2021-02-20, 00:28
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nja, för oss som är ute i samhället och gillar det nya produktiva Sverige så är vi nog rätt glada ändå. Ett av världens absolut lägsta skuldsättningar och högsta tillväxtprognoser. Oerhört goda förutsättningar tack vare en relativ ung befolkning. Nya innovationer och starka inom all form av vetenskap och kultur.

Men det är klart, gillar du Sverige som det såg ut på 1960-talet så kan du tänkas bli besviken.

Jag föredrar mitt land på 1960 talet utan tvekan. Lyckligt , lugnt utan islam och kriminella importer.
Jag kan berätta min historia för dig Född 1957 i Stockholm. Allt var fint i Sverige då. Skolan fungerade man tog av sig skorna och ev mössa utanför klass rummet , respekt , lydde läraren , vuxna,dagis var bra utan genus galenskap att alla pojkar ska bli flickor. Du var aldrig rädd för att gå ut och leka eller spela fotboll på Tantolunden eller Pålsundsvallen. Du idrottade mycket i alla sporter. Ingen var plötsligt man som var flicka och blev plötsligt 1a i allt. Jag minns min bästa vän vars familj som tog emot flyktingar från Chile efter Alendes/ Pinochet kuppen. Jag var så stolt över min väns familj. Stödde alla vänster grupper som fanns. Mikael Wiehe och Björn Afzelius var mina hjältar.
Långsamt blev vårt land till för alla. Alla kunde komma hit. Ingen hade något ansvar för detta . Allt gick över skatt sedeln. Vi Svenskar som jobbade betalade detta helt. Allt var någon slags världssamvete i Sverige för allt och alla. En kampanj jag minns var Ljus i Nicaragua .. Visste inte var det låg men kamp var alltid kamp. För vad och mot vem var mindre viktigt. Tror detta är grunden till Sveriges totalt hål i huvudet politik avseende fattiga människor i världen. Ta hit alla dom som har det svårt så blir det bra ! Men världen är stor. Massinvasionen började. Det var synd om alla kors och tvärs på jorden. Alla kunde komma hit. Vi betalar för allt. Vi öste miljard efter miljard i bistånd.
NU HAR ALLA KOMMIT HIT. TOTALT KAOS. CA 50 NO GO ZONER, CA 50 DÖDSSKJUTNINGAR I GÄNG, HEDERSMORD PÅ UNGA KVINNOR SOM INTE LYDER , BALKONG FLYGNINGAR , ISLAMISM SOM VRÅLAR ATT KRISTNA SKA DÖDAS , TERROR MORD , VÅRA ORTER OCH STÄDER BLIR HELT FÖRSTÖRDA AV AFGANER , SOMALIER OCH MENA FOLK. ALLA LÄNDER I VÄRLDEN ÄLSKAR SINA LÄNDER MEN DET FÅR MAN INTE GÖRA I SVERIGE DÅ ÄR MAN NAZIST. VÅRA SVENSKA BARN RÅNAS AV ARABER OCH NEGRER I STOCKHOLM VARJE DAG. ZIGENARE SITTER UTANFÖR VARENDA JÄVLA BUTIK I LANDET NU OCH TIGGER AV OSS SVENSKAR. EU GER MILJARDER AV MINA SKATTE PENGAR TILL BLA RUMÄNIEN FÖR ATT HJÄLPA DESSA.
DET LAND JAG VÄXTE UPP I FINNS INTE LÄNGRE. JAG HATAR DET SOM HÄNT I MITT FOSTERLAND. JAG HATAR DEN INVANDRING SOM FÖRSTÖRT MITT LAND. DÄRFÖR ÄR JIMMIE ÅKESSONS INLÄGG HELT KORREKT. JAG ÄR GIFT MED EN KVINNA FRÅN FRÅN AFRIKA SÅ KÖR INTE RASIST TUGGET.
Citera
2021-02-20, 00:33
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?
Vi vet att han har rätt. All annan bortförklaring eller skämsförsök av det han sagt är gammal sallad som tuggas och tuggas och tuggas utan att komma till huvudrätten... de egentliga problemen.
Den här sanningen som sägs gäller bland all världens befolkningar. Det är mänskligt, alltså inget svenska "pol"-itker förstår. De vill polarisera sönder samhället genom sina politiskt styrda icke folkligt förankrade projekt. Ingen normal människa i världen slösar bort saker eller utsätter sig för sådana osäkra prioriteringar som politikerna här gör (och i stora delar av Väst).

Politikerna slösar med alla våra pengar och kan göra det de gjort genom rena rama rånet av just våra framtida pengar. Och säkerhet.
Framför allt har "asyl"begreppet missbrukats till leda och det är f ö skadligt med skattefinasierad inflyttning, som vi vet. Det attraherar icke integrerbara i stora mått.

Framför allt har den allsidiga demokratiska debatt som behövdes strypts av regimmedia tillika av övrig skattestödd media (på så sätt styrd, påverkbar) och "fientlighets" och "rasiststämplingar" blev politikernas sköld mot befolkningen istället.
Nu såhär 30 till 40 år senare återstår enbart ett förvirrat pianospel på det sjunkande röda skeppet med sin tillika förvirrade inkompetente kapten som fulpekar.. -"det är ditt fel", till sina undersåtar . Förhoppningsvis fungerar livbåtarna till de som förtjänar dem.
För det är inte så att skutan Sverige kommer bli bättre på 20-talet och lång tid framöver. För mig får gärna de som skapat detta betala för'et. Hårt.
Det finns ingenting i det Åkesson sagt som är kontroversiellt.
Åk till orten du som kämpar för mer av sådant som Löfven med gelikar skapar. Men det gör du inte..

Jag noterar att fler och fler vänstermänniskor besinnar sig och kritiserar migrationspolitiken. Kritiserar utbytespolitiken och och dess tragiska onödiga följder.
Det är glädjande. Låt oss inte förledas av höger-, vänsteretiketter utan samlas nationellt för vad som gagnar oss och framtiden. Låt debatterna hagla och slå sönder växthuset där utopisterna frodas.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2021-02-20 kl. 00:38.
Citera
2021-02-20, 00:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Sverige på 60-talet var en idyll. Vill man uppleva samma sak idag får man åka ut i skärgården. Rinkeby är inte en idyll

Det ligger i betraktarens ögon. Jag antar att du är ungefär lika gammal som jag, för jag älskar att åka ut i skärgården med min båt, och uppleva mina barndoms dagar igen. Saltkråkan, fantastiskt!

När jag frågar mina barn om detta så fattar de ingenting. Det är inte idyllen för dem. Mossigt och gammalt. Idyllen för dem verkar vara ett Sverige på slutet av 1990-talet, med den musiken och kulturen. Eurodisco på det mångkulturella dagiset, det är så nära idyll de kan komma och drömmer sig tillbaka till.

Frågar jag mina gamla föräldrar som är i livet så drömmer de sig tillbaka till 1940/1950-talet. Det var verklig idyll för dem!

Skulle jag ha kunnat fråga mina farföräldrar så hade de sannolikt tyckt att allt efter 1940 var bara skit. De var födda runt sekelskiftet. Konservburkar! Nymodigheter! Sånt kan man ju vara utan!
Citera
2021-02-20, 00:37
Medlem
Citat:
Nja, för oss som är ute i samhället och gillar det nya produktiva Sverige så är vi nog rätt glada ändå. Ett av världens absolut lägsta skuldsättningar och högsta tillväxtprognoser. Oerhört goda förutsättningar tack vare en relativ ung befolkning. Nya innovationer och starka inom all form av vetenskap och kultur.

Men det är klart, gillar du Sverige som det såg ut på 1960-talet så kan du tänkas bli besviken.
Den privata skuldsättningen i Sverige tillhör de högsta i världen. Tillväxten per capita är samtidigt bland de absolut lägsta i Europa. Den unga befolkningen du pratar om saknar förankring på arbetsmarknaden. Framtiden för Sverige är enbart negativ.

Vem försöker du lura med din falska retorik? Dig själv eller andra?
Citera
2021-02-20, 00:41
Medlem
Hahah, tio år försent? Fyfan vad larvigt detta "politiska spel" är. Ni är så dumma som tror att någonting ändras bara man lägger en lapp i lådan vart fjärde år.
Citera
2021-02-20, 00:41
Medlem
Citat:
Det ligger i betraktarens ögon. Jag antar att du är ungefär lika gammal som jag, för jag älskar att åka ut i skärgården med min båt, och uppleva mina barndoms dagar igen. Saltkråkan, fantastiskt!

När jag frågar mina barn om detta så fattar de ingenting. Det är inte idyllen för dem. Mossigt och gammalt. Idyllen för dem verkar vara ett Sverige på slutet av 1990-talet, med den musiken och kulturen. Eurodisco på det mångkulturella dagiset, det är så nära idyll de kan komma och drömmer sig tillbaka till.

Frågar jag mina gamla föräldrar som är i livet så drömmer de sig tillbaka till 1940/1950-talet. Det var verklig idyll för dem!

Skulle jag ha kunnat fråga mina farföräldrar så hade de sannolikt tyckt att allt efter 1940 var bara skit. De var födda runt sekelskiftet. Konservburkar! Nymodigheter! Sånt kan man ju vara utan!
Vad är skillnaden mellan Sverige på 40-talet, 60-talet och 90-talet? Det var under alla epoker ett harmoniskt samhälle utan större problem i samhället. Den raka motsatsen till idag.
Citera
2021-02-20, 00:45
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Återigen, det är inte mätbart och med all säkerhet en produkt av miljö.

Om du tar 1000 japanska bebisar vid 1 månads ålder, och 1000 bebisar från Chad vid 1 månads ålder och låter dem växa upp i exakt samma förhållanden, så kommer du sannolikt att finna exakt samma resultat. Allt annat vore rent ovetenskapligt att påstå.
Nej, en viss del av intelligensen är genetiskt betingat... Inte första gången som du hasplar ur dig felaktigheter här på flashback
Citera
2021-02-20, 00:45
Medlem
slutaletas avatar
Sitta och röka på café
Begå brott
Inte vilja integrera sig
Fuska med bidrag
Antisemitism
Förtryck av kvinnor
Hederskultur
Klanstrukturer

Finns väl många kulturella drag som inte önskvärda i det land man kommer till.
Citera
2021-02-20, 00:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad är skillnaden mellan Sverige på 40-talet, 60-talet och 90-talet? Det var under alla epoker ett harmoniskt samhälle utan större problem i samhället. Den raka motsatsen till idag.

Enda skillnaden som jag kan komma på (rent makroekonomiskt) är att det går så mycket bättre för Sverige nu än någon period tidigare (du nämner 40, 60, 90-talen). Då tänker jag på export i förhållande till BNP, statsskuld i förhållande till BNP och innovation/framtidsutsikter.

Och förutom detta så sitter vi på en guldgruva av icke-integrerad arbetskraft i våra utanförskapsområden (0.5 M personer). Får vi loss dessa och utbildar så exploderar Sverige som en tigerekonomi utan dess like. Nästan för mycket resurser för att vara sant.
Citera
2021-02-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Synd att han gjorde detta uttalande, så jävla klantigt.
Ja men så typiskt honom och SD. Begåvningsreserven i full swing.
Citera
2021-02-20, 00:56
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Enda skillnaden som jag kan komma på (rent makroekonomiskt) är att det går så mycket bättre för Sverige nu än någon period tidigare (du nämner 40, 60, 90-talen). Då tänker jag på export i förhållande till BNP, statsskuld i förhållande till BNP och innovation/framtidsutsikter.

Och förutom detta så sitter vi på en guldgruva av icke-integrerad arbetskraft i våra utanförskapsområden (0.5 M personer). Får vi loss dessa och utbildar så exploderar Sverige som en tigerekonomi utan dess like. Nästan för mycket resurser för att vara sant.

Du fattar inte att det har kommit hit så sjukt många som bara vill ha bidrag?
Citera
2021-02-20, 00:56
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Då blir det hets mot folkgrupp och då ligger man risigt till.
Du har missförstått vad det betyder juridiskt. Det går alldeles utmärkt att säga att vi vill ha totalt stopp av invandring från....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in