Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-02-18, 11:51
  #1
Medlem
nonameds avatar
Har aldrig haft en relation med någon som har haft ärlighet, respekt och kärlek. Är gammal nu. Hur tror ni det har påverkat mig?
Citera
2021-02-18, 11:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Har aldrig haft en relation med någon som har haft ärlighet, respekt och kärlek. Är gammal nu. Hur tror ni det har påverkat mig?

Kanske har du blivit besviken på människor? Hoppas att du inte blev kriminell!! Är du själv redo för den här typen av relation? Tycker du att du förtjänar en relation med ärlighet, respekt och kärlek? Hur var relationen med dina föräldrar? Hur och när kom du på att du saknat den här sortens relation? Tror du att andra har sådana relationer?
Citera
2021-02-18, 12:00
  #3
Medlem
En hel del måste bero på dig själv, med tanke på de trådstarter du har.
Citera
2021-02-18, 12:05
  #4
Medlem
nonameds avatar
Tycker ändå att jag förtjänar en sådan relation. Men man saknar inte så mycket det man aldrig haft heller.
Citera
2021-02-18, 12:07
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Tycker ändå att jag förtjänar en sådan relation. Men man saknar inte så mycket det man aldrig haft heller.

Man förtjänar inte någonting bara för att man finns till. Man gör sig förtjänt av saker och ting. På vilket sätt har du gjort dig förtjänt av en riktig relation med någon?
Citera
2021-02-18, 12:12
  #6
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Man förtjänar inte någonting bara för att man finns till. Man gör sig förtjänt av saker och ting. På vilket sätt har du gjort dig förtjänt av en riktig relation med någon?
Kan vara för mycket begärt att få det normala ibland.
Citera
2021-02-18, 12:12
  #7
Medlem
BewilderedHulders avatar
Äh. Du har inte missat något.
Det är bara skit och elände.
Citera
2021-02-18, 12:16
  #8
Medlem
ChuchuJellys avatar
Menar du bara ingen romantisk relation eller även ingen riktig vänskapsrelation?
Citera
2021-02-18, 12:17
  #9
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Menar du bara ingen romantisk relation eller även ingen riktig vänskapsrelation?
Har aldrig haft den relationen med någon vän,familj,kärlek relation.
Citera
2021-02-18, 12:23
  #10
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Har aldrig haft den relationen med någon vän,familj,kärlek relation.

Då skulle jag anta att du är känslomässigt hämmad. Känner dig tom inombords. Man utvecklas som person när man lär känna människor på riktigt, inte det där ytliga fasaden utan vad som verkligen lurar inombords. Ganska tragiskt att du aldrig haft den relationen någonsin i ditt liv, det är en stor del av den mänskliga upplevelsen skulle jag påstå, då vi är sociala varelser.
Citera
2021-02-18, 12:25
  #11
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Man förtjänar inte någonting bara för att man finns till. Man gör sig förtjänt av saker och ting. På vilket sätt har du gjort dig förtjänt av en riktig relation med någon?

Förtjäna är ett dåligt ord att använda i sammanhanget. Jag tror att alla behöver det för att bli bra människor. Behöver är alltså ett bättre ord. Ungefär som mat. Grundläggande behov för att bli och förbli en civiliserad människa som passar in i ett anständigt samhälle. Något samhället bör var anpassat efter att se till så att var och en får.

Alternativet är ett samhälle med fler och fler missanpassade som alla får betala för i slutändan.

Utan vettiga relationer blir många kriminella. 1 år i fängelse kostar i runda slängar 1 miljon för skattebetalaren.
Citera
2021-02-18, 12:39
  #12
Medlem
Sorgligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback