2021-02-20, 14:31
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Så öppen svenskhet gäller inte för somalier?

Inte om de vägrar anpassa sig till vår svenska och västerländska kultur.

Det gäller förövrigt betydligt fler folk än somalier.

Västerlänningar berör det inte.
Citera
2021-02-20, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur är det med Jimpas egna kulturella belastning! Ställt till med elände för Sverige och kostat mängder av miljarder genom SDs konstants baktalande av Sverige utomlands och diverse politiska kriser de varit inblandade i!
Nu förväntar man sej att du självklart slänger upp lite källfakta på ditt minst sagt mytomaniska inlägg..
Citera
2021-02-20, 14:44
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Lol herr Åkesson fiskar röster. Så genomskinligt... 😁
Citera
2021-02-20, 14:56
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur är det med Jimpas egna kulturella belastning! Ställt till med elände för Sverige och kostat mängder av miljarder genom SDs konstants baktalande av Sverige utomlands och diverse politiska kriser de varit inblandade i!
På vilket sätt har Jimmie Åkesson kostat "mängder av miljarder"?
Citera
2021-02-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hahaha. "Kostat mängder av miljarder genom baktalande av Sverige utomlands". Det låter lika logiskt som argumentet att försörjningskrav för anhöriginvandring försämrar integrationen.
Nej det är väldigt logiskt att både Sveriges anseende utomlands och vår ekonomi försämrats av SDs baktalande och bidragande till regeringskriser.
Citera
2021-02-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ser att Sveriges mest vänsterblivna idiot Strandhäll skriver att Jimmie inte borde få skriva vad han vill och att det inte är "hennes Sverige" och så har hon blockat folk från att svara som hon inte godkänt...

Mm vi vet tydligt vilket som är hennes Sverige. Censur och ingen får tycka något annat än henne.

Ser ni inte att de här människorna som kallar SD för nazister beter sig precis så som just nazisterna gjorde mot judar i början?

”kulturell belastning” är en bra beskrivning av Jimmie

På Sossarnas sociala medier är SD #1 hatobjekt och där haglar epitet som Nazister, Nassar etc etc.

Jag brukar ifrågasätta vad de menar med att SD skulle var Nazister med följande cut&paste:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

"Om nu SD är Nazister och om de blir största parti och Åkesson blir statsminister vad är då det värsta som som skulle kunna hända förutom att S tappar makten ?

Som jag ser det har de 4 år på sig att visa resultat och om ingen bättring sker av landets förfall tappar de i förtroende och vi är tillbaka på ruta ett !

Skulle vara intressant att få en förklaring på det och gärna utförligt !"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Ingen har än så länge kunna ge ett ordentligt svar på denna lilla frågeställning ????

De som verkligen är Nazister brukar ju vara jättestolta över det och säger gärna att de är just Nazister !
De Vänsterblivna tror på riktigt att SD är Nazister i hemlighet och kommer att byta skepnad till fruktansvärda monster när de kommer till makten !
Citera
2021-02-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Bättre med brun smörja importerad.
Precis! Jag är inte ens höger, rasist eller homofob men att den "Bruna" sörjan är bra fattar tom jag.
Citera
2021-02-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehehe1
Varför vill vi ha in fler okultiverade outbildade och totalt analfabeter...

Jo för att inte bostadspriserna ska falla..

Vi betalar för att komma bort ifrån dem..
White flight
Precis. Vi som bor i rika, fina områden gynnas helt klart av invandringen om man nu bara ska prata privatekonomi.
Citera
2021-02-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Fast någonstans borde det ringa en klocka hos väljarna. Ställer sig alla socialdemokratiska väljare sig verkligen bakom Löfvens galna uttalanden, samt borttagandet av LAS och införandet av marknadshyror? Det övergår mitt förstånd hur någon som klassificerar sig som vanligt folk fortfarande kan ha förtroende för Löfven.
Det handlar om nutidsanpassning av politiken. För övrigt är SD ännu mer höger än S i frågor som marknadshyror och LAS.

Men visst, många lågavlönade arbetare verkar ha gått över till V på sista tiden. Arbetare med lite högre löner har gått från S till M för flera år sedan.
Citera
2021-02-20, 15:45
Medlem
Givetvis har han rätt, Sverige har haft ungefär 300 skjutningar per år sedan 2010, jämför detta med vårt grannland danmark som haft 50 skjutningar totalt sedan 2010, hur folk fortfarande kan rösta på 7klövern övergår mitt förstånd.
Citera
2021-02-20, 15:58
Medlem
Jag har inte hängt med Åkessons uttalanden.
Men själv tycker jag att ens egen kultur formar rättsuppfattning och moralkompass.

Det har funnits domar där nämndemän är av en mer fossil kvinnosyn där det kostar lidande och pengar för att börja om i hovrätten.

"Mångkulturen " har i störst del berikat Sverige från klanuppbyggda samhällen med 180 graders krock många gånger med svenskt rättsamhälle.
Citera
2021-02-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetLoveWin
, Sverige har haft ungefär 300 skjutningar per år sedan 2010, jämför detta med vårt grannland danmark som haft 50 skjutningar totalt sedan 2010
Det du påstår låter fullständigt osannolikt, har du någon källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in