Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-23, 02:12
  #1
Medlem
Så här är det. Jag och några vänner tar studenten. Och vi har beslutat oss för att ta en roadtripp mälaren runt. Vi bor i Stockholm. Resan kan vara ungefär 4-6 dagar. Vi vill besöka lite roliga platser och hamna i byar/städer där vi kan festa loss lite på.
Kom gärna med lite tips.
Citera
2006-05-23, 06:55
  #2
Avstängd
Hayes avatar
KÖPING! - behöver jag säga mer?
Citera
2006-05-23, 07:37
  #3
Medlem
wreckinggirls avatar
Lifta!

... en gammal fin sedvänja som knappt finns längre. Dela upp er och bestäm var ni skall ses nästa kväll! Eller se var tusan ni hamnar!

Gjort det själv - var nog 10 år sen nu - men hamnade på lite oplanerade ställen, och de festerna var avsevärt roligare än att gå på "stora krogen" i XYZ-köping ...
Citera
2006-05-23, 23:36
  #4
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Lifta!

... en gammal fin sedvänja som knappt finns längre. Dela upp er och bestäm var ni skall ses nästa kväll! Eller se var tusan ni hamnar!

Gjort det själv - var nog 10 år sen nu - men hamnade på lite oplanerade ställen, och de festerna var avsevärt roligare än att gå på "stora krogen" i XYZ-köping ...
Hur hamnar du på fester om du är själv i en helt obekant stad?

Jag dissar absolut inte lift-förslaget nu! Eller liftande överhuvudtaget, bara en liten tanke..
Citera
2006-05-24, 20:18
  #5
Medlem
wreckinggirls avatar
... se till att lifta med "rätt personer" som du letar upp på en mack/rastplats - alltså inte ståendes vid vägkanten, viftandes med tummen.

"Tjena ... jag skall mot xyz-köping, kan jag få följa med?" Och sen om man nu får lift med nån som man kan se att man delar vissa intressen med (jo, sånt syns) så är det inte helt omöjligt att leda in samtalet på " ... och vad kan man göra i xyz-köping en kväll som denna ... ?"
Citera
2006-05-24, 21:18
  #6
Medlem
stoppsmälls avatar
I Arboga finns sommarkrogen Vinbäcken, med en camping på andra sidan gamla E18 som ni kan övernatta på.

Är man ung kan man nog ha ganska kul där, dessutom kan man nog relativt lätt lura med nån tjej på ett "äventyr"

//SS
Citera
2006-05-24, 22:33
  #7
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
I Arboga finns sommarkrogen Vinbäcken, med en camping på andra sidan gamla E18 som ni kan övernatta på.

Är man ung kan man nog ha ganska kul där, dessutom kan man nog relativt lätt lura med nån tjej på ett "äventyr"

//SS

Men skall man ha tjej i Arboga skall man syna henne noga
Citera
2006-05-25, 01:44
  #8
Medlem
-jOE!s avatar
www.hamnkrogen.net
Citera
2006-05-28, 15:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
www.hamnkrogen.net

Jaha, motivering till denna skulle vara fint.
Citera
2006-05-28, 23:50
  #10
Medlem
Robz.s avatar
tycker att ni ska ta er en tripp till torshälla vilket ligger runt 7 km från eskilstuna. där kan ni hänga på hammaren och festa loss. eller hamnkiosken. riktigt skönt party i denna håla!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f330690

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback