2021-02-21, 16:21
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Fy fan, provar skiyen och det är samma skräpkvinnor som på tinder. Och självklart lika passiva. Fy fan. Vad söker dessa kvinnor egentligen. Alltså vad letar dagens cpluder efter?
Ingen svarar, ingen är aktiv, ger de ut sin jävla whatsapp eller Kik så svarar de inte där, de bemödar sig inte ens med att läsa meddelandet. Det här är så surrealistiskt jävla cp att jag vet fan inte vaffan man ska slå vett i deras små ärthjärnor.
Ett puckoluder som matchat med mig på tinder hundratals gånger skriver nåt efterblivet meddelande och slutar svara.
De är handikappade rakt igenom, fy fan för dessa vidriga nätluder man lägger tid på.
Så fort skiten kommer till mig tar det stopp men vaffan gör andra som jag inte gör och som lyckas skapa relationer. Jag har verkligen noll tålamod kvar med dessa cp-mongon.
Du kanske ska ge Facebook dejting mer än en timme och 15 minuter innan du dömer ut det... Rätt uppenbart att du inte hunnit pröva ens innan du börjar raljera om man läser meddelandena här.

Jag tycker som jag skrivit ovan att Facebook dejting inte funkar. Men det är efter att ha testat sedan det lanserades i höstas.
Citera
2021-02-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Första veckan
Plötsligt aktiveras tjänsten. Första veckan får jag upp riktigt intressanta kvinnor. Främst är det Facebookvänners vänner. Man kan väl säga att det var vanliga tanter i min ålder med vanliga foton i profilerna. Fem kvinnor trycker på gillaknappen och jag gillar tillbaka två. Det känns magiskt. Algoritmerna funkar! Av olika skäl startar jag ingen konversation med de två matchningarna men ramlar det in fem gilla i veckan måste man ju inte se det som katastrof om man missar någon chans...
Kul att du uppskattade trådstarten, jag blev lite förvånad att det inte redan fanns en tråd om detta

Jag kör ju med ett separat dejtingkonto. Att kalla det fejkonto blir lite felvisande. Alla bilder och alla fakta stämmer men jag har ett lite annat namn på dejtingkontot. Nu när jag ser att man kopplas ihop med vänners vänner så är jag rätt glad att jag inte körde via mitt riktiga namn.

Nästan alla mina vänner är kopplade till min ex-fru eller mina barn, stor gemensam vänskapskrets. De har ingen aning om mitt dejtingberoende och jag är glad att de inte för höra från alla möjliga vänner att jag är där och dejtar.

Via mitt dejtingkonto så dyker det mest upp kvinnor inom rimligt avstånd och jag har hittills inte sett några av asiaterna/öststatstjejerna från Tinder.
Citera
2021-02-22, 16:10
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Kul att du uppskattade trådstarten, jag blev lite förvånad att det inte redan fanns en tråd om detta

Jag kör ju med ett separat dejtingkonto. Att kalla det fejkonto blir lite felvisande. Alla bilder och alla fakta stämmer men jag har ett lite annat namn på dejtingkontot. Nu när jag ser att man kopplas ihop med vänners vänner så är jag rätt glad att jag inte körde via mitt riktiga namn.

Nästan alla mina vänner är kopplade till min ex-fru eller mina barn, stor gemensam vänskapskrets. De har ingen aning om mitt dejtingberoende och jag är glad att de inte för höra från alla möjliga vänner att jag är där och dejtar.

Via mitt dejtingkonto så dyker det mest upp kvinnor inom rimligt avstånd och jag har hittills inte sett några av asiaterna/öststatstjejerna från Tinder.
Det säger ju en del om Facebooks algoritmer att du får bättre träffar med ett specialkonto än jag får med mitt normala där de har tillgång till massor av användardata.
Citera
2021-02-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det säger ju en del om Facebooks algoritmer att du får bättre träffar med ett specialkonto än jag får med mitt normala där de har tillgång till massor av användardata.
Jag kanske inte ska försvara varken algoritmer eller facebook men på vissa sätt är mitt dejtingkonto mer "jag" än mitt personliga. Det personliga kontot är semesterbilder, familjebilder mm. Dejtingkontot använder jag i de flesta andra intressegrupper jag är med i. Allt ifrån träning till matlagning.
Citera
2021-08-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag kanske inte ska försvara varken algoritmer eller facebook men på vissa sätt är mitt dejtingkonto mer "jag" än mitt personliga. Det personliga kontot är semesterbilder, familjebilder mm. Dejtingkontot använder jag i de flesta andra intressegrupper jag är med i. Allt ifrån träning till matlagning.

Jag har försökt att skapa ett nytt facebook konto för att kunna göra en dejtingprofil. Som inte hänger ihop med mig som privatperson, då jag vill vara just privat tills man snackat ett tag.

Men får inte ens upp Facebook dejting i facebookappen. Behöver profilen vara helt uppdaterad? Behöver man ha vart aktiv ett tag och ha vänner? Mitt privata konto har funktionen men där vill jag ju inte göra profilen…
Citera
2021-08-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannybanny1
Jag har försökt att skapa ett nytt facebook konto för att kunna göra en dejtingprofil. Som inte hänger ihop med mig som privatperson, då jag vill vara just privat tills man snackat ett tag.

Men får inte ens upp Facebook dejting i facebookappen. Behöver profilen vara helt uppdaterad? Behöver man ha vart aktiv ett tag och ha vänner? Mitt privata konto har funktionen men där vill jag ju inte göra profilen…
Kan tyvärr inte svara på hur det ser ut. Jag har inte testat facebooks dejtingfunktion sedan mitt senaste inlägg. Då fungerade det i alla fall med mitt "dejtingkonto"
Citera
2021-10-14, 09:25
Medlem
Mittpunkts avatar
Testade facebook-dejting igår och får många fler "match" och "gillat dig" än på Mötesplatsen, Goodones, Tinder och Happypancake. Det känns även som att Facebook-dejting har mer seriösa profiler.

Däremot är det en sak som jag märkte igår som någon kanske kan hjälpa mig med. Finns det en gräns med hur många gånger man kan swajpa åt höger? Runt kl.18.00 igår skaffade jag facebook-dejting och efter att jag swajpat rätt många gånger åt höger så dyker samma tjejer upp och sedan en text "Någonting gick fel vi arbetar på att åtgärda det" och ett annat meddelande senare i stil med "ta en paus och kom tillbaka".

Men men, jag får bättre vibbar utav Facebook-dejting. Har faktiskt träffat en kvinna från Mötesplatsen och en från goodones.
Citera
2021-10-14, 11:55
Medlem
Kalkylarks avatar
Som kvinna som testat Facebook dejting så gillade jag det inte alls, det jag tyckte var helt vansinnigt är att vem som helst kan kommentera bilderna man lagt upp i sin profil, det var en stor andel kåta pojkar och gubbar som skulle kommentera min kropp och komma med rent vidriga kommentarer ibland och när jag då svarade för att säga ifrån så blev det automatiskt en matchning.
Helt värdelös funktion om du frågar mig.
Citera
2021-10-18, 23:18
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylark
Som kvinna som testat Facebook dejting så gillade jag det inte alls, det jag tyckte var helt vansinnigt är att vem som helst kan kommentera bilderna man lagt upp i sin profil, det var en stor andel kåta pojkar och gubbar som skulle kommentera min kropp och komma med rent vidriga kommentarer ibland och när jag då svarade för att säga ifrån så blev det automatiskt en matchning.
Helt värdelös funktion om du frågar mig.

Jag tycker den fungerar jättebra mot de andra sidorna som jag nämnt ovan! Får många flera träffar och samtal med kvinnor. Däremot träffat mina två tidigare romanser från Mötesplatsen och Goodones. Nu siktar jag in på Mötesplatsen och Facebook-dejting. Goodsones har inte gått alls bra sedan jag avslutade min romans för en månad sedan. Goodones kan jag tycka är en kopia utav Tinder. Facebook dejting rekommenderar jag utifrån en killes perspektiv.
Citera
2021-10-19, 05:43
Moderator
pbos avatar
Som jag skrivit ovan så startade jag Facebooks dejtingtjänst som ett experiment. Självklart hoppas jag väl på att träffa någon via den, men med låg tilltro till nätdejting som metod att hitta seriösa relationer så var avsikten främst att se om Facebook kunnat utnyttja sitt överlägsna informationsövertag för att skapa en överlägsen dejtingtjänst.

Svaret är nej.

Facebook har skapat en helt vanlig dejtingapp som är integrerad med deras vanliga app. Det är allt. Den har säkert sina fördelar jämfört med Tinder, men även nackdelar. Men framförallt har Facebook inte alls utnyttjat de groteska mängder användadata de har för att skapa bättre matchningar. De har av allt att döma inte ens försökt göra det. Jag tycker därför det är en flopp.
Senast redigerad av pbo 2021-10-19 kl. 05:47.
Citera
2021-10-21, 08:58
Medlem
Kalkylarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag tycker den fungerar jättebra mot de andra sidorna som jag nämnt ovan! Får många flera träffar och samtal med kvinnor. Däremot träffat mina två tidigare romanser från Mötesplatsen och Goodones. Nu siktar jag in på Mötesplatsen och Facebook-dejting. Goodsones har inte gått alls bra sedan jag avslutade min romans för en månad sedan. Goodones kan jag tycka är en kopia utav Tinder. Facebook dejting rekommenderar jag utifrån en killes perspektiv.

Jag kan förstå hur Facebook dejting är positiv för dig som man, men för en kvinna är det vansinnigt att ha den funktionen att vem som helst kan skriva utan matchning. Jag tror inte du förstår hur vidriga meddelanden man får rätt ofta. Jag vill kunna välja vem som ska kunna skicka meddelanden till mig. Har absolut inget intresse i att få reda på att Börje 57 vill knulla mig mellan brösten med sin tjocka gubbkuk.
Citera
2021-10-23, 20:13
Medlem
facebook dejting hur funkar det.

Halloj allihopa. Reggade mig på facebook dejting för ett tag sedan. Det stod att för att kunna chatta med någon måste man ha gillat varandras profiler. kollade för några dagar sedan . Stod att jag hade en match . Kollade då på mina likes men hade inga . Kan någon här ksk förklara facebook funktionen lite tydligare om jag missupfattat något? mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in