Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Första veckan
Plötsligt aktiveras tjänsten. Första veckan får jag upp riktigt intressanta kvinnor. Främst är det Facebookvänners vänner. Man kan väl säga att det var vanliga tanter i min ålder med vanliga foton i profilerna. Fem kvinnor trycker på gillaknappen och jag gillar tillbaka två. Det känns magiskt. Algoritmerna funkar! Av olika skäl startar jag ingen konversation med de två matchningarna men ramlar det in fem gilla i veckan måste man ju inte se det som katastrof om man missar någon chans...
Kul att du uppskattade trådstarten, jag blev lite förvånad att det inte redan fanns en tråd om detta
Jag kör ju med ett separat dejtingkonto. Att kalla det fejkonto blir lite felvisande. Alla bilder och alla fakta stämmer men jag har ett lite annat namn på dejtingkontot. Nu när jag ser att man kopplas ihop med vänners vänner så är jag rätt glad att jag inte körde via mitt riktiga namn.
Nästan alla mina vänner är kopplade till min ex-fru eller mina barn, stor gemensam vänskapskrets. De har ingen aning om mitt dejtingberoende och jag är glad att de inte för höra från alla möjliga vänner att jag är där och dejtar.
Via mitt dejtingkonto så dyker det mest upp kvinnor inom rimligt avstånd och jag har hittills inte sett några av asiaterna/öststatstjejerna från Tinder.