• 4
  • 5
2021-02-19, 12:04
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinandersson23
Problemet är att jag har redan skattat på fastigheten i Tyskland. Jag är rädd för att det ska bli dubbelbeskattning som jag gärna vill undvika.

Eller att jag får betala mellanskillnaden för skatten. Sveriges skattesats är förmodligen högre? (ej säker) och jag får komplettera/betala mer i skatt vilket jag inte är så sugen på...

Det fattas väl bara att Svenska regeringen inför arvsskatt, förmögenhetsskatt och fastighetsskatt...... Jag är så himla trött på all beskattning. Och vad får vi i gengäld? Ingenting. Jävla skitsamhälle och sossarna som gjort Sverige till ett sämre och mer otryggt land.

Ursäkta min dåliga inställning/attityd. Men jag är lite trött på all beskattning. Istället för att skatta mer för fastigheten vill jag använda så mycket pengar som möjligt att betala av mitt CSN-lån.

Bättre att berätta hela sanningen i första inlägget hur du tänker.
Citera
2021-02-19, 14:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Moget att kalla folk med avvikande uppfattning klappmongon. Klart är att TS naturligtvis inte kommer gå betala full skatt i nägge länder men att tvärsäkert hävda att den helt och hållet ska betalas i Tyskland? Du kanske är expert på skatteavtalet Sverige-Tyskland, i så fall ber jag om ursäkt men det är inte så enkelt att bara för att fastigheten som såldes var i utlandet så är svensk skatt utesluten.
Jag accepterar din ursäkt. Ingen fara.
Citera
2021-02-19, 14:38
Medlem
Prata med banken > Prata med Flashback
Citera
2021-02-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Jag förstår ta mej fan inte på människor.. Nu gissar jag att det här är en p12a som bara trollar men ifall det här skulle stämma, hur funtad är man om man säljer ett hus i tyskland, får dessa funderingar och vänder sig till flashback istället för att bara ringa handelsbanken och kolla med dom hur man enklast går till väga.

Det är inte 800 mkr du ska föra över, folk säljer läggor och hus i 800 tkr klassen hela dagarna.
Troligtvis ett av alla troll som runkar till att han blivit skärmrik
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in