad som egentligen har hänt, och inte hänt. För i min värld är det egentligen jättesvårt att föreställa mig någon av dem genomföra detta, inte minst när det började visa att det inte var ett impulsivt bråk som hastigt gick fel.
Citera
2021-10-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Jag delar inte helt intrycket, men du har nog en stark poäng.
Kanske sanningen finns någonstans mellan våra intryck?

Är vi överens om att det generellt under dagen var en dag som helt enkelt gav enormt lite ny information, och intryck? Fortfarande otroligt svårt att mer än rent ut gissa vad som egentligen har hänt, och inte hänt. För i min värld är det egentligen jättesvårt att föreställa mig någon av dem genomföra detta, inte minst när det började visa att det inte var ett impulsivt bråk som hastigt gick fel.

Jag får bara känslan av att Rosanna är så jävla mycket mer inblandad än vad jag någonsin kunnat tro, men det har ju inget med gårdagen att göra.
Citera
2021-10-08, 14:55
Medlem
Citat:
Jag får bara känslan av att Rosanna är så jävla mycket mer inblandad än vad jag någonsin kunnat tro, men det har ju inget med gårdagen att göra.

Nej, det här brottas jag med också.
Senast redigerad av O.G.Shredder 2021-10-08 kl. 14:59.
Citera
2021-10-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Nej, det här brottas jag med också.

Det ska bli intressant på måndag tisdag iaf. Hjärtskärande är det hela tiden men intressant att följa en rättegång såhär hur vidrigt det än är
Citera
2021-10-08, 18:41
Medlem
Citat:
Det är väl ganska uppenbart att det hela är hennes verk från början till slut
Citera
2021-10-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjodden
Det är väl ganska uppenbart att det hela är hennes verk från början till slut

Ja visst är det de.
Citera
2021-10-09, 16:36
Avslutad
Inga fler reflektioner från er som var där?
Citera
2021-10-09, 17:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Precis! Hon har t.o.m sinnesnärvaro att stå stilla och bara fokusera på teres mage och ser att hon andas 🤦‍♀️
Det rimmar jävligt illa med att det skulle varit en kaos situation där hon är rädd för sitt liv. Däremot har hon tid att fokusera på teres liv.. Fast inte till den grad att hon försöker rädd henne. Hon verkar ens inte sörja att hon är död.

Hon verkar jävligt beräknande. Känns som hon rättar sin historia utifrån vad hon tror att de får fram.
Jag tror hon hittar på allt om de vita bunkarna som Mattias sagt till henne att eld upp (som inte hittas nånstans) för att förklara ev spår elle bevis när hon i själva verket vart nere och hämtat yxan.

Han hon blodspår på sig någonstans överhuvud taget? Det borde hon ju ha som iaf brottats med en blodig Mattias som har blod överallt!
Men inte en droppe på henne? Inte ens på fötterna? Döljer hon att hon duschat? Såklart, man måste va tjusig när insatsstyrkan stormar huset.
Enligt M både duschar och tvättar R kläder i tvättmaskinen innan hon ringer polisen.
Citera
2021-10-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt M både duschar och tvättar R kläder i tvättmaskinen innan hon ringer polisen.

Ja och att M är så påverkad när han hittas att polis får bära ner honom på bår till polisbilen.
Citera
2021-10-10, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Jasså? Det skulle inte förvåna mig! Ser inte håret (topparna) blött ut på bilden i arresten?
Citera
2021-10-10, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onkeltuggis
Ja och att M är så påverkad när han hittas att polis får bära ner honom på bår till polisbilen.

Man kan ju undra vad hon gav honom för glas att dricka innan han däcka. Tyckte hon att han behövde mer sprit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in