2021-09-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev

Greken kan ju inte vara nöjd med sig själv som så aningslöst hyrde ut till dessa vider.
Han hade egentligen tänkt sälja huset, men tyckte det blev smidigt att hyra ut för att inte ha så bråttom med att ordna allt.

Blev nog dyrköpt "smidighet" - två månaders hyra, mot att få ett hus som nog blir betydligt mer svårsålt...
Citera
2021-09-29, 15:26
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Tycker du att det låter troligt? Jag menar, det är ju inget misstag att hon dör (oavsett vad M säger). Våldet är helt ursinnigt. Den enda egentliga förklaringen verkar vara benzodiazepinerna, i kombination med "den vanliga skiten" bland den här typen av människor.

Mnja, har ingen större erfarenhet av droger men jag gissar att pundare kan snetända lite hur som.

Det jag skrev var mest som en upplysning till den som frågade efter motivet till dådet. Alltså vad de misstänkta uppger som motiv.

För egen del kan jag lätt föreställa mig att det är andra saker inblandade också. Hela bunten verkar ju skitjobbiga. Jens dumpar Terese för att hon skällt ut honom offentligt, nåt om att han ska köra upp en Skogaholmslimpa i röven, Terese börjar ringa diverse gamla ex och ska ha blinddate med pizzabagarens bror för att hon blev dumpad, Terese påstås ragga på Mattias, Mattias svartsjuk för att Terese hånglar med Rosanna på pizzerian, Rosanna ringer herrbekanta för att få tröst osv osv… de beter sig som… barn, fast det är en taskig jämförelse mot barnen.
Citera
2021-09-29, 15:28
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Han hade egentligen tänkt sälja huset, men tyckte det blev smidigt att hyra ut för att inte ha så bråttom med att ordna allt.

Blev nog dyrköpt "smidighet" - två månaders hyra, mot att få ett hus som nog blir betydligt mer svårsålt...

Jävligt dyrköpt…
Citera
2021-09-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Precis min tanke! Jag letar för att hitta vart detta ifrågasätts i förhören, men gör det ens det?
Står det någonstans vad teres hade för promille i blodet? Att hon inte reagerar när de skär sönder hennes armar tycker jag är väldigt märkligt. Hade hon strypts innan så hon var medvetslös? Finns det tecken på strypning i rättsintyget? Jag ser inte det.

På sida 264 står det att det inte framkommer något som tyder på strypvåld. Promillen låg på 2.40 i lårblodet och 2.94 i urin (s263), vet inte hur hennes tolerans var men det är ju en rejäl halt tänker jag 😅
Citera
2021-09-30, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
På sida 264 står det att det inte framkommer något som tyder på strypvåld. Promillen låg på 2.40 i lårblodet och 2.94 i urin (s263), vet inte hur hennes tolerans var men det är ju en rejäl halt tänker jag 😅

Tack för info 🙏 ja det är ju jävligt högt väl? Och så var hon positiv på benzo antar jag?
Citera
2021-09-30, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Mnja, har ingen större erfarenhet av droger men jag gissar att pundare kan snetända lite hur som.

Det jag skrev var mest som en upplysning till den som frågade efter motivet till dådet. Alltså vad de misstänkta uppger som motiv.

För egen del kan jag lätt föreställa mig att det är andra saker inblandade också. Hela bunten verkar ju skitjobbiga. Jens dumpar Terese för att hon skällt ut honom offentligt, nåt om att han ska köra upp en Skogaholmslimpa i röven, Terese börjar ringa diverse gamla ex och ska ha blinddate med pizzabagarens bror för att hon blev dumpad, Terese påstås ragga på Mattias, Mattias svartsjuk för att Terese hånglar med Rosanna på pizzerian, Rosanna ringer herrbekanta för att få tröst osv osv… de beter sig som… barn, fast det är en taskig jämförelse mot barnen.

Bäst sammanfattade inlägget i hela tråden!! "Hela bunten verkar ju skitjobbiga"!! 🤣🤣
Senast redigerad av Deadlift81 2021-09-30 kl. 00:20. Anledning: Fel citerat
Citera
2021-09-30, 00:54
Medlem
Nu har jag bara kommit till Rosannas förhör än så länge men fastande vid uttalandet om att T försökt pussa Mattias vid flera olika tillfällen. Kan motivet vara Rosannas svartsjuka och hin har medvetet supit ner T...tänker och utifrån den höga promillehalten? Rosanna är den egentliga "hjärnan" bakom brottet och Mattias the knight in shiney armor?
Citera
2021-09-30, 21:58
Medlem
200sxs avatar
Fy fan vilka trasiga människor…

Delen där Rosanna får reda på att hennes morfar är hennes egentliga pappa. Mysigt…
Citera
2021-09-30, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 200sx
Fy fan vilka trasiga människor…

Delen där Rosanna får reda på att hennes morfar är hennes egentliga pappa. Mysigt…

Vart läste du det?
Citera
2021-09-30, 22:34
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Vart läste du det?

Rosanna säger i förhör att BO påstår att Rosannas morfar är hennes pappa därför att morfarn våldtagit mamman vid 19 års ålder. Oavsett vad som nu hänt så skulle inte jag ta BO på orden, med tanke på att vi här har att göra med rejäla pundare o dom snackar alltid högvis med skit.
Citera
2021-10-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
Tack snälla! Funkar utmärkt

Nu kommer jag inte in på länken längre. 🧐 Nån mer som det krånglar för?
Citera
2021-10-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppensnippan
Nu kommer jag inte in på länken längre. 🧐 Nån mer som det krånglar för?

Jag kommer inte åt filen heller längre. Någon som har lust att lägga upp på nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in